Bläckfläckar på målad vägg
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Bläckfläckar på målad vägg

    och målad dörr. Hur får jag bäst bort det? Går det att få bort, utan att färgen också försvinner? Jag har provar lacknafta som var det enda vi hade hemma, det gick inte. jag har skrubbat med den vita sidan av en svamp, men då försvinner väggfärgen också. i alla fall på väggen.

    2 åringen lyckades naturligtvis att hitta det senast målade rummet att rita i. Jag har googlat men inte hittat något bra. Tacksam för tips!
  2. 1
    Bläckfläckar på målad vägg och målad dörr. Hur får jag bäst bort det? Går det att få bort, utan att färgen också försvinner? Jag har provar lacknafta som var det enda vi hade hemma, det gick inte. jag har skrubbat med den vita sidan av en svamp, men då försvinner väggfärgen också. i alla fall på väggen.

    2 åringen lyckades naturligtvis att hitta det senast målade rummet att rita i. Jag har googlat men inte hittat något bra. Tacksam för tips!
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Kanske att ni hellre skulle plocka fram målarburken igen och måla över? Se bara till att täcka fläcken (spackel?) så att den inte tränger igenom. Eller grunda på fläcken och sedan måla över.
  4. 2
    Kanske att ni hellre skulle plocka fram målarburken igen och måla över? Se bara till att täcka fläcken (spackel?) så att den inte tränger igenom. Eller grunda på fläcken och sedan måla över.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Det är det vi hoppades slippa. jag tror att det blir rätt fult att bara måla bara där det är kladdat, och ska man måla hela väggen så blir det lite mer meck. Vi målar nog inte om förrän lille konstnären blivit lite större.
  6. 3
    Det är det vi hoppades slippa. jag tror att det blir rätt fult att bara måla bara där det är kladdat, och ska man måla hela väggen så blir det lite mer meck. Vi målar nog inte om förrän lille konstnären blivit lite större.
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Gör en dekoration av fläcken? Kanske ett alternativ i så fall?
  8. 4
    Gör en dekoration av fläcken? Kanske ett alternativ i så fall?
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Bra tips, det kan vara något
  10. 5
    Bra tips, det kan vara något
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Jag har fått både spritpenna och bläck med magic eraser svampar från Mr muscle, de hade suttit länge och så provade jag och blev väldigt förvånad när det försvann. På den målade ytan har jag tagit försiktigt så att färgen inte skulle lossna, men det har verkligen fungerat bra. Däremot har jag ingen aning om svamparna säljs här, vi har direktimporterat från USA, så det var kanske inte mycket till hjälp -egentligen...
  12. 6
    Jag har fått både spritpenna och bläck med magic eraser svampar från Mr muscle, de hade suttit länge och så provade jag och blev väldigt förvånad när det försvann. På den målade ytan har jag tagit försiktigt så att färgen inte skulle lossna, men det har verkligen fungerat bra. Däremot har jag ingen aning om svamparna säljs här, vi har direktimporterat från USA, så det var kanske inte mycket till hjälp -egentligen...
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Jag googlade runt och hittade detta tips i ett forum där man letade motsvarigheter till Magic Eraser i Sverige: http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=20953002
  14. 7
    Jag googlade runt och hittade detta tips i ett forum där man letade motsvarigheter till Magic Eraser i Sverige: http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=20953002
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8
    Ja men de ser ju ungefär likadana ut, kanonbra! Då behöver jag inte få panik när vårt lager tar slut!
  16. 8
    Ja men de ser ju ungefär likadana ut, kanonbra! Då behöver jag inte få panik när vårt lager tar slut!
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9
    t-röd
  18. 9
    t-röd

Liknande trådar

  1. Men ÄR karl´n målad?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 21:20
  2. Bläckfläckar
    By vevvan in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 19:59
  3. Fläckar på målad vägg?
    By Eva-Lotta in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 20:37
  4. hjälp bläckfläckar?
    By fin_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 10:30
  5. Tapetsera på målad vägg
    By Graboid in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 21:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar