Ersättning eller välling???
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Ersättning eller välling???

    Ni som inte ammar.
    Vad ger ni era 5 månaders bebisar, ersättning eller välling?

    Eller håller dom sig fortfarande mätta å glada på ersättningen?
    Det står ju på paketen att det är från 6 månader men är det för tidigt med välling redan?
    Man kanske ska blanda välling och ersättning?

    Det blev många frågor men hur gör ni andra?
  2. 1
    Ersättning eller välling??? Ni som inte ammar.
    Vad ger ni era 5 månaders bebisar, ersättning eller välling?

    Eller håller dom sig fortfarande mätta å glada på ersättningen?
    Det står ju på paketen att det är från 6 månader men är det för tidigt med välling redan?
    Man kanske ska blanda välling och ersättning?

    Det blev många frågor men hur gör ni andra?
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    Välling ger man ju inte som ersättning för mat, utan som frukost eller kvällsmål.
    Tycker man ser ofta dom som ger välling till frukost sen gröt till lunch, gröt tillmiddag och välling till kvällsfika...
    Det är ju inte MAT
    men som frukost/kvällsfika så tror jag väl inte det skulle göra såååmycket om man gav välling nu ist för att vänta på 6 månaders dagen, fast jag vet inte
    Jag ammar helt fortfarande och ger bara lite gröt smakis...
    Jessica m. Benjamin -01 och Casper 3/1-08
    http://casperbenjamin.blogg.se/
  4. 2
    Välling ger man ju inte som ersättning för mat, utan som frukost eller kvällsmål.
    Tycker man ser ofta dom som ger välling till frukost sen gröt till lunch, gröt tillmiddag och välling till kvällsfika...
    Det är ju inte MAT
    men som frukost/kvällsfika så tror jag väl inte det skulle göra såååmycket om man gav välling nu ist för att vänta på 6 månaders dagen, fast jag vet inte
    Jag ammar helt fortfarande och ger bara lite gröt smakis...
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    välling är ju inte ersättning för ersättningen. men man kan byta ut 3 mål sen när dom e s stora så dom äter och få i sig näring.välling är ju lika med gröt. min äldsta åt ersättning tills hon va ett år och välling morgon kväll. börjar nog blanda lite på kvällen om 2 ve eller så
  6. 3
    välling är ju inte ersättning för ersättningen. men man kan byta ut 3 mål sen när dom e s stora så dom äter och få i sig näring.välling är ju lika med gröt. min äldsta åt ersättning tills hon va ett år och välling morgon kväll. börjar nog blanda lite på kvällen om 2 ve eller så
  7. Medlem sedan
    Sep 2007
    #4
    Tack för svaren.
    Det är alltid svårt att uttrycka sig i text. Men jag menade just dom gånger på dygnet som lillen får ersättning idag om man kan byta det till välling.
    Annars äter han "mat" och gröt.
  8. 4
    Tack för svaren.
    Det är alltid svårt att uttrycka sig i text. Men jag menade just dom gånger på dygnet som lillen får ersättning idag om man kan byta det till välling.
    Annars äter han "mat" och gröt.
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Vad bra att du tog upp just detta för jag har också undrat när man ska skippa ersättningen?? Men änså länge känns det inte aktuellt då Ville slukar 5flaskor om dagen +gröt & smakis. Men man kanske ska byta ut något mål mot välling istället när han blir 6 mån. Kanske på morgonen eftersom han får gröt på kvällen. Eller kan man ge både gröt & välling på kvällen?? Ville vill nämligen alltid ha en flaska ersättning i sängen innan han somnar. Fast nu börjar han få tänder som ska borstas o då kanske det inte e så bra om han äter efter det i sängen??

    Det blev många knasiga frågor här känner jag.....kan inte hjälpas för det e sånt jag går o grunnar på om dagarna *fniss*
    P.s. tacksam för svar d.s.
  10. 5
    Vad bra att du tog upp just detta för jag har också undrat när man ska skippa ersättningen?? Men änså länge känns det inte aktuellt då Ville slukar 5flaskor om dagen +gröt & smakis. Men man kanske ska byta ut något mål mot välling istället när han blir 6 mån. Kanske på morgonen eftersom han får gröt på kvällen. Eller kan man ge både gröt & välling på kvällen?? Ville vill nämligen alltid ha en flaska ersättning i sängen innan han somnar. Fast nu börjar han få tänder som ska borstas o då kanske det inte e så bra om han äter efter det i sängen??

    Det blev många knasiga frågor här känner jag.....kan inte hjälpas för det e sånt jag går o grunnar på om dagarna *fniss*
    P.s. tacksam för svar d.s.
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6
    jag skulle ge ersättning i stället för välling är gjort på ko mjölk ersättning bara baserat och vällingen är stark för deras magar. det är ju bara här i norden vi ger välling till våra barn
  12. 6
    jag skulle ge ersättning i stället för välling är gjort på ko mjölk ersättning bara baserat och vällingen är stark för deras magar. det är ju bara här i norden vi ger välling till våra barn
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7

    Håller med dig...

    min dotter åt ersättning till hon var nästan 3 år. Ville inte ge välling så hon fick ersättning morgon & kväll istället.
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  14. 7
    Håller med dig... min dotter åt ersättning till hon var nästan 3 år. Ville inte ge välling så hon fick ersättning morgon & kväll istället.

Liknande trådar

  1. Välling eller ersättning
    By nillan71 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 22:36
  2. Ersättning eller välling?
    By myskoxen in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-08, 18:30
  3. Välling eller ersättning
    By maylin in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 10:17
  4. ersättning eller välling?
    By Sara med T & S in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 09:39
  5. Välling eller ersättning?
    By johi in forum _0507 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 10:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar