Nybakad 6-åring
_0207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Nybakad 6-åring

    I fredags blev vår prinsessa 6 år. Hon firades med frukost på sängen, för det hade hon beställt. Givetvis fick hon ett paket då också, prins och prinsessbarbie med tillhörande himmelsäng i ljuvligt rosa
    På eftermiddagen kom farmor och farfar, grannarna och hennes gudmor med familj. Vi satt på altan och hade tårtkalas.
    I morgon blir det firande med mormor, morfar och moster med familj. De var nämligen inte hemma i fredags. Sen ska det bli barnkalas innan skolan börjar i höst. Vi skjöt på det för det har varit hur mycket kalas som helst nu under våren.

    Snart blir alla andra julisar också stolta sexåringar. Tänk våra så bebisar... Nu blir de skolbarn. Grattis alla julisar!!!
  2. 1
    Nybakad 6-åring I fredags blev vår prinsessa 6 år. Hon firades med frukost på sängen, för det hade hon beställt. Givetvis fick hon ett paket då också, prins och prinsessbarbie med tillhörande himmelsäng i ljuvligt rosa
    På eftermiddagen kom farmor och farfar, grannarna och hennes gudmor med familj. Vi satt på altan och hade tårtkalas.
    I morgon blir det firande med mormor, morfar och moster med familj. De var nämligen inte hemma i fredags. Sen ska det bli barnkalas innan skolan börjar i höst. Vi skjöt på det för det har varit hur mycket kalas som helst nu under våren.

    Snart blir alla andra julisar också stolta sexåringar. Tänk våra så bebisar... Nu blir de skolbarn. Grattis alla julisar!!!
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2
    Grattis till stora tjejen! A fyllde igår hon. Sista dagen på dagis hade hon också. När Lena (dagisföreståndaren) började tacka och med tiden steg tårarna i hennes ögon och lagom till att jag skulle tacka för A:s 4 helt underbara år på ett fantastiskt dagis började vi lipa båda två! Vilken syn det måtte varit.
    D. är nu i NZ och pratar med cheferna och kollar läget. Det har alltså gått så långt med våra flyttplaner!
    Otroligt va?
    A hinner m a o börja skolan här i några månader innan det blir byte till NZ skola och enbart på engelska! Men det lär inte gå länge förrän hon pratar flytande engelska.
    Nåja - GRATTIS till alla blivande 6-åringar! Tänk så for tiden gått!
  4. 2
    Grattis till stora tjejen! A fyllde igår hon. Sista dagen på dagis hade hon också. När Lena (dagisföreståndaren) började tacka och med tiden steg tårarna i hennes ögon och lagom till att jag skulle tacka för A:s 4 helt underbara år på ett fantastiskt dagis började vi lipa båda två! Vilken syn det måtte varit.
    D. är nu i NZ och pratar med cheferna och kollar läget. Det har alltså gått så långt med våra flyttplaner!
    Otroligt va?
    A hinner m a o börja skolan här i några månader innan det blir byte till NZ skola och enbart på engelska! Men det lär inte gå länge förrän hon pratar flytande engelska.
    Nåja - GRATTIS till alla blivande 6-åringar! Tänk så for tiden gått!
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    Grattis till stora tjejen!

    Nu börjar det närma sig här också, och vi har inte en blekaste idé om vad vi skall köpa i födelsedagspresent. Prinsessåldern börjar ge med sig, och då visade det sig inte vara så enkelt längre... Men det skall säkert ordna sig!
  6. 3
    Grattis till stora tjejen!

    Nu börjar det närma sig här också, och vi har inte en blekaste idé om vad vi skall köpa i födelsedagspresent. Prinsessåldern börjar ge med sig, och då visade det sig inte vara så enkelt längre... Men det skall säkert ordna sig!
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Badlakan med prinsessor på har jag köpt, men jag tror inte hon blir särskilt lycklig över bara det.

    På listan som jag skrev här nedanför så finns då kvar en sparkcykel och studsmatta och de ratas av min man. Sparkcykeln för att den är onödig och svårcyklad på eftersom vi har trafikerad gata precis utanför och ska man längre bort tar man ju ändå cykeln. Och studsmattan ratar han för att han tycker att Olof är för liten och för att vi har för liten gräsmatta (jag håller med om detta, men man behöver kanske inte köpa den allra största).

    och några andra grejor kommer jag inte på längre.
  8. 4
    Badlakan med prinsessor på har jag köpt, men jag tror inte hon blir särskilt lycklig över bara det.

    På listan som jag skrev här nedanför så finns då kvar en sparkcykel och studsmatta och de ratas av min man. Sparkcykeln för att den är onödig och svårcyklad på eftersom vi har trafikerad gata precis utanför och ska man längre bort tar man ju ändå cykeln. Och studsmattan ratar han för att han tycker att Olof är för liten och för att vi har för liten gräsmatta (jag håller med om detta, men man behöver kanske inte köpa den allra största).

    och några andra grejor kommer jag inte på längre.
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Det blev en studsmatta till slut!!! Skam den som ger sig!
  10. 5
    Det blev en studsmatta till slut!!! Skam den som ger sig!

Liknande trådar

  1. Nybakad
    By Furiosa* in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-08-12, 15:44
  2. Nybakad morotskaka
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 19:25
  3. Nybakad 5-åring har vi!!!
    By Tittif in forum _0207 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 22:23
  4. En nybakad 3-åring
    By Lilla A med trean!! in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 08:46
  5. nybakad ettåring
    By -Jenn- in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 08:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar