En kanske konstig fråga...
_04/05 Vinterbarn
  1. anonymt namn
    #1

    En kanske konstig fråga...

    ...men ni som har killar, har ni tvättat snoppen mer än när era killar badar....alltså dragit tillbaka förhud etc?
    Jag vet att dom på bvc sa att man inte skulle göra någonting alls när dom var små, men när är det dax att börja med det??? vill ju inte att han ska få ont el. inflam......
  2. 1
    En kanske konstig fråga... ...men ni som har killar, har ni tvättat snoppen mer än när era killar badar....alltså dragit tillbaka förhud etc?
    Jag vet att dom på bvc sa att man inte skulle göra någonting alls när dom var små, men när är det dax att börja med det??? vill ju inte att han ska få ont el. inflam......
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    Nu är...

    ...mitt vinterbarn en flicka men jag har en pojke som fyller 7 nu i sommar, och han skulle börja göra det nu när han började i förskoleklass (i höstas) vilket skolsköterskan sa när vi var där på första kontrollen, han gör det alltså själv när han kissar och när han badar/duschar! Har också frågat på BVC för några år sedan men dom sa samma som till er!
  4. 2
    Nu är... ...mitt vinterbarn en flicka men jag har en pojke som fyller 7 nu i sommar, och han skulle börja göra det nu när han började i förskoleklass (i höstas) vilket skolsköterskan sa när vi var där på första kontrollen, han gör det alltså själv när han kissar och när han badar/duschar! Har också frågat på BVC för några år sedan men dom sa samma som till er!
  5. Anonym
    #3
    Hej !
    Vad jag vet så ska man låta förhuden vara. Min sambo säger att det kommer av sig självt. Min minsta son lyckades dock få ner förhuden på sig själv i 2-årsåldern så i hans fall har jag varit tvungen att lära honom hur man tvättar snoppen. Storebror däremot har inte haft det likadant utan han ser ut "som man ska" fast han är 9 år. Jag tror att du kan låta det vara, när kroppen är mogen så löser det sig. Jag tror att det är bättre att låta förhuden vara, chansen är nog mindre att det kommer in skräp innanför och orsakar inflammation.
  6. 3
    Hej !
    Vad jag vet så ska man låta förhuden vara. Min sambo säger att det kommer av sig självt. Min minsta son lyckades dock få ner förhuden på sig själv i 2-årsåldern så i hans fall har jag varit tvungen att lära honom hur man tvättar snoppen. Storebror däremot har inte haft det likadant utan han ser ut "som man ska" fast han är 9 år. Jag tror att du kan låta det vara, när kroppen är mogen så löser det sig. Jag tror att det är bättre att låta förhuden vara, chansen är nog mindre att det kommer in skräp innanför och orsakar inflammation.
  7. Anonym
    #4
    Tack för bra svar!
  8. 4
    Tack för bra svar!
  9. Anonym
    #5
    Tack! Det är tur att ni finns härinne för det är alltid någon som vet råd eller har svar!
  10. 5
    Tack! Det är tur att ni finns härinne för det är alltid någon som vet råd eller har svar!

Liknande trådar

  1. kanske konstig fråga
    By Anonym in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-06-04, 21:36
  2. Konstig fråga kanske
    By Mysan783 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-20, 09:15
  3. Konstig fråga kanske
    By Mosao in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 09:02
  4. Konstig fråga kanske
    By H med E in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 17:49
  5. Konstig fråga kanske?
    By -sl- in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar