Såg mig själv i spegeln
Mammasnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Såg mig själv i spegeln

    Har nu på äldre dagar (Ok det låter lite fånigt, jag vet) accepterat mitt utseende med fel och brister. Men en sak kan jag bara inte acceptera, mina ögonlock, de hänger så långt ner när jag är det minsta trött eller av någon annan anledning lite svullen i ansiktet.
    Så jag har lovat mig själv, när jag får råd, så skall jag unna mig den operationen, inget lyft inget sådant, bara minska på ögonlocksskinnet, så att de i varje fall håller sig utanför själva ögat.
    Nu till min lilla ovetenskapliga undersökning
    1)Om ni får välja en sak att ändra på, vad skulle det vara?
    2)Har ni något rejält komplex för något?
    3)Är det något ni är extra stolta över?

    Mina svar då
    1) Mina ögonlock
    2) MIna "Kalle Anka-fötter", dessa går det ju inte att göra något åt och vem vill ta bort nöjet för mina karlar hemma att pika mig "ta bort fötterna, de skymmer ju TV´n)
    3) Min figur, har lyckats gå upp i vikt har fått en riktigt kvinnlig figur med tom C-kupa
  2. 1
    Såg mig själv i spegeln Har nu på äldre dagar (Ok det låter lite fånigt, jag vet) accepterat mitt utseende med fel och brister. Men en sak kan jag bara inte acceptera, mina ögonlock, de hänger så långt ner när jag är det minsta trött eller av någon annan anledning lite svullen i ansiktet.
    Så jag har lovat mig själv, när jag får råd, så skall jag unna mig den operationen, inget lyft inget sådant, bara minska på ögonlocksskinnet, så att de i varje fall håller sig utanför själva ögat.
    Nu till min lilla ovetenskapliga undersökning
    1)Om ni får välja en sak att ändra på, vad skulle det vara?
    2)Har ni något rejält komplex för något?
    3)Är det något ni är extra stolta över?

    Mina svar då
    1) Mina ögonlock
    2) MIna "Kalle Anka-fötter", dessa går det ju inte att göra något åt och vem vill ta bort nöjet för mina karlar hemma att pika mig "ta bort fötterna, de skymmer ju TV´n)
    3) Min figur, har lyckats gå upp i vikt har fått en riktigt kvinnlig figur med tom C-kupa
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Mina svar

    1)Om ni får välja en sak att ändra på, vad skulle det vara?
    All lös hängande, rynkig hud på min mage skulle veck, och jag skulle ha en riktig navel!

    2)Har ni något rejält komplex för något?
    Att jag är hjulbent...

    3)Är det något ni är extra stolta över?
    nä, inte längre, tyvärr... Tykcte jag hade fina bröst innan barnen, men nu är det bara lite hud kvar, trots att jag har samma BH-storlek som innan. Formen är helt väck!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  4. 2
    Mina svar 1)Om ni får välja en sak att ändra på, vad skulle det vara?
    All lös hängande, rynkig hud på min mage skulle veck, och jag skulle ha en riktig navel!

    2)Har ni något rejält komplex för något?
    Att jag är hjulbent...

    3)Är det något ni är extra stolta över?
    nä, inte längre, tyvärr... Tykcte jag hade fina bröst innan barnen, men nu är det bara lite hud kvar, trots att jag har samma BH-storlek som innan. Formen är helt väck!
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    1)Om ni får välja en sak att ändra på, vad skulle det vara?
    # bara en sak, jag ska fixa tuttarna så jag får tillbaka min B-kupa. Brösten liksom bara försvann efter alla barnen..vet inte var de tog vägen.

    2)Har ni något rejält komplex för något?
    # nej

    3)Är det något ni är extra stolta över?
    # japp, mina ben. Förbaskat snygga, och så är jag nöjd med att fortfarande ha platt mage trots att jag fött fyra barn.
  6. 3
    1)Om ni får välja en sak att ändra på, vad skulle det vara?
    # bara en sak, jag ska fixa tuttarna så jag får tillbaka min B-kupa. Brösten liksom bara försvann efter alla barnen..vet inte var de tog vägen.

    2)Har ni något rejält komplex för något?
    # nej

    3)Är det något ni är extra stolta över?
    # japp, mina ben. Förbaskat snygga, och så är jag nöjd med att fortfarande ha platt mage trots att jag fött fyra barn.
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    1)Om ni får välja en sak att ändra på, vad skulle det vara?
    Jag skulle vilja ha haft lite bättre pigment men det är mest för att jag tycker att det är såååååå trååååkigt att behöva ösa på med solskyddsfaktor 40 så fort man ens tänker på att gå utomhus.

    2)Har ni något rejält komplex för något?
    Nej

    3)Är det något ni är extra stolta över?
    Håret! Jag har en jätteman av pippirött långt hår. Mamma, vi har finast hår i hela världen brukar min lika rödhåriga unge konstatera : )
  8. 4
    1)Om ni får välja en sak att ändra på, vad skulle det vara?
    Jag skulle vilja ha haft lite bättre pigment men det är mest för att jag tycker att det är såååååå trååååkigt att behöva ösa på med solskyddsfaktor 40 så fort man ens tänker på att gå utomhus.

    2)Har ni något rejält komplex för något?
    Nej

    3)Är det något ni är extra stolta över?
    Håret! Jag har en jätteman av pippirött långt hår. Mamma, vi har finast hår i hela världen brukar min lika rödhåriga unge konstatera : )
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5

    Jag skulle vilja ändra på mina

    hårsäckar. Vill bara ha hår där det ska vara och inte på andra ställen. Jag vill även ändra på mina bröst, men det ska jag göra snart. De ska bli mindre och det ska bli skönt. Är lite trött på 80 G.

    Jag har inte extra komplex för något, men jag är inte glad för håret som växer på fel ställe och inte heller för mina fötter.

    Extra stolt är jag nog över helheten....Jag tycker inte att jag har specielt fin näsa, mun, hår, ben, rumpa osv men de passar bra ihop med alla andra kroppsdelar och jag tycker själv att jag är riktigt snygg
  10. 5
    Jag skulle vilja ändra på mina hårsäckar. Vill bara ha hår där det ska vara och inte på andra ställen. Jag vill även ändra på mina bröst, men det ska jag göra snart. De ska bli mindre och det ska bli skönt. Är lite trött på 80 G.

    Jag har inte extra komplex för något, men jag är inte glad för håret som växer på fel ställe och inte heller för mina fötter.

    Extra stolt är jag nog över helheten....Jag tycker inte att jag har specielt fin näsa, mun, hår, ben, rumpa osv men de passar bra ihop med alla andra kroppsdelar och jag tycker själv att jag är riktigt snygg
  11. Medlem sedan
    May 2007
    #6
    1)Om ni får välja en sak att ändra på, vad skulle det vara?
    *** Jag skulle vilja ha tjockare hår med mer volym!

    2)Har ni något rejält komplex för något?
    *** Nej, fast jag kommer aldrig tycka att jag har fin rumpa.

    3)Är det något ni är extra stolta över?
    *** Ja, jag har forfarande samma storlek (xxs) och samma kroppsform fast jag är över 35 och har fött och ammat två barn.
  12. 6
    1)Om ni får välja en sak att ändra på, vad skulle det vara?
    *** Jag skulle vilja ha tjockare hår med mer volym!

    2)Har ni något rejält komplex för något?
    *** Nej, fast jag kommer aldrig tycka att jag har fin rumpa.

    3)Är det något ni är extra stolta över?
    *** Ja, jag har forfarande samma storlek (xxs) och samma kroppsform fast jag är över 35 och har fött och ammat två barn.
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    1)Om ni får välja en sak att ändra på, vad skulle det vara?

    hmm en sak..tja det skulle antagligne bli att fylla ut brösten så att jag får tillbaka den b-kupa jag hade innan ungarna eller att ta bort hud på ögonen framförallt ena ögat jag också oerhört irriterande

    2)Har ni något rejält komplex för något?
    mina fötter och tänder har fuuula fötter och fula lagningar på framtänderna sedan jag slagit av en bit

    3)Är det något ni är extra stolta över?

    min rumpa inte lika snygg avklädd dock men fasligt fin i jeans
  14. 7
    1)Om ni får välja en sak att ändra på, vad skulle det vara?

    hmm en sak..tja det skulle antagligne bli att fylla ut brösten så att jag får tillbaka den b-kupa jag hade innan ungarna eller att ta bort hud på ögonen framförallt ena ögat jag också oerhört irriterande

    2)Har ni något rejält komplex för något?
    mina fötter och tänder har fuuula fötter och fula lagningar på framtänderna sedan jag slagit av en bit

    3)Är det något ni är extra stolta över?

    min rumpa inte lika snygg avklädd dock men fasligt fin i jeans
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #8
    Men du har nog ändå världens sexigaste kropp enligt din man, det är jag säker på
  16. 8
    Men du har nog ändå världens sexigaste kropp enligt din man, det är jag säker på
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #9
    Det är inte dåligt, med platt mage.
  18. 9
    Det är inte dåligt, med platt mage.
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10
    1) jag skulle sätta in en porslinstand med titanskruv där jag nu har en lucka i överkäken (nästa längst fram)
    2) nej jag har inga komplex, har aldrig haft heller. vet inte hur det kommer sig.
    3) jag älskar mina fräknar, önskar att de vore fler och tydligare!
  20. 10
    1) jag skulle sätta in en porslinstand med titanskruv där jag nu har en lucka i överkäken (nästa längst fram)
    2) nej jag har inga komplex, har aldrig haft heller. vet inte hur det kommer sig.
    3) jag älskar mina fräknar, önskar att de vore fler och tydligare!
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #11
    Men det är ju jättevackert, med en ljus hy till rött hår. Själv har jag alltid varit avundsjuka på de med rött hår, tycker det är en jätteläcker färg
  22. 11
    Men det är ju jättevackert, med en ljus hy till rött hår. Själv har jag alltid varit avundsjuka på de med rött hår, tycker det är en jätteläcker färg
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #12
    Härligt att höra, man behöver inte ha en fotomodellslook för att vara snygg. De flesta är nog snygga, men vissa har en förmåga att inte vara medveten om detta och då sjunker man ihop
  24. 12
    Härligt att höra, man behöver inte ha en fotomodellslook för att vara snygg. De flesta är nog snygga, men vissa har en förmåga att inte vara medveten om detta och då sjunker man ihop
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #13
    Oj då är du mindre än vad jag var, men jag passade inte att vara så smal, hade fel benstomme för detta. Men en fråga, har du inte svårt att hitta kläder, jag hade det jättesvårt då
  26. 13
    Oj då är du mindre än vad jag var, men jag passade inte att vara så smal, hade fel benstomme för detta. Men en fråga, har du inte svårt att hitta kläder, jag hade det jättesvårt då
  27. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #14
    Fötter ja, detta gissel, det värsta är ju att man måste leva med eländet, att man sedan står stadigt på jorden är i sig bra men...
  28. 14
    Fötter ja, detta gissel, det värsta är ju att man måste leva med eländet, att man sedan står stadigt på jorden är i sig bra men...
  29. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #15
    Fräknar är fint, det är lite trist att sonen inte tycker om det. Han får jättefina fräknar på våren och det ser så fint ut med detta band över näsan. Jag älskar hans fräknar, själv vill han bara få bort dom.
  30. 15
    Fräknar är fint, det är lite trist att sonen inte tycker om det. Han får jättefina fräknar på våren och det ser så fint ut med detta band över näsan. Jag älskar hans fräknar, själv vill han bara få bort dom.
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    Oja, själva huden är jag nöjd med men till syvende och sist är jag en lat människa och det är kladdigt, omständligt och tidsödande att hålla på med denna förb* solskyddskräm. Tacknämligt nog tycker sonen att det är mysigt att hålla på och smörja honom, skulle han inte tycka det hade det nog varit direkt olidligt - jaga unge för att tvångssmörja är ju ingen hit.
  32. 16
    Oja, själva huden är jag nöjd med men till syvende och sist är jag en lat människa och det är kladdigt, omständligt och tidsödande att hålla på med denna förb* solskyddskräm. Tacknämligt nog tycker sonen att det är mysigt att hålla på och smörja honom, skulle han inte tycka det hade det nog varit direkt olidligt - jaga unge för att tvångssmörja är ju ingen hit.
  33. Medlem sedan
    Dec 1998
    #17
    1: Få bort maglimpan... Men det går ju bara jag verkligen anstränger mig. Dvs det är ren och skär slöhet som gör att den sitter där den sitter.

    2: Nej

    3: Hyfsat långa ögonfransar och snygga överarmar med muskler :-)
  34. 17
    1: Få bort maglimpan... Men det går ju bara jag verkligen anstränger mig. Dvs det är ren och skär slöhet som gör att den sitter där den sitter.

    2: Nej

    3: Hyfsat långa ögonfransar och snygga överarmar med muskler :-)
  35. Medlem sedan
    Mar 2008
    #18
    1)Om ni får välja en sak att ändra på, vad skulle det vara?
    Min päronform, som både är genetisk och självförvållad.
    2)Har ni något rejält komplex för något?
    Nej... småkomplex här och var
    3)Är det något ni är extra stolta över?
    tja, föruton de små grå cellerna så är det väl kurvorna som håller rätt bra
  36. 18
    1)Om ni får välja en sak att ändra på, vad skulle det vara?
    Min päronform, som både är genetisk och självförvållad.
    2)Har ni något rejält komplex för något?
    Nej... småkomplex här och var
    3)Är det något ni är extra stolta över?
    tja, föruton de små grå cellerna så är det väl kurvorna som håller rätt bra
  37. Medlem sedan
    Apr 2007
    #19
    nej, jag hade nog inte gråtit om jag haft en liten mage kvar heller eftersom jag är för odiciplinerad för att träna, men jag skulle ljuga om jag sa att jag var missnöjd med att magen gick tillbaka av sig själv.
  38. 19
    nej, jag hade nog inte gråtit om jag haft en liten mage kvar heller eftersom jag är för odiciplinerad för att träna, men jag skulle ljuga om jag sa att jag var missnöjd med att magen gick tillbaka av sig själv.
  39. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #20
    Slöhet, du, nädu, vad jag vet så är du flitig med att träna. Långa ögonfransar, det skulle jag gärna vilja ha, de syns knappt, även de få gånger jag använder maskara (fast det kan bero på att de ligger inbäddade i ögonlocket)
  40. 20
    Slöhet, du, nädu, vad jag vet så är du flitig med att träna. Långa ögonfransar, det skulle jag gärna vilja ha, de syns knappt, även de få gånger jag använder maskara (fast det kan bero på att de ligger inbäddade i ögonlocket)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Är de jag i spegeln?
    By Lindajohannesson in forum Gravidsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 21:57
  2. Såg mig i spegeln
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-25, 21:43
  3. Hilda i spegeln
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-30, 14:24
  4. Såg mig i spegeln
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 16:55
  5. Rädd när jag såg mig i spegeln
    By Vargspets in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-29, 17:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar