Hur har ni det med blodtrycket?
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Hur har ni det med blodtrycket?

    Jag hade 85/60 sist tror jag det var. BM sade: Jag är förvånad att du står upp överhuvudtaget.

    I och för sig är det ju ingen fara att ha lågt blodtryck för vare sig bebben eller mig och jag är uppmärksam på om jag känner tendens till att svimma.
    I övrigt mår jag ungefär som vanligt. Brukar inte ha några gravidåkommer så det är skönt. Trött är jag ibland förstås, men det kan man ju vara ändå med heltidsjobb och två små barn.
  2. 1
    Hur har ni det med blodtrycket? Jag hade 85/60 sist tror jag det var. BM sade: Jag är förvånad att du står upp överhuvudtaget.

    I och för sig är det ju ingen fara att ha lågt blodtryck för vare sig bebben eller mig och jag är uppmärksam på om jag känner tendens till att svimma.
    I övrigt mår jag ungefär som vanligt. Brukar inte ha några gravidåkommer så det är skönt. Trött är jag ibland förstås, men det kan man ju vara ändå med heltidsjobb och två små barn.
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    115/69 hade jag igår. Jag blir lite yr ibland när jag ställer mig upp hastigt, men inga problem. Jag brukar ha ganska lågt blodtryck. (115/69 är inte vansinnigt lågt ) Däremot har jag haft lite svimningskänslor om jag stått/gått länge och inte ätit/druckit ordentligt på ett tag. Lätt att förebygga, men obehagligt när det händer.
  4. 2
    115/69 hade jag igår. Jag blir lite yr ibland när jag ställer mig upp hastigt, men inga problem. Jag brukar ha ganska lågt blodtryck. (115/69 är inte vansinnigt lågt ) Däremot har jag haft lite svimningskänslor om jag stått/gått länge och inte ätit/druckit ordentligt på ett tag. Lätt att förebygga, men obehagligt när det händer.
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3

    Här har

    jag ett tryck på 125/81 typ. Det ska gärna hålla sig där och inte stiga. Jag går på medicin pga högt blodtryck efter min första graviditet då jag fick havandeskapsförgiftning. Får se i slutet om det blir extra koller om det stiger.
  6. 3
    Här har jag ett tryck på 125/81 typ. Det ska gärna hålla sig där och inte stiga. Jag går på medicin pga högt blodtryck efter min första graviditet då jag fick havandeskapsförgiftning. Får se i slutet om det blir extra koller om det stiger.
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Jag är lågtryckare och blir rejält yr och illamående ibland. Åt medicin mot det för några år sedan. Värmen oroar mig lite. Blodtrycket blir ännu lägre när det är varmt.
  8. 4
    Jag är lågtryckare och blir rejält yr och illamående ibland. Åt medicin mot det för några år sedan. Värmen oroar mig lite. Blodtrycket blir ännu lägre när det är varmt.
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    110/75 hade jag idag.
    Och det är lägre än vad jag hade i början av graviditeten, så det får jag vara nöjd med.
  10. 5
    110/75 hade jag idag.
    Och det är lägre än vad jag hade i början av graviditeten, så det får jag vara nöjd med.
  11. jenlon
    #6
    Lågtryckare här också. Har legat på 90/55 som lägst och fick väl samma reaktion som du av barnmorskan. Senast hade jag 100/60, så lite högre har det ju blivit iallafall. Känner inte av det alls nu, men i början kände jag mig svimfärdig emellanåt, men det var i kombination med grymt illamående också.
  12. 6
    Lågtryckare här också. Har legat på 90/55 som lägst och fick väl samma reaktion som du av barnmorskan. Senast hade jag 100/60, så lite högre har det ju blivit iallafall. Känner inte av det alls nu, men i början kände jag mig svimfärdig emellanåt, men det var i kombination med grymt illamående också.
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7
    Jag har också lågt blodtryck och får ofta svimningskänslor och ser prickar framför ögonen. Väldigt obehagligt. Senast låg blodtrycket på 105/50 och det är väl där det oftast ligger eller lite lägre. Det bli alltid lite lägre när jag är gravid än i vanliga fall även ifall jag även då har lågt blodtryck.
  14. 7
    Jag har också lågt blodtryck och får ofta svimningskänslor och ser prickar framför ögonen. Väldigt obehagligt. Senast låg blodtrycket på 105/50 och det är väl där det oftast ligger eller lite lägre. Det bli alltid lite lägre när jag är gravid än i vanliga fall även ifall jag även då har lågt blodtryck.
  15. Katten Korven
    #8
    Jag har 90/60, tror att det är ganska lågt.
  16. 8
    Jag har 90/60, tror att det är ganska lågt.
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9
    Det är låågt, jag kan inte siffrorna men det är rejält lågt för att vara jag. Jag har återkommande yrsel och svimningsattacker men vet inte om det finns något att göra åt det. Hb är bra iaf.
  18. 9
    Det är låågt, jag kan inte siffrorna men det är rejält lågt för att vara jag. Jag har återkommande yrsel och svimningsattacker men vet inte om det finns något att göra åt det. Hb är bra iaf.
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Ingen aning, får se vad BM säger på torsdag. Men jag tippar på att det är lågt här med eftersom jag har ganska mycket yrsel och mår illa när jag reser mig för snabbt.
  20. 10
    Ingen aning, får se vad BM säger på torsdag. Men jag tippar på att det är lågt här med eftersom jag har ganska mycket yrsel och mår illa när jag reser mig för snabbt.

Liknande trådar

  1. Blodtrycket 160/105
    By Lotta med 5killar in forum _1106 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-27, 09:35
  2. Blodtrycket ok
    By peter56 in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 14:37
  3. blodtrycket
    By mini me in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 14:25
  4. låg i blodtrycket.
    By lottis73 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 09:51
  5. Blodtrycket bra!
    By BusigaLisa in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 18:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar