Stoppad av polisen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Stoppad av polisen

    Nu på morgonen när jag var på väg från affären och kom åkande i bilen blev jag stoppad i en poliskontroll. De ville se mitt körkort och sedan blev ett alkotest. Naturligtvis var det inga problem för mig och efter några minuter åkte jag iväg.

    På väg därifrån slog det mig hur sällan man blir stoppad i den typen av kontroll. Jag tror att det är sådär 4-5 år sedan jag åkte in i någon polisspärr förra gången.
  2. 1
    Stoppad av polisen Nu på morgonen när jag var på väg från affären och kom åkande i bilen blev jag stoppad i en poliskontroll. De ville se mitt körkort och sedan blev ett alkotest. Naturligtvis var det inga problem för mig och efter några minuter åkte jag iväg.

    På väg därifrån slog det mig hur sällan man blir stoppad i den typen av kontroll. Jag tror att det är sådär 4-5 år sedan jag åkte in i någon polisspärr förra gången.
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Jag har aldrig blivit stannad. Nu kör jag inte massor, massor men ändå. Körkort i 18 år.
  4. 2
    Jag har aldrig blivit stannad. Nu kör jag inte massor, massor men ändå. Körkort i 18 år.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Jag har haft körkort i 14 år, och först för 2 år sedan blev jag stoppad för första gången (har däremot fått passera otaliga kontroller).

    Jag blev riktigt pirrig och uppspelt, sådär som man blir första gången man gör något, polismannen trodde nog jag var knäpp

    Är det fler än jag som, trots att jag vet att jag följer varenda regel, ändå börjar kontrollera bälte-hastighet-körkort då jag ser en polisbil vid vägkanten?
  6. 3
    Jag har haft körkort i 14 år, och först för 2 år sedan blev jag stoppad för första gången (har däremot fått passera otaliga kontroller).

    Jag blev riktigt pirrig och uppspelt, sådär som man blir första gången man gör något, polismannen trodde nog jag var knäpp

    Är det fler än jag som, trots att jag vet att jag följer varenda regel, ändå börjar kontrollera bälte-hastighet-körkort då jag ser en polisbil vid vägkanten?
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Ja, jag blir heller aldrig stoppad, och för att vara lastbilschaufför så är det väääääldigt ovanligt...
    På jobbet påstår dom att det är för att jag är tjej... joråsatte, det skyller dom jämt på när jag har haft en bra/smidig dag...
  8. 4
    Ja, jag blir heller aldrig stoppad, och för att vara lastbilschaufför så är det väääääldigt ovanligt...
    På jobbet påstår dom att det är för att jag är tjej... joråsatte, det skyller dom jämt på när jag har haft en bra/smidig dag...
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    Jag har blivit stoppad i blåskontroller massor av gånger, de flesta här i vårt lilla samhälle. Sen har jag blivit stoppad några ggr i fartkontroller. *hrmpf* Jag har haft körkort i 15 år.
  10. 5
    Jag har blivit stoppad i blåskontroller massor av gånger, de flesta här i vårt lilla samhälle. Sen har jag blivit stoppad några ggr i fartkontroller. *hrmpf* Jag har haft körkort i 15 år.
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6

    Flera gånger per år

    Fast kan ju bero på mitt yrkesval kanske
  12. 6
    Flera gånger per år Fast kan ju bero på mitt yrkesval kanske
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Aldrig hänt

    Jag har haft körkort sen 1993, men jag kör inte bil dagligen.
  14. 7
    Aldrig hänt Jag har haft körkort sen 1993, men jag kör inte bil dagligen.
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    Stannad?? Man blir som de man umgås med?
  16. 8
    Stannad?? Man blir som de man umgås med?
  17. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #9

    Tag sedan jag blev stoppad

    Däremot ser jag ju kontroller litet nu och då - alltid när det är vackert väder...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  18. 9
    Tag sedan jag blev stoppad Däremot ser jag ju kontroller litet nu och då - alltid när det är vackert väder...
  19. Medlem sedan
    Oct 2003
    #10
    jag har bara blivit stannad 1 gång i det var i vintras. Asstressad o sen till tåget var jag (skulle ganska långt) men körde inte för fort eller så så det var bara körkort o blås så så iväg igen..

    Jag har alltid tyckt o tycker fortfarande att istället för fartkameror borde polisen placera ut ett par tomma bilar här o där. Ser jag att det står en polisbil parkerad i ett skogsbryn eller på en mötesplats eller nåt så blir jag jätteskraj (fats jag kanske inte kör för fort) och jag kan ju inte se om det sitter nån i eller inte.
  20. 10
    jag har bara blivit stannad 1 gång i det var i vintras. Asstressad o sen till tåget var jag (skulle ganska långt) men körde inte för fort eller så så det var bara körkort o blås så så iväg igen..

    Jag har alltid tyckt o tycker fortfarande att istället för fartkameror borde polisen placera ut ett par tomma bilar här o där. Ser jag att det står en polisbil parkerad i ett skogsbryn eller på en mötesplats eller nåt så blir jag jätteskraj (fats jag kanske inte kör för fort) och jag kan ju inte se om det sitter nån i eller inte.
  21. Medlem sedan
    Apr 2006
    #11
    Det har hänt ganska ofta de senaste 5 åren. Dessförinnan mycket, mycket sällan. Det är betydligt fler kontroller numera tycker jag.
  22. 11
    Det har hänt ganska ofta de senaste 5 åren. Dessförinnan mycket, mycket sällan. Det är betydligt fler kontroller numera tycker jag.
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12
    Har haft körkort i 18 år i september och har visat mitt körkort två gånger och fått blåsa en gång... Inte är det ofta inte!
  24. 12
    Har haft körkort i 18 år i september och har visat mitt körkort två gånger och fått blåsa en gång... Inte är det ofta inte!
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13
    Första 15 åren jag hade körkort så blev jag stoppad i princip noll ggr. Sista åren har det hänt ett antal ggr.
    Det beror iof på att jag numera jobbar på ett ställe där polisen ökat kontrollerna utmed vägen man tar sig dit på.
    Konstigt nog så blev jag aldrig stoppad i en kontroll under det år jag jobbade så att jag färdades 5 mil utmed E4.an. Kör dessutom mkt bil i jobbet( hembesök) och numer är det mest i ett samhälle, tidigare kunde jag ligga utmed landsvägen mkt då jag jobbade i "ytterområderna".
  26. 13
    Första 15 åren jag hade körkort så blev jag stoppad i princip noll ggr. Sista åren har det hänt ett antal ggr.
    Det beror iof på att jag numera jobbar på ett ställe där polisen ökat kontrollerna utmed vägen man tar sig dit på.
    Konstigt nog så blev jag aldrig stoppad i en kontroll under det år jag jobbade så att jag färdades 5 mil utmed E4.an. Kör dessutom mkt bil i jobbet( hembesök) och numer är det mest i ett samhälle, tidigare kunde jag ligga utmed landsvägen mkt då jag jobbade i "ytterområderna".
  27. Medlem sedan
    Jul 2005
    #14
    har hänt ett par gånger under min körkortskarriär. Det är ju inte jättevanligt. Av Sveriges ungefär 19000 (vet ej exakt siffra för dagen) poliser, så är ca 45% i yttre tjänst. Av dessa i yttre tjänst har vi en hel del som inte sysslar med trafikövervakning. Det är ju trafikenheterna (i Skåne är de kring en 50-60 poliser) och från ingripandeenheterna som i första hand ska göra det. De har i sin tur alla andra ärenden att i första hand se till att fixa innan de kan ha sin trafikkontroll.
    Men visst är det viktigt att kolla nykterheten!
  28. 14
    har hänt ett par gånger under min körkortskarriär. Det är ju inte jättevanligt. Av Sveriges ungefär 19000 (vet ej exakt siffra för dagen) poliser, så är ca 45% i yttre tjänst. Av dessa i yttre tjänst har vi en hel del som inte sysslar med trafikövervakning. Det är ju trafikenheterna (i Skåne är de kring en 50-60 poliser) och från ingripandeenheterna som i första hand ska göra det. De har i sin tur alla andra ärenden att i första hand se till att fixa innan de kan ha sin trafikkontroll.
    Men visst är det viktigt att kolla nykterheten!
  29. maylin
    #15

    Aldrig stannad

    Har haft körkortet i 21 år och har aldrig blivit stannad hittills. Har väntat att bli stoppad men har sluppit förbi varje gång de haft kontroll.
  30. 15
    Aldrig stannad Har haft körkortet i 21 år och har aldrig blivit stannad hittills. Har väntat att bli stoppad men har sluppit förbi varje gång de haft kontroll.
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Jag letade aktivt upp såna kontroller de första åren för att jag var så glad att äntligen ha körkort Sen jag slutade leta upp dem har jag fått visa körkortet och blåsa i rutinkontroll en gång och tyvärr blivit stannad pga fortkörning en gång.
  32. 16
    Jag letade aktivt upp såna kontroller de första åren för att jag var så glad att äntligen ha körkort Sen jag slutade leta upp dem har jag fått visa körkortet och blåsa i rutinkontroll en gång och tyvärr blivit stannad pga fortkörning en gång.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Två gånger i livet och då har jag kört i 17 år och runt 4-5000 mil per år...
  34. 17
    Två gånger i livet och då har jag kört i 17 år och runt 4-5000 mil per år...
  35. Medlem sedan
    Jun 2007
    #18
    Jag har aldrig, säger aldrig, behövt blåsa i ett alkotest. Jag har aldrig heller blivit stoppad i någon drive av något slag.
    Den enda gång jag blivit stoppad var när jag körde med en bil med körförbud och eftersom bilen stod på maken, så var det hans problem
  36. 18
    Jag har aldrig, säger aldrig, behövt blåsa i ett alkotest. Jag har aldrig heller blivit stoppad i någon drive av något slag.
    Den enda gång jag blivit stoppad var när jag körde med en bil med körförbud och eftersom bilen stod på maken, så var det hans problem
  37. Medlem sedan
    May 2002
    #19
    2-3 gånger under de sita 2 åren. båda de 2 senaste gångena hade ex:et glömt sätta på skattemärket och jag sa att det var ex:et som glömt och bägge gångerna köpte polisen det och lät mig köra iväg utan en förebråelse. vilket gör mig fundersam... är det OK att köra utan skattemärke? är det bra för att jag är medelålders? förväntar man sig inte att en mdelålders tant skall klara av att kolla om skattemärket sitter på plats?
  38. 19
    2-3 gånger under de sita 2 åren. båda de 2 senaste gångena hade ex:et glömt sätta på skattemärket och jag sa att det var ex:et som glömt och bägge gångerna köpte polisen det och lät mig köra iväg utan en förebråelse. vilket gör mig fundersam... är det OK att köra utan skattemärke? är det bra för att jag är medelålders? förväntar man sig inte att en mdelålders tant skall klara av att kolla om skattemärket sitter på plats?
  39. Medlem sedan
    May 2002
    #20
    det är alltså ex:ets bil, jag hyr bil av honom, vi delar liksom.
  40. 20
    det är alltså ex:ets bil, jag hyr bil av honom, vi delar liksom.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. idag blev jag stoppad av polisen.
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 12:26
  2. stoppad av polisen och 220 dollar senare
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 21:42
  3. Stoppad av polisen
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 17:05
  4. Stoppad av polisen?
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 22:51
  5. Stoppad av polisen idag
    By Pallasita in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 18:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar