1:a dejten
Singelmingel
  1. Nervös
    #1

    1:a dejten

    Snälla någon - kan ni hjälpa mig att avdramatisera 1;a dejten, det är dags för den för mig!
    Har väldiga problem med att inte ge för mycket av mig själv.
    Hatar att leva i ovisshet, så vi förstår att detta med att dejta ytligt inte riktigt är min grej.

    Hjälp vad ska jag göra, jag kommer vara så nervös att jag går under...
  2. 1
    1:a dejten Snälla någon - kan ni hjälpa mig att avdramatisera 1;a dejten, det är dags för den för mig!
    Har väldiga problem med att inte ge för mycket av mig själv.
    Hatar att leva i ovisshet, så vi förstår att detta med att dejta ytligt inte riktigt är min grej.

    Hjälp vad ska jag göra, jag kommer vara så nervös att jag går under...
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Börja med...

    att INTE tänka på det som en dejt! Just det ordet ligger det så mycket förväntningar i så hälften vore nog. Ni ska _träffas_ för första gången. Kanske fika? Det bästa man kan göra då man ska träffa någon för första gången är att ha någon aktivitet, promenera duger gott eller bowla etc. Då gör man dels något gemensamt & har automatiskt saker att prata om.

    Å du, försök att koppla av, sannolikt är den du träffar minst lika spänd...

    Kram & lycka till!!!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  4. 2
    Börja med... att INTE tänka på det som en dejt! Just det ordet ligger det så mycket förväntningar i så hälften vore nog. Ni ska _träffas_ för första gången. Kanske fika? Det bästa man kan göra då man ska träffa någon för första gången är att ha någon aktivitet, promenera duger gott eller bowla etc. Då gör man dels något gemensamt & har automatiskt saker att prata om.

    Å du, försök att koppla av, sannolikt är den du träffar minst lika spänd...

    Kram & lycka till!!!
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3

    Ta mötet

    som ett kompismöte, ni vet inget och bör inte ha några fötutfattade fantasier.
  6. 3
    Ta mötet som ett kompismöte, ni vet inget och bör inte ha några fötutfattade fantasier.
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4

    Vet inte om dejten är avklarad

    Men annars kommer här några råd från mig.

    Klä dig i någont som du känner dig bekväm i. Inga nya oprovade kläder. Finns inget värre än att efter halva kvällen upptäcka att det snygga linnet kasar ner hela tiden eller att toppen kasar upp hela tiden så man får gå och dra i kläderna.

    Tänk att din dejt är lika eller mer nervös än du, även om det inte syns.

    Var nyfiken, se det som ett äventyr, du ska lära känna en ny människa och det är ju jättespännande även om det inte blir nått sen...

    Lycka till!!!
    Små droppar hopp ger ett hav av möjligheter.
    --------------------------------------------------------------
    Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go.
  8. 4
    Vet inte om dejten är avklarad Men annars kommer här några råd från mig.

    Klä dig i någont som du känner dig bekväm i. Inga nya oprovade kläder. Finns inget värre än att efter halva kvällen upptäcka att det snygga linnet kasar ner hela tiden eller att toppen kasar upp hela tiden så man får gå och dra i kläderna.

    Tänk att din dejt är lika eller mer nervös än du, även om det inte syns.

    Var nyfiken, se det som ett äventyr, du ska lära känna en ny människa och det är ju jättespännande även om det inte blir nått sen...

    Lycka till!!!

Liknande trådar

  1. Första dejten
    By Lina in forum Kärlek & relationer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 14:52
  2. Vad åt ni på första dejten...
    By huskors in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 19:13
  3. 1:a dejten
    By Nervös in forum Kärlek & relationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 11:31
  4. 1:a dejten, VAD ska jag ha på mej?
    By leena in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 15:45
  5. Svarar om dejten
    By cilea in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 21:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar