AlfaHanne/AlfaHona? - Sidan 2
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #21
    Precis. imt.
  2. 21
    Precis. imt.
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #22

    Rumpiga bullbakande

    kvinnor väl inte samma sak som mammiga kvinnor?
  4. 22
    Rumpiga bullbakande kvinnor väl inte samma sak som mammiga kvinnor?
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #23
    Även över andra kvinnor?
  6. 23
    Även över andra kvinnor?
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #24
    Det var bildligt uttalat för just mammiga kvinnor. Förstår du?
  8. 24
    Det var bildligt uttalat för just mammiga kvinnor. Förstår du?
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #25

    Jag tror att ....

    många kvinnor är alltför empatiska och lyssnande så dom glömmer att lyssna på sig själva och vad dom egentligen vill innerst inne utan att ta full hänsyn till sina barn och sin man.
  10. 25
    Jag tror att .... många kvinnor är alltför empatiska och lyssnande så dom glömmer att lyssna på sig själva och vad dom egentligen vill innerst inne utan att ta full hänsyn till sina barn och sin man.
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #26

    Jag tror jag förstår vad

    du menar; men det är det jag tycker är just en fördom - bilden av Mamman.
  12. 26
    Jag tror jag förstår vad du menar; men det är det jag tycker är just en fördom - bilden av Mamman.
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #27
    Balans är viktigt i livet
  14. 27
    Balans är viktigt i livet
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #28

    Ja absolut

    Jag vill ha det på mitt sätt alltid oavsett om jag dealar med en man eller kvinna. Sedan kan även jag ha fel och falla i gropen och då får den andra bestämma men då blir jag lite småputt och försöker ta revansch på annat sätt.
  16. 28
    Ja absolut Jag vill ha det på mitt sätt alltid oavsett om jag dealar med en man eller kvinna. Sedan kan även jag ha fel och falla i gropen och då får den andra bestämma men då blir jag lite småputt och försöker ta revansch på annat sätt.
  17. Medlem sedan
    Jan 2007
    #29
    Jag tycker ju t ex att en mammig mamma är mycket tid med sina barn, men det kanske inte du håller med om?
  18. 29
    Jag tycker ju t ex att en mammig mamma är mycket tid med sina barn, men det kanske inte du håller med om?
  19. Medlem sedan
    Jan 2007
    #30
    Småilsk och gnabbig
  20. 30
    Småilsk och gnabbig
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #31

    Men om hon bakar bullar

    har hon kanske inte tid att leka med sina barn? Njaaaa, jag vet inte om jag håller med helt om det.
  22. 31
    Men om hon bakar bullar har hon kanske inte tid att leka med sina barn? Njaaaa, jag vet inte om jag håller med helt om det.
  23. Medlem sedan
    Jan 2007
    #32
    Glöm bullarna en stund. Det var bara bildligt talat som jag sa.
  24. 32
    Glöm bullarna en stund. Det var bara bildligt talat som jag sa.
  25. Medlem sedan
    Jan 2007
    #33
    Jag antar att du själv aldrig bakar bullar eftersom det stör dig?
  26. 33
    Jag antar att du själv aldrig bakar bullar eftersom det stör dig?
  27. Medlem sedan
    Dec 2005
    #34

    Eeeh, skulle vi glömma

    bullarna eller inte?
  28. 34
    Eeeh, skulle vi glömma bullarna eller inte?
  29. Medlem sedan
    Jan 2007
    #35
    Men jag hann före....
  30. 35
    Men jag hann före....
  31. Medlem sedan
    Oct 2007
    #36
    När _andra_ anser att du är en Alfahona, så kan du räknas dit. Inte att du själv anser det.

    För mig står Alfahanne och Alfahona för flockens ledare, och det är ett par som _håller ihop_ oavsett, och det är deras avkomma som resten av flocken tar hand om i första hand.

    Så jag misstänker att du tänker dig Alfahona som en enskild individ, för mig är det en del av ledarparet i en flock.
  32. 36
    När _andra_ anser att du är en Alfahona, så kan du räknas dit. Inte att du själv anser det.

    För mig står Alfahanne och Alfahona för flockens ledare, och det är ett par som _håller ihop_ oavsett, och det är deras avkomma som resten av flocken tar hand om i första hand.

    Så jag misstänker att du tänker dig Alfahona som en enskild individ, för mig är det en del av ledarparet i en flock.
  33. Medlem sedan
    Oct 2007
    #37
    Och paret som helhet, inte som enskilda. För mig står det som ledarparet för en flock, där detta par _alltid_ håller ihop tills den ena dör, och det är deras avkomma som resten av flocken tar hand om.

    Har även sett exempel på detta bland människor, och det var lite så här man har levt tidigare i historien. Men en Alfahanne letar inte upp en Alfahona, det är inte riktigt så det går till, som jag har uppfattat det.
  34. 37
    Och paret som helhet, inte som enskilda. För mig står det som ledarparet för en flock, där detta par _alltid_ håller ihop tills den ena dör, och det är deras avkomma som resten av flocken tar hand om.

    Har även sett exempel på detta bland människor, och det var lite så här man har levt tidigare i historien. Men en Alfahanne letar inte upp en Alfahona, det är inte riktigt så det går till, som jag har uppfattat det.
  35. Medlem sedan
    Oct 2007
    #38
    Jo, bland hyenor har jag sett det förklaras åt det hållet. Annars har jag bara hört det beskrivas bland vargar.
  36. 38
    Jo, bland hyenor har jag sett det förklaras åt det hållet. Annars har jag bara hört det beskrivas bland vargar.
  37. Medlem sedan
    Oct 2007
    #39
    Inte förtrycker, utan styr flocken och håller ihop den med regler och gränser så att flocken överlever. En ledare för en flock som förtrycker tappar ju sammanhållningen i flocken och är en dålig ledare. Så har jag fattat det från djurvärlden.
  38. 39
    Inte förtrycker, utan styr flocken och håller ihop den med regler och gränser så att flocken överlever. En ledare för en flock som förtrycker tappar ju sammanhållningen i flocken och är en dålig ledare. Så har jag fattat det från djurvärlden.
  39. Medlem sedan
    Jan 2007
    #40
    Hmm, vilken sorts hyenor talar vi om? Jag skojar, näe, alltså vargalfahonan är ledartypen och den som är mamman. Är det inte som hos hyenan då?
  40. 40
    Hmm, vilken sorts hyenor talar vi om? Jag skojar, näe, alltså vargalfahonan är ledartypen och den som är mamman. Är det inte som hos hyenan då?
Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar