Namnbyte
Hem & fritid
  1. lhisa
    #1

    Namnbyte

    Hej,

    Vi gifte oss i helgen. Ett underbart bröllop i trädgården på landet. Kunde inte ha blivit bättre

    Men....nu undrar jag, hur fungerar detta med namnbyte? Jag läste nånstans att blankett för byte av körkort skulle komma automatiskt. Och banken mm när ska man byta där? Efter eller före man fått det nya körkortet. Känner mig helt vilsen i denna värld med nytt efternamn
  2. 1
    Namnbyte Hej,

    Vi gifte oss i helgen. Ett underbart bröllop i trädgården på landet. Kunde inte ha blivit bättre

    Men....nu undrar jag, hur fungerar detta med namnbyte? Jag läste nånstans att blankett för byte av körkort skulle komma automatiskt. Och banken mm när ska man byta där? Efter eller före man fått det nya körkortet. Känner mig helt vilsen i denna värld med nytt efternamn
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Vad jag vet måste du ansöka om hindersprövning hos skattemyndigheten
  4. 2
    Vad jag vet måste du ansöka om hindersprövning hos skattemyndigheten
  5. Medlem sedan
    May 2008
    #3
    Vi funderar på att gifta oss och så vitt jag har förstått vad gäller namnen så kan man skriva ut en blankett på skatteverket eller beställa den där. Antar att det registeras i de flesta register ungefär som när man adressändrar så fort skattemyndigheten registrerat det. Men jag är ju inte helt säker. Ring och fråga...
  6. 3
    Vi funderar på att gifta oss och så vitt jag har förstått vad gäller namnen så kan man skriva ut en blankett på skatteverket eller beställa den där. Antar att det registeras i de flesta register ungefär som när man adressändrar så fort skattemyndigheten registrerat det. Men jag är ju inte helt säker. Ring och fråga...
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    Ja sådär då blev det rätt

    det var det jag menade...du har fullständigt rätt.
  8. 4
    Ja sådär då blev det rätt det var det jag menade...du har fullständigt rätt.

Liknande trådar

  1. Namnbyte
    By fruwiklund in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 22:41
  2. Cei om namnbyte.
    By evaoregon in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 18:34
  3. namnbyte?
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 23:12
  4. Namnbyte.
    By Lurpan in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 01:07
  5. Namnbyte.
    By Lurpan in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 21:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar