Pizza fråga
Ordet är fritt
  1. maylin

Pizza fråga

Om ni köper familjepizza. Hur många räcker den till då? Antal vuxna och/eller barn?
    Har aldrig köpt en själv och funderar på att börja med det istället för att köpa flera små.
  2. 1
    Pizza fråga Om ni köper familjepizza. Hur många räcker den till då? Antal vuxna och/eller barn?
    Har aldrig köpt en själv och funderar på att börja med det istället för att köpa flera små.
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd

Varierar nog

Det skiljer nog i storlek mellan olika pizzerior. Det enklaste måste ju vara att fråga hur stor diameterna är på din lokala pizzeria på en vanlig respektive en familjepizza och sedan räknar du helt enkelt ut ytan på dem och jämför!

Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Varierar nog Det skiljer nog i storlek mellan olika pizzerior. Det enklaste måste ju vara att fråga hur stor diameterna är på din lokala pizzeria på en vanlig respektive en familjepizza och sedan räknar du helt enkelt ut ytan på dem och jämför!
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    Räcker lätt till 2 vuxna och 2 barn i de flesta fall tror jag.
  6. 3
    Räcker lätt till 2 vuxna och 2 barn i de flesta fall tror jag.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    Där vi köper räcker det till 2 vuxna och 2 barn som inte äter så himla mycket. Tror inte att det räcker till en familj med lite större barn.
  8. 4
    Där vi köper räcker det till 2 vuxna och 2 barn som inte äter så himla mycket. Tror inte att det räcker till en familj med lite större barn.
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    Min kompis köper 2 familjepizzor, de är två vuxna och tre tonåringar och en nästan tonåring som äter som en myra.

Vi kan inte köpa det för en äter inte pizza, två äter vegetariskt och de andra två har inte samma smak!
  10. 5
    Min kompis köper 2 familjepizzor, de är två vuxna och tre tonåringar och en nästan tonåring som äter som en myra.

Vi kan inte köpa det för en äter inte pizza, två äter vegetariskt och de andra två har inte samma smak!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    Köper inga familjepizzor, men väl två pizzor och delar på till två vuxna, en femåring och en ettåring (som mest vill ha lite kanter att gnaga på som sällskap). Det är ju så förbaskat mycket mat om man ska sätta i sig en pizza, så jag gör hellre en fräsch sallad bredvid...
  12. 6
    Köper inga familjepizzor, men väl två pizzor och delar på till två vuxna, en femåring och en ettåring (som mest vill ha lite kanter att gnaga på som sällskap). Det är ju så förbaskat mycket mat om man ska sätta i sig en pizza, så jag gör hellre en fräsch sallad bredvid...
  13. Medlem sedan
    Nov 2002

Här räcker en

sån pizza till 2 vuxna och 2 barn, alternativt 3 vuxna.
  14. 7
    Här räcker en sån pizza till 2 vuxna och 2 barn, alternativt 3 vuxna.
  15. Medlem sedan
    Jul 2001
    Den räcker lätt till oss: två vuxna och en 6-årig son som är smal som ett streck men som äter MYCKET samt en 8-årig dotter som äter sådär.
    Vår pizzeria beräknar en familjepizza till tre stycken vuxna, man får tre pizzasallader till.
  16. 8
    Den räcker lätt till oss: två vuxna och en 6-årig son som är smal som ett streck men som äter MYCKET samt en 8-årig dotter som äter sådär.
    Vår pizzeria beräknar en familjepizza till tre stycken vuxna, man får tre pizzasallader till.
  17. Medlem sedan
    May 2003
    När vi köpte här i veckan så hade vi mat i två dagar
    Då är vi en vuxen o två barn, kidsen är 8 o 10.
  18. 9
    När vi köpte här i veckan så hade vi mat i två dagar
    Då är vi en vuxen o två barn, kidsen är 8 o 10.

Liknande trådar

1. Nästa fråga, pizza...
    By Nike1234 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 11:29
  2. Pizza:-) Hjälp mig jag ska köpa pizza
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 11:26
  3. GI-pizza
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 05:13
  4. Ni skriver om pizza och pizza mig hit
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 17:35
  5. Fråga: glutenfri pasta o pizza
    By Karin m I&O in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 19:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar