Clearblue fertilitetsmonitor?
Försöker bli med barn
  1. anonymt namn
    #1

    Clearblue fertilitetsmonitor?

    Någon som har erfarenhet av Clearblue fertilitetsmonitor? Jag vet inte hur jag ska göra. Funderar på att skaffa mig en sån där monitor, men samtidigt hoppas jag ju att jag är gravid nu (tredje försöket efter ett år med mf och elände). Vad jag förstår måste man mata in första dagen man har mens i apparaten, så jag måste ju ha den när mensen väl börjar. Å andra sidan känns det trist att lägga ut en massa pengar på en apparat om jag inte får mens.

    Någon som kan ge råd?
  2. 1
    Clearblue fertilitetsmonitor? Någon som har erfarenhet av Clearblue fertilitetsmonitor? Jag vet inte hur jag ska göra. Funderar på att skaffa mig en sån där monitor, men samtidigt hoppas jag ju att jag är gravid nu (tredje försöket efter ett år med mf och elände). Vad jag förstår måste man mata in första dagen man har mens i apparaten, så jag måste ju ha den när mensen väl börjar. Å andra sidan känns det trist att lägga ut en massa pengar på en apparat om jag inte får mens.

    Någon som kan ge råd?
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2

    Sketabra!

    Jag blev gravid på första cykeln med monitorn efter 8 månaders försök.
    Den är inte alls krånglig, man behöver inte mata in från första dagen utan det går bra någon dag efter också, man ställer då in den på vilken cykeldag det är. Jag tyckte att stickorna var svåra att avläsa därför köpte jag min...

    Känns ju lite knasigt att ha slängt ut så mycket pengar på något som jag bara har använt en månad. Men det är den absolut värd!
  4. 2
    Sketabra! Jag blev gravid på första cykeln med monitorn efter 8 månaders försök.
    Den är inte alls krånglig, man behöver inte mata in från första dagen utan det går bra någon dag efter också, man ställer då in den på vilken cykeldag det är. Jag tyckte att stickorna var svåra att avläsa därför köpte jag min...

    Känns ju lite knasigt att ha slängt ut så mycket pengar på något som jag bara har använt en månad. Men det är den absolut värd!
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Den där apparaten verkar ju bra. Var köper man dom? Apoteket? Vad kostar dom?
  6. 3
    Den där apparaten verkar ju bra. Var köper man dom? Apoteket? Vad kostar dom?
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Jag köpte min på testlagret, men man kan kanske tom hitta någon på tradera.
  8. 4
    Jag köpte min på testlagret, men man kan kanske tom hitta någon på tradera.
  9. Anonym
    #5
    Hej å tack för svar! Jag har hittat en bruksanvisning nu http://www.clearblue.info/se/gims/co...FAM%20BKLT.pdf

    och där står det precis som du skrev - att man kan börja flera dagar in i menscykeln. Så då kan jag vänta några dagar till innan jag beställer. Ska pinna iväg till Apoteket och köpa grav.test först bara
  10. 5
    Hej å tack för svar! Jag har hittat en bruksanvisning nu http://www.clearblue.info/se/gims/co...FAM%20BKLT.pdf

    och där står det precis som du skrev - att man kan börja flera dagar in i menscykeln. Så då kan jag vänta några dagar till innan jag beställer. Ska pinna iväg till Apoteket och köpa grav.test först bara

Liknande trådar

  1. Fertilitetsmonitor
    By Ma01 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 17:15
  2. Fertilitetsmonitor...
    By Mibell in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 11:27
  3. Clearblue fertilitetsmonitor
    By Lejja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 02:59
  4. cb fertilitetsmonitor..
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 09:13
  5. cb fertilitetsmonitor???
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 06:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar