Underbart uppvaknande
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Underbart uppvaknande

    Vaknade vid 8 av att mina älskade gosegubbar övar matte tillsammans i lillebrors rum. De småpratade & resonerade sig fram & storebror var en mycket pedagogisk lärare & lilleman en flitig elev ;-). Nu har de ätit frukost & återigen gått in i lillebrors rum, mer skola på g *skratt*. Vid frukosten fick jag höra hur matematikövandet kommit till stånd... Storebror vaknade först, kikade lite i sin bokhylla & hittade mattehäftet (ett färgglatt ett inköpt av undertecknad någon gång just med förhoppningen att det skulle uppskattas av barnen..). Han tog det, gick in t sin sovande lillebror, la häftet i sängen & efter en stund vakande så lillebror (oklart hur & varför *skratt*) & då blev det matteskola direkt...

    Solen skiner & de lite tunga tankarna & funderingarna från sent igår kväll har hamnat på rätt plats under natten, jag vet var jag står & knatar vidare därifrån...

    Ha en underbar söndag alla goa SM-are!!!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  2. 1
    Underbart uppvaknande Vaknade vid 8 av att mina älskade gosegubbar övar matte tillsammans i lillebrors rum. De småpratade & resonerade sig fram & storebror var en mycket pedagogisk lärare & lilleman en flitig elev ;-). Nu har de ätit frukost & återigen gått in i lillebrors rum, mer skola på g *skratt*. Vid frukosten fick jag höra hur matematikövandet kommit till stånd... Storebror vaknade först, kikade lite i sin bokhylla & hittade mattehäftet (ett färgglatt ett inköpt av undertecknad någon gång just med förhoppningen att det skulle uppskattas av barnen..). Han tog det, gick in t sin sovande lillebror, la häftet i sängen & efter en stund vakande så lillebror (oklart hur & varför *skratt*) & då blev det matteskola direkt...

    Solen skiner & de lite tunga tankarna & funderingarna från sent igår kväll har hamnat på rätt plats under natten, jag vet var jag står & knatar vidare därifrån...

    Ha en underbar söndag alla goa SM-are!!!
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Då var det en ny dag

    Har inte gjort mer än vaknat och druckit kaffe.Solen är i alla fall tillbaks,trevligt.
    Dax att hoppa i kläderna och göra lite nytta.Dottern sover men har en del att städa hon ochså.En veckas sommarlov och detta kaos,,,,,,,
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  4. 2
    Då var det en ny dag Har inte gjort mer än vaknat och druckit kaffe.Solen är i alla fall tillbaks,trevligt.
    Dax att hoppa i kläderna och göra lite nytta.Dottern sover men har en del att städa hon ochså.En veckas sommarlov och detta kaos,,,,,,,

Liknande trådar

  1. Ett uppvaknande...
    By Anonym in forum Separation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 16:01
  2. Underbart uppvaknande!
    By Mimisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-06-18, 11:18
  3. Uppvaknande?
    By Annonnym in forum Känsliga snack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 02:56
  4. uppvaknande
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 08:43
  5. otrevligt uppvaknande....
    By sagis in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 15:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar