Tvillingar ! Namn till tvillingar ?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Tvillingar ! Namn till tvillingar ?

    Tycker ni att tvillingnamn ska passa samman som te.x

    Elin och Linnea
    Gustaf och Oscar

    eller kan man välja

    Eva-Britt och Tindra
    eller
    Max och Giovanni

    eller

    Jeremy och Åsa.

    Om ni fick tvillingar vad skulle de få för namn ?

    Eget förslag:

    Martin och Johan

    Johan och Katarina

    Katarina och Johanna
  2. 1
    Tvillingar ! Namn till tvillingar ? Tycker ni att tvillingnamn ska passa samman som te.x

    Elin och Linnea
    Gustaf och Oscar

    eller kan man välja

    Eva-Britt och Tindra
    eller
    Max och Giovanni

    eller

    Jeremy och Åsa.

    Om ni fick tvillingar vad skulle de få för namn ?

    Eget förslag:

    Martin och Johan

    Johan och Katarina

    Katarina och Johanna
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Samma som med syskon skulle jag vilja säga. De ska inte vara för matchande men samtidigt passa ihop. Typ WTnamn med WTnamn eller kunganamn med kunganamn ;-)
  4. 2
    Samma som med syskon skulle jag vilja säga. De ska inte vara för matchande men samtidigt passa ihop. Typ WTnamn med WTnamn eller kunganamn med kunganamn ;-)
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    OT! Du svarade aldrig på frågan om Agraff-bloggen. Det var ju jättelänge sedan den fanns? Hur kan den ha besvärat dig?
  6. 3
    OT! Du svarade aldrig på frågan om Agraff-bloggen. Det var ju jättelänge sedan den fanns? Hur kan den ha besvärat dig?
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Det är väl bara att starta en ny om du nu tycker den var sa obesvärande :-)
  8. 4
    Det är väl bara att starta en ny om du nu tycker den var sa obesvärande :-)
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    det viktigaste är väl

    att barnen får varsitt namn o ses som VARSIN person....vissa kombinationer skulle jag absolut undvika som tex Anna o Anders,Erik o Erika o såna....lite allergisk mot Bill o Bull konceptet.
    Förr var förr...Nu är nu!
  10. 5
    det viktigaste är väl att barnen får varsitt namn o ses som VARSIN person....vissa kombinationer skulle jag absolut undvika som tex Anna o Anders,Erik o Erika o såna....lite allergisk mot Bill o Bull konceptet.
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Agraffbloggen, den besvärade inte mig, jag var inte nämnd i den jag blandade samman Agraffbloggen med en annan blogg.
  12. 6
    Agraffbloggen, den besvärade inte mig, jag var inte nämnd i den jag blandade samman Agraffbloggen med en annan blogg.
  13. Medlem sedan
    Mar 2008
    #7
    Typ Kevin och Madeleine, fast jag tycker att Kevin och Madeleine passar ihop.

    Ingrid och Oliver, nja det var inte så fint.

    Victoria och Oliver passar ihop tycker jag, men inte Carl-Philip och Cassandra.
  14. 7
    Typ Kevin och Madeleine, fast jag tycker att Kevin och Madeleine passar ihop.

    Ingrid och Oliver, nja det var inte så fint.

    Victoria och Oliver passar ihop tycker jag, men inte Carl-Philip och Cassandra.
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Nej, det vore ju jättemärkligt om du var nämnd i den med tanke på att du inte ens var registrerad då. Vilken blogg tänkte du på?
  16. 8
    Nej, det vore ju jättemärkligt om du var nämnd i den med tanke på att du inte ens var registrerad då. Vilken blogg tänkte du på?
  17. Medlem sedan
    Mar 2008
    #9
    Petter och Niklas vet jag ett par tvillingar som heter det lät rätt roligt när deras föräldrar ropade på dem, framför allt när deras mamma ropade !
  18. 9
    Petter och Niklas vet jag ett par tvillingar som heter det lät rätt roligt när deras föräldrar ropade på dem, framför allt när deras mamma ropade !
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar?
  20. 10
    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar?
  21. Medlem sedan
    Jun 2000
    #11
    Jag har tvillingar! Och de heter varsitt namn i ungefär samma stil som sin storasysters namn. D v s jag tycker överlag att namnen skall stämma med varandra, i en syskonskara. Men, när det gäller tvillingar tycker jag det är viktigare än annars att namnen är sina EGNA alltså inte varianter av varandra... Leon och Noel är ett hemskt exempel eller kanske Aron och Nora... De kommer att klumpas ihop så mycket genom åren ändå, att jag tycker det är viktigt att de får ett eget NAMN iallafall...
  22. 11
    Jag har tvillingar! Och de heter varsitt namn i ungefär samma stil som sin storasysters namn. D v s jag tycker överlag att namnen skall stämma med varandra, i en syskonskara. Men, när det gäller tvillingar tycker jag det är viktigare än annars att namnen är sina EGNA alltså inte varianter av varandra... Leon och Noel är ett hemskt exempel eller kanske Aron och Nora... De kommer att klumpas ihop så mycket genom åren ändå, att jag tycker det är viktigt att de får ett eget NAMN iallafall...
  23. Medlem sedan
    Mar 2008
    #12
    Jag fanns här under ett annat nick förra sommaren. Jag har varit medlem flera gånger. Mitt första nick registrerade jag 2004 när jag väntade mitt första barn.
  24. 12
    Jag fanns här under ett annat nick förra sommaren. Jag har varit medlem flera gånger. Mitt första nick registrerade jag 2004 när jag väntade mitt första barn.
  25. Medlem sedan
    Apr 2008
    #13
    Det förklarar saken.
  26. 13
    Det förklarar saken.
  27. Medlem sedan
    Mar 2008
    #14
    Jag tror att många tvillingar går under namnet Tvillingarna ! Nu måste jag logga ur och natta barn ! Tack för svar.
  28. 14
    Jag tror att många tvillingar går under namnet Tvillingarna ! Nu måste jag logga ur och natta barn ! Tack för svar.
  29. Medlem sedan
    Mar 2008
    #15
    Så tycker jag också. Samma känsla i namnen och kanske namn från samma epok också.
  30. 15
    Så tycker jag också. Samma känsla i namnen och kanske namn från samma epok också.
  31. Medlem sedan
    Jun 2000
    #16
    Jag vägrar! Har hört det sägas några gånger - och säger ifrån VARJE gång!
  32. 16
    Jag vägrar! Har hört det sägas några gånger - och säger ifrån VARJE gång!
  33. Medlem sedan
    Sep 2003
    #17

    Jag tycker...

    Jag skulle ha valt samma stil på namnen, inte absolut inte bill och bull!

    Ett par jag känner har tvillingar som heter Mikael och Mikaela och sånt går bort för mig...

    Jag skulle nog valt: Ofelia och Thelma, Lee och Dion, Thelma och Lee...
  34. 17
    Jag tycker... Jag skulle ha valt samma stil på namnen, inte absolut inte bill och bull!

    Ett par jag känner har tvillingar som heter Mikael och Mikaela och sånt går bort för mig...

    Jag skulle nog valt: Ofelia och Thelma, Lee och Dion, Thelma och Lee...
  35. Medlem sedan
    Aug 2000
    #18
    Jag hoppas hon ropade på Niklas först
  36. 18
    Jag hoppas hon ropade på Niklas först
  37. Medlem sedan
    Jul 2007
    #19
    So, tvillingmamma skulle jag vilja slå ett slag för individualiteten!
    Ge dem inte namn som matchar allt för mkt!!!De kommer fösas ihop ändå och kallas tvillingarna *ryssss osv.
  38. 19
    So, tvillingmamma skulle jag vilja slå ett slag för individualiteten!
    Ge dem inte namn som matchar allt för mkt!!!De kommer fösas ihop ändå och kallas tvillingarna *ryssss osv.

Liknande trådar

  1. Namn till tvillingar
    By missjenn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 15:09
  2. namn till tvillingar
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 18:10
  3. Namn till tvillingar
    By april-tvillingar in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 14:47
  4. Namn till tvillingar om...
    By Maria m VC&I in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 19:05
  5. Namn till tvillingar
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 07:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar