En norrländsk bonnmora i 16eme
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    En norrländsk bonnmora i 16eme

    Är det jag? Antingen det eller så påverkade min födelsedag mer än jag trodde, dvs jag är verkligen gammal. Jag började att laga och äta lunch kl 11. De enda som jag känner som gör det är antingen över 60 eller bonnmora eller helst båda. Nu blev det inte isterband och potatis utan pasta med broccoli. Vad äter ni andra? Och NÄR?
  2. 1
    En norrländsk bonnmora i 16eme Är det jag? Antingen det eller så påverkade min födelsedag mer än jag trodde, dvs jag är verkligen gammal. Jag började att laga och äta lunch kl 11. De enda som jag känner som gör det är antingen över 60 eller bonnmora eller helst båda. Nu blev det inte isterband och potatis utan pasta med broccoli. Vad äter ni andra? Och NÄR?
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Nja, sällan före tolv, har itne börjat fixa något än. Men vi sover ganska länge om morgnarna när det är hemmadagar. På jobbet måste jag ha min tio-macka, annars överlever jag inte till kl 12 då det oftast är lunch.
    Pasta med broccoli låter som en typisk lunch för mig med. Kanske med lite ostsås. Annars avskyr jag att fixa lunch. Jag vill gärna ha varm, men vill inte lägga en minut extra på matlagningen. Svår kombination.
    När äter du frukost?
  4. 2
    Nja, sällan före tolv, har itne börjat fixa något än. Men vi sover ganska länge om morgnarna när det är hemmadagar. På jobbet måste jag ha min tio-macka, annars överlever jag inte till kl 12 då det oftast är lunch.
    Pasta med broccoli låter som en typisk lunch för mig med. Kanske med lite ostsås. Annars avskyr jag att fixa lunch. Jag vill gärna ha varm, men vill inte lägga en minut extra på matlagningen. Svår kombination.
    När äter du frukost?

Liknande trådar

  1. Norrländsk snöskola till de okunnigas
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 11:03
  2. Norrländsk soluppgång...
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-28, 09:20
  3. Norrländsk logik
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 07:25
  4. Jag-en norrländsk förrädare!
    By Akleja in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-11, 08:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar