Hej på Er!
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Hej på Er!

    Det vär vääääldigt länge sedan jag skrev här nu och jag vet ej om ni minns oss?!

    Jag är i alla fall mamma till Tuva och Ville som föddes den sista maj 2004.
    De har nu fyllt 4 år och växer så att det boktstavligen knakar ( de har växtvärk titt som tätt).
    Vi har varit på 4års kontroll och fått en OK stämpel i rumpan också =)

    Det är kul att läsa om era 4-åringar och hur de utvecklas. Jag kan berätta att varken Tuva eller Ville kan cykla själv ännu. Ville håller sig helt till sin gamla trehjuling som han kan sladda med ;-) Tuva skulle nog kunna börja prova cykla utan stödhjul men vi har liksom inte lagt den tiden till att prova det ännu. Deras storasyster Alice har tränat för fullt nu i vår och har precis lärt sig att cykla själ. (hon är 5 1/2år)
    Tuva har lite talproblem då hon periodvis börjar stamma ganska mycket så hon har fått träffa en talpedagog en gång men nu avvaktar vi ett halvår innan nästa besök.

    Hoppas allt är bra med er andra och att ni får en varm och skön sommar med mycket sol och bad!

    // Kram
  2. 1
    Hej på Er! Det vär vääääldigt länge sedan jag skrev här nu och jag vet ej om ni minns oss?!

    Jag är i alla fall mamma till Tuva och Ville som föddes den sista maj 2004.
    De har nu fyllt 4 år och växer så att det boktstavligen knakar ( de har växtvärk titt som tätt).
    Vi har varit på 4års kontroll och fått en OK stämpel i rumpan också =)

    Det är kul att läsa om era 4-åringar och hur de utvecklas. Jag kan berätta att varken Tuva eller Ville kan cykla själv ännu. Ville håller sig helt till sin gamla trehjuling som han kan sladda med ;-) Tuva skulle nog kunna börja prova cykla utan stödhjul men vi har liksom inte lagt den tiden till att prova det ännu. Deras storasyster Alice har tränat för fullt nu i vår och har precis lärt sig att cykla själ. (hon är 5 1/2år)
    Tuva har lite talproblem då hon periodvis börjar stamma ganska mycket så hon har fått träffa en talpedagog en gång men nu avvaktar vi ett halvår innan nästa besök.

    Hoppas allt är bra med er andra och att ni får en varm och skön sommar med mycket sol och bad!

    // Kram
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Jag minns er! Grattis i efterskott. Roligt att läsa om deras utveckling så här långt!
  4. 2
    Jag minns er! Grattis i efterskott. Roligt att läsa om deras utveckling så här långt!
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    Jadå! Visst kommer vi ihåg er! Jag blev ju mamma bara några dagar efter dig.
    Kul att du få höra om Tuva och Ville.
    Alexander har inte varit hos bvc än. Undrar om de är de som ska ta kontakt? Det gjorde dom inte förra utan jag ringde själv för att fråga en sak och då ville hon se oss där. Det blev ok-stämpel då. Vad gör de den här gången tro?

    mvh
  6. 3
    Jadå! Visst kommer vi ihåg er! Jag blev ju mamma bara några dagar efter dig.
    Kul att du få höra om Tuva och Ville.
    Alexander har inte varit hos bvc än. Undrar om de är de som ska ta kontakt? Det gjorde dom inte förra utan jag ringde själv för att fråga en sak och då ville hon se oss där. Det blev ok-stämpel då. Vad gör de den här gången tro?

    mvh
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Jag fick en tid av BVC för 4-årskontrollen när jag ringde upp dem i ett annat ärende... Men det är ju de som ska kalla till dessa kontroller.

    Tuva och Ville fick hoppa på ett ben, gå balansgång, säga färger på klossar, rita en gubbe, trä kulor på en tråd och göra synkontroll. Ganska omfattande var det! Ja, de mätte och vägde dom också.

    En annan kul grej som jag kan berätta om är att jag har blivit moster - till tvillingar!
    Min lillasyster fick tvillingar - en pojke och en flicka för 5 mån sedan.
    En av våra lokatidningar var till oss igår och gjorde ett reportage för att det är så ovanligt att två systrar får tvillingar. Så imorgon kommer vi ev att vara i tidningen: www.ltz.se (om du/ni vill se oss...!)

    Kram
  8. 4
    Jag fick en tid av BVC för 4-årskontrollen när jag ringde upp dem i ett annat ärende... Men det är ju de som ska kalla till dessa kontroller.

    Tuva och Ville fick hoppa på ett ben, gå balansgång, säga färger på klossar, rita en gubbe, trä kulor på en tråd och göra synkontroll. Ganska omfattande var det! Ja, de mätte och vägde dom också.

    En annan kul grej som jag kan berätta om är att jag har blivit moster - till tvillingar!
    Min lillasyster fick tvillingar - en pojke och en flicka för 5 mån sedan.
    En av våra lokatidningar var till oss igår och gjorde ett reportage för att det är så ovanligt att två systrar får tvillingar. Så imorgon kommer vi ev att vara i tidningen: www.ltz.se (om du/ni vill se oss...!)

    Kram
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Är i tidningen idag!

    Om ni är nyfiken på min familj - se:
    www.ltz.se

    Om systrar med tvillingar!
  10. 5
    Är i tidningen idag!

    Om ni är nyfiken på min familj - se:
    www.ltz.se

    Om systrar med tvillingar!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar