p-pillerfråga
Kropp & hälsa
  1. undrande om piller
    #1

    p-pillerfråga

    Jag ska börja äta p-piller igen efter att ha haft uppehåll i ca ett år. Har inte hunnit hämta ut p-pillren förrän nu och nu är jag en vecka in i cykeln. Hämtade alltså ut pillren idag. Kan jag börja imorgon då? Vet att jag inte kommer ha fullgott skydd förrän om ca en månad men jag vill påbörja pillertagandet nu - av orsaker jag inte vill gå in på här.
    Vet att man ska börja på mensens första dag, men det är ju ett par veckor bort.

    Är det någon ide eller är det bättre att vänta??

    Vore bra med lite klarhet :-S
  2. 1
    p-pillerfråga Jag ska börja äta p-piller igen efter att ha haft uppehåll i ca ett år. Har inte hunnit hämta ut p-pillren förrän nu och nu är jag en vecka in i cykeln. Hämtade alltså ut pillren idag. Kan jag börja imorgon då? Vet att jag inte kommer ha fullgott skydd förrän om ca en månad men jag vill påbörja pillertagandet nu - av orsaker jag inte vill gå in på här.
    Vet att man ska börja på mensens första dag, men det är ju ett par veckor bort.

    Är det någon ide eller är det bättre att vänta??

    Vore bra med lite klarhet :-S
  3. Anonym
    #2
    Tror att du kan börja.... Har gjort det själv en gång - när jag började med mina ppiller - och det var inga problem...
  4. 2
    Tror att du kan börja.... Har gjort det själv en gång - när jag började med mina ppiller - och det var inga problem...
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    Jo du kan börja direkt. Tror du har säkert skydd efter en vecka, börjar man på mensens första dag har man ju skydd direkt. Kolla på fass.se om du vill veta säkert. Jag vet ju inte vilket piller det gäller...
  6. 3
    Jo du kan börja direkt. Tror du har säkert skydd efter en vecka, börjar man på mensens första dag har man ju skydd direkt. Kolla på fass.se om du vill veta säkert. Jag vet ju inte vilket piller det gäller...
  7. undrande om piller
    #4
    Det är Desolett 28.. Kommer nog vara lite försiktig under första månaden i alla fall.. just nu FÅR jag inte bli gravid.. har precis fått drömjobbet så barnfabriken får vänta ett par månader till :-)
  8. 4
    Det är Desolett 28.. Kommer nog vara lite försiktig under första månaden i alla fall.. just nu FÅR jag inte bli gravid.. har precis fått drömjobbet så barnfabriken får vänta ett par månader till :-)

Liknande trådar

  1. p-pillerfråga
    By alfva in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2023-01-10, 08:44
  2. Pillerfråga
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 08:41
  3. p-pillerfråga
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 09:32
  4. P-pillerfråga
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 15:40
  5. P-pillerfråga
    By LiMa m V och J in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 10:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar