Hamnade på H&M
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Hamnade på H&M

    ska man på rea i frankrike så tror man sig ju kunna hitta mycket fint i många fina affärer vi kom hem 80€ fattigare med tre fulla påsar från H&M och en pytte påse från Zara
    franska kvnnor och jag har inte riktigt samma smak men framförallt inte riktigt samma storlek känner mig så grymt fet då man tittar på kläder här och inser att man måste ha 44-46 för att ens försöka komma i kläderna skönare med H&M där 40-42 passar

    vi fyndade 4 linnen för 3-5€ st (3 till mig en till dottern)
    en kjol till mig för 6€
    jeans shorts till sonen ett par för hela 15€ medan dom andra kostade 5€
    shorts till dottern för 2,5€
    shorta till sonen för 6€
    t-shirtsskjorta till dottern för 6€
    3 bikiniöverdelar 6€ st (två till mig en till dottern)

    Nu lär vi klara oss ett tag man har ju betydligt svalare kläder här än vad jag är van med ägde väll 2-3 klänningar innan vi flyttade hit och med 2-3 klädbyten dagligen pga värmen så räckte dom inte långt.

    måste dock göra nytt shoppningsförsk senare ska på bröllop i sommar och tänkte komma i klänning som inte är köpt på H&M men man behöver en ängels tålamod om man ska prova på de finare affärerna och gärna minst 20 kilo minde runt midjan men det ska gå på nått sätt.
    föra veckan fastnade jag i en skjortärm de var rätt storlek men dom hade sytt inbuktningar på armen så mina "muskler" fastnade, fick lite panik innan jag tog mig ur klädesplagget
  2. 1
    Hamnade på H&M ska man på rea i frankrike så tror man sig ju kunna hitta mycket fint i många fina affärer vi kom hem 80€ fattigare med tre fulla påsar från H&M och en pytte påse från Zara
    franska kvnnor och jag har inte riktigt samma smak men framförallt inte riktigt samma storlek känner mig så grymt fet då man tittar på kläder här och inser att man måste ha 44-46 för att ens försöka komma i kläderna skönare med H&M där 40-42 passar

    vi fyndade 4 linnen för 3-5€ st (3 till mig en till dottern)
    en kjol till mig för 6€
    jeans shorts till sonen ett par för hela 15€ medan dom andra kostade 5€
    shorts till dottern för 2,5€
    shorta till sonen för 6€
    t-shirtsskjorta till dottern för 6€
    3 bikiniöverdelar 6€ st (två till mig en till dottern)

    Nu lär vi klara oss ett tag man har ju betydligt svalare kläder här än vad jag är van med ägde väll 2-3 klänningar innan vi flyttade hit och med 2-3 klädbyten dagligen pga värmen så räckte dom inte långt.

    måste dock göra nytt shoppningsförsk senare ska på bröllop i sommar och tänkte komma i klänning som inte är köpt på H&M men man behöver en ängels tålamod om man ska prova på de finare affärerna och gärna minst 20 kilo minde runt midjan men det ska gå på nått sätt.
    föra veckan fastnade jag i en skjortärm de var rätt storlek men dom hade sytt inbuktningar på armen så mina "muskler" fastnade, fick lite panik innan jag tog mig ur klädesplagget
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Lika typiskt det ;)

    Vilken stad an än åker till för att handla hamnar man i samma butik *s* Makalöst
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  4. 2
    Lika typiskt det ;) Vilken stad an än åker till för att handla hamnar man i samma butik *s* Makalöst
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Frankrike och Italien är väl inte sååå smickrande att handla kläder i va? Thailand var inte heller något vidare, jag letade en bh i strl 75B och expiditen tittade storögd på mig, sedan fnissade hon och sa at Såååå stora storlekar hade det inte på hela varuhuset!!! Fast det kändes okej att ha förstora bröst...en gång i livet iallafall
  6. 3
    Frankrike och Italien är väl inte sååå smickrande att handla kläder i va? Thailand var inte heller något vidare, jag letade en bh i strl 75B och expiditen tittade storögd på mig, sedan fnissade hon och sa at Såååå stora storlekar hade det inte på hela varuhuset!!! Fast det kändes okej att ha förstora bröst...en gång i livet iallafall
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Men H&M är ingen

    butik jag handlar så ofta i i sverige egentligen jag är mer en lindex och kapp ahl handlerska men de butiker som har de stuket här har så mycket sämre kvalite tycker jag sedan kollar jag väll nogrannare på H&M numera speciellt då det är dotterns nya favoritbutik
  8. 4
    Men H&M är ingen butik jag handlar så ofta i i sverige egentligen jag är mer en lindex och kapp ahl handlerska men de butiker som har de stuket här har så mycket sämre kvalite tycker jag sedan kollar jag väll nogrannare på H&M numera speciellt då det är dotterns nya favoritbutik
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    försök inte ha Ckupa då

    här är det nästan stopp vid b eller så finns det C kupa med stoppning, som om man behöver det liksom hittade i alla fall två bikiniövedelar som döljer brösten bra och är snygga men det är inte direkt simmningspassform en sådan bikini måste jag köpa då jag åker till sverige, är lite lättare att fråga hemma också.

    hittade idag en butik med stora storlekar och till min glädje var jag för liten
    eller jag kunde ha XS fast dom hade inget snyggt där heller dom har en lite speciel klädstil fransmännen helt enkelt vi nordbor klär oss nog oftast mer praktiisgt än elegant dom kan gärna klä sig så elegant att det blir totalt opraktiskt, som mamman jag såg i superhöga klackar och snäva kjolen som sprang och jagade sin 1åring, hon kunde varken springa eller böja sig ned och plocka upp sitt barn i dom kläderna men snygg var hon otroligt snygg.
  10. 5
    försök inte ha Ckupa då här är det nästan stopp vid b eller så finns det C kupa med stoppning, som om man behöver det liksom hittade i alla fall två bikiniövedelar som döljer brösten bra och är snygga men det är inte direkt simmningspassform en sådan bikini måste jag köpa då jag åker till sverige, är lite lättare att fråga hemma också.

    hittade idag en butik med stora storlekar och till min glädje var jag för liten
    eller jag kunde ha XS fast dom hade inget snyggt där heller dom har en lite speciel klädstil fransmännen helt enkelt vi nordbor klär oss nog oftast mer praktiisgt än elegant dom kan gärna klä sig så elegant att det blir totalt opraktiskt, som mamman jag såg i superhöga klackar och snäva kjolen som sprang och jagade sin 1åring, hon kunde varken springa eller böja sig ned och plocka upp sitt barn i dom kläderna men snygg var hon otroligt snygg.
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Varje man drömkvinna med andra ord själv hasar jag omkring i mina sandaler...
  12. 6
    Varje man drömkvinna med andra ord själv hasar jag omkring i mina sandaler...
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    Sandaler

    är väldigt bra skor fast jag ska köpa nya här för dom har sandaler med lite mer smyckning fram på remmarna så man kan ha typ birckestock men ändå se lite elegantare ut. brukar få en del blickar på mina skor men det bjuder jag på hellre sköna skor och mindre onda fötter än tvärt om har ju dessutom så dålig rygg att högklackat vore döden men det är snyggt med högaklackar på rätt kvinna och framförallt ska hon kunna gå i dom, undrar ibland om dom har såna lektioner här i skolan eftersom alla klarar det så galant och själv ser man ut som bambi om man försöker traska runt i skor med 5-6cm klackar
  14. 7
    Sandaler är väldigt bra skor fast jag ska köpa nya här för dom har sandaler med lite mer smyckning fram på remmarna så man kan ha typ birckestock men ändå se lite elegantare ut. brukar få en del blickar på mina skor men det bjuder jag på hellre sköna skor och mindre onda fötter än tvärt om har ju dessutom så dålig rygg att högklackat vore döden men det är snyggt med högaklackar på rätt kvinna och framförallt ska hon kunna gå i dom, undrar ibland om dom har såna lektioner här i skolan eftersom alla klarar det så galant och själv ser man ut som bambi om man försöker traska runt i skor med 5-6cm klackar
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8
    Perfekt!! Jag gick 8 km i mina sandaler...det var dock inte bra MEN ändå bättre än högklackat
  16. 8
    Perfekt!! Jag gick 8 km i mina sandaler...det var dock inte bra MEN ändå bättre än högklackat
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9

    jag har nog gått 2mil

    idag men så har jag birkenstock på fötterna så de var inga problem alls förutom lite extra fotsvett då, men snygga är ju inte skorna direkt men de skiter jag i
  18. 9
    jag har nog gått 2mil idag men så har jag birkenstock på fötterna så de var inga problem alls förutom lite extra fotsvett då, men snygga är ju inte skorna direkt men de skiter jag i
  19. Medlem sedan
    Oct 2001
    #10
    2 mil?? det är ju jättelångt!! men jag visste väl att shopping var en bra motion!!
  20. 10
    2 mil?? det är ju jättelångt!! men jag visste väl att shopping var en bra motion!!

Liknande trådar

  1. hur hamnade jag här ...
    By uppsalamamman in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 13:51
  2. Ja, jag hamnade här
    By Stina2 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 19:50
  3. Men hur hamnade jag här
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-24, 13:53
  4. Ops hamnade fel
    By AnJoJeLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 20:28
  5. Hur då "hamnade fel"?
    By smil in forum Pappasnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 20:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar