Jag är inte redo än!
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    Jag är inte redo än!

    Shit vad tiden går fort!!! Det känns som om bebisen snart är här, men det kan den ju inte! Jag har inte vant mig vid tanken att den ska vara utanför min kropp och att vi ska skiljas från varandra snart. Tanken på den nya tiden har inte fäst i mitt huvud än. Jag tror ju fortfarande att jag ska vara gravid i nio månader till... Det är så mycket som ska göras, vi är mitt uppe i husrenovering och byggdamm finns fortfarande i hela huset, badrummet är inte klart än och bebisens grejer är inte fixade än. Jobbar en vecka till och sedan semester och då hinner jag förhoppningsvis både städa iordning och förbereda mig lite.
    Längtar såklart efter den lille men jag är inte redo än. Är ni redo?
  2. 1
    Jag är inte redo än! Shit vad tiden går fort!!! Det känns som om bebisen snart är här, men det kan den ju inte! Jag har inte vant mig vid tanken att den ska vara utanför min kropp och att vi ska skiljas från varandra snart. Tanken på den nya tiden har inte fäst i mitt huvud än. Jag tror ju fortfarande att jag ska vara gravid i nio månader till... Det är så mycket som ska göras, vi är mitt uppe i husrenovering och byggdamm finns fortfarande i hela huset, badrummet är inte klart än och bebisens grejer är inte fixade än. Jobbar en vecka till och sedan semester och då hinner jag förhoppningsvis både städa iordning och förbereda mig lite.
    Längtar såklart efter den lille men jag är inte redo än. Är ni redo?
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Nej, långt ifrån! men allt brukar lösa sig... Det viktigaste för bebisen är mamma och pappa!
    ~~~~ I stormen härdas eken! ~~~~

    Har två killar födda -04 och -08 och en tredje som kommer i januari -10.

    http://ischasblogg.bloggagratis.se/
  4. 2
    Nej, långt ifrån! men allt brukar lösa sig... Det viktigaste för bebisen är mamma och pappa!
  5. Medlem sedan
    Nov 2007
    #3
    I lördags började jag störtlipa för att det var smutsigt i micron och jag kände mig som världens sämsta mamma...
  6. 3
    I lördags började jag störtlipa för att det var smutsigt i micron och jag kände mig som världens sämsta mamma...
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Jag är inte riktigt redo än, vill gärna gå här hemma å fixa några veckor till, Men när värkarna väl sätter igång så ska det bli spännande....För jag e himla nyfiken på vem det är som finns där inne!
  8. 4
    Jag är inte riktigt redo än, vill gärna gå här hemma å fixa några veckor till, Men när värkarna väl sätter igång så ska det bli spännande....För jag e himla nyfiken på vem det är som finns där inne!
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Är definitivt redo för att få UT den för jag vill inte gå o vara gravid längre .. jag vill komma ner i vikt igen som jag gjorde innan jag blev gravid, trivs inte alls med o känna mig som en flodhäst. Är begränsad pga fogarna med så långprommisar o allt för jobbiga aktiviteter är bara o glömma, tyvärr! Vet dock inte om jag är redo o bli trebarns mamma, det känns enormt stort! Min lilla flicka kommer inte vara liten längre o min son kommer bli så himla stor!! Tre barn o klä på, mata, hjälpa etc. Det är redan full fart som det är .. hur blire inte då med tre barn? Nåja, jag hoppas på o gå ner en massa i vikt så jag orkar!!
  10. 5
    Är definitivt redo för att få UT den för jag vill inte gå o vara gravid längre .. jag vill komma ner i vikt igen som jag gjorde innan jag blev gravid, trivs inte alls med o känna mig som en flodhäst. Är begränsad pga fogarna med så långprommisar o allt för jobbiga aktiviteter är bara o glömma, tyvärr! Vet dock inte om jag är redo o bli trebarns mamma, det känns enormt stort! Min lilla flicka kommer inte vara liten längre o min son kommer bli så himla stor!! Tre barn o klä på, mata, hjälpa etc. Det är redan full fart som det är .. hur blire inte då med tre barn? Nåja, jag hoppas på o gå ner en massa i vikt så jag orkar!!
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Jag vet inte om jag är redo men jag orkar verkligen inte vara gravid så länge till.
    Så jag har hellre bebis här nu än än oroa mig mer för allt som har med graviditeten att göra. Trött på att vara orolig Trött på att ha ont i hela kroppen, framför allt i fogarna. Trött på att känna mig stor och klumpig.

    Oj vilket deprimerande inlägg detta vart helt plötsligt, nog dax att försöka sova lite

    Nej men skämt åtsido. Är jätteglad över att vara gravid men alla krämpor börjar dock tära på en psykiskt nu för tiden känner jag. Ska ta upp detta med bm vid nästa möte.
    Men tack o lov är det inte många dagar/veckor kvar nu
  12. 6
    Jag vet inte om jag är redo men jag orkar verkligen inte vara gravid så länge till.
    Så jag har hellre bebis här nu än än oroa mig mer för allt som har med graviditeten att göra. Trött på att vara orolig Trött på att ha ont i hela kroppen, framför allt i fogarna. Trött på att känna mig stor och klumpig.

    Oj vilket deprimerande inlägg detta vart helt plötsligt, nog dax att försöka sova lite

    Nej men skämt åtsido. Är jätteglad över att vara gravid men alla krämpor börjar dock tära på en psykiskt nu för tiden känner jag. Ska ta upp detta med bm vid nästa möte.
    Men tack o lov är det inte många dagar/veckor kvar nu
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    Njä... jag är nog interedo heller. Men så ska jagju ha typ sist i vår ankomstgrupp också så för mig känns det avlägset. Det är ju ett tag kvar. Vi har absolut inte fixat allt, packat någon väska osv osv. Jag jobbar fortfarande heltid och kommer så göra i 4 veckor till om allt känns bra. Men jag längtar!
  14. 7
    Njä... jag är nog interedo heller. Men så ska jagju ha typ sist i vår ankomstgrupp också så för mig känns det avlägset. Det är ju ett tag kvar. Vi har absolut inte fixat allt, packat någon väska osv osv. Jag jobbar fortfarande heltid och kommer så göra i 4 veckor till om allt känns bra. Men jag längtar!
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Jag är redo. Det har jag varit ett tag nu. Allt är färdigt här hemma, allt som spelar någon roll för bebis i allafall. Jag längtar så oerhört och försöker just nu få min kropp att fatta att det är dags, så den ska starta detta själv, så jag slipper igångsättningen om 1½ vecka.
  16. 8
    Jag är redo. Det har jag varit ett tag nu. Allt är färdigt här hemma, allt som spelar någon roll för bebis i allafall. Jag längtar så oerhört och försöker just nu få min kropp att fatta att det är dags, så den ska starta detta själv, så jag slipper igångsättningen om 1½ vecka.
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9

    ja det har jag varit

    länge.....på sätt och vis,eftersom jag ju varit gravid hur länge som helt och snart har gått 1,5 graviditeter....
    så på ett sätt är jag det helt klart:

    Har ju även barn sen förr så jag vet vad det innebär ,så på så sätt är jag redo....däremot vet jag ej om jag är redo för själva omställningen när Bebben väl är HÄR,kaoset med syskon o allt praktiskt mm,men å andra sidan vet jag ju att det löser sig....en sak i taget så hittar man rutinerna så småningom ju
    Förr var förr...Nu är nu!
  18. 9
    ja det har jag varit länge.....på sätt och vis,eftersom jag ju varit gravid hur länge som helt och snart har gått 1,5 graviditeter....
    så på ett sätt är jag det helt klart:

    Har ju även barn sen förr så jag vet vad det innebär ,så på så sätt är jag redo....däremot vet jag ej om jag är redo för själva omställningen när Bebben väl är HÄR,kaoset med syskon o allt praktiskt mm,men å andra sidan vet jag ju att det löser sig....en sak i taget så hittar man rutinerna så småningom ju

Liknande trådar

  1. Är dem inte redo?
    By Anonym in forum Sängvätning & inkontinens
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 13:20
  2. Är inte redo!
    By Helena A in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-04, 12:07
  3. Inte redo än..
    By -Helena m AoM- in forum _1008 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-11, 16:55
  4. Jag är inte redo!
    By -Grynet- in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 07:39
  5. Inte redo
    By ~Minas~ in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 17:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar