Väntar på trean!
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Väntar på trean!

    Hej på er! Tittar in ofta, men skriver inte så mycket.
    Min lille matvägrare till son har börjat gunga själv, annars rullar det väl på som det brukar. Om någon vet andra sätt för honom att sluta bita på naglarna annat än stoppochväx eller plåster, så hojta!

    Vi har börjat bli bortskämda med stora, hyfsat självgående barn, så vi passar på att skaffa oss vår trea innan vi glömt bort blöjträsket helt.

    Med lite tur, så blir det nersläpp till jul. Jag är hemma från midsommar på heltid, eftersom blodtrycket inte blivit lydigare än sist.
    Skillnaden är att jag nu är välmedicinerad, och välkontrollerad, och Erik blev ju också fullgången efter en hemmagraviditet. Jag mår pyton av tabletterna, och är tillsagd att vila. Hahahaaa...
    Lilla Plask är hittills inspekterad på NUPP-UL och det cub-blodtest som görs i samband med det numera, och verkar vara en lika livlig krabat som de som jag här nöjet att roa utanför magen fram tills pappsens semester som startar i helgen.
    Då ska vi också berätta för barnen att de ska bli storasyskon. Båda önskar sig en bebis, men Lovisa vill ha en lillasyster. VI får väl se på UL den 22:a om det går, om det stämmer. Erik vill nog mest inte vara minst i familjen...!
    VI har åkt till mina föräldrar som får rå om oss/roa barnen/avlasta mig några dagar nu.

    Vet ni vad, förresten? Förra året släppte de på sushi-förbudet för gravida!
    En craving som går att tillfredställa!

    Sköt om er allihop!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  2. 1
    Väntar på trean! Hej på er! Tittar in ofta, men skriver inte så mycket.
    Min lille matvägrare till son har börjat gunga själv, annars rullar det väl på som det brukar. Om någon vet andra sätt för honom att sluta bita på naglarna annat än stoppochväx eller plåster, så hojta!

    Vi har börjat bli bortskämda med stora, hyfsat självgående barn, så vi passar på att skaffa oss vår trea innan vi glömt bort blöjträsket helt.

    Med lite tur, så blir det nersläpp till jul. Jag är hemma från midsommar på heltid, eftersom blodtrycket inte blivit lydigare än sist.
    Skillnaden är att jag nu är välmedicinerad, och välkontrollerad, och Erik blev ju också fullgången efter en hemmagraviditet. Jag mår pyton av tabletterna, och är tillsagd att vila. Hahahaaa...
    Lilla Plask är hittills inspekterad på NUPP-UL och det cub-blodtest som görs i samband med det numera, och verkar vara en lika livlig krabat som de som jag här nöjet att roa utanför magen fram tills pappsens semester som startar i helgen.
    Då ska vi också berätta för barnen att de ska bli storasyskon. Båda önskar sig en bebis, men Lovisa vill ha en lillasyster. VI får väl se på UL den 22:a om det går, om det stämmer. Erik vill nog mest inte vara minst i familjen...!
    VI har åkt till mina föräldrar som får rå om oss/roa barnen/avlasta mig några dagar nu.

    Vet ni vad, förresten? Förra året släppte de på sushi-förbudet för gravida!
    En craving som går att tillfredställa!

    Sköt om er allihop!
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2
    Grattis!!! Vad kul att höra. En liten trea låter mysigt. Hoppas du slipper må pyton hela tiden och hoppas du får vila och ta det riktigt lungt. Du måste ta hand om dig ordentligt!

    Kramar från Anja
  4. 2
    Grattis!!! Vad kul att höra. En liten trea låter mysigt. Hoppas du slipper må pyton hela tiden och hoppas du får vila och ta det riktigt lungt. Du måste ta hand om dig ordentligt!

    Kramar från Anja
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Grattis ! vad härligt med en liten trea !
  6. 3
    Grattis ! vad härligt med en liten trea !
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Många Många

    Många grattiskramar till Er! Har väntat att du skulle kliva fram, har minsann sett dej inne på dec-gruppen när jag kikat runt =)
    Sköt om dej o som sagt, många grattiskramar till er, härliga nyheter! Kram
    Vivi Dennis0308 Emil0508
  8. 4
    Många Många Många grattiskramar till Er! Har väntat att du skulle kliva fram, har minsann sett dej inne på dec-gruppen när jag kikat runt =)
    Sköt om dej o som sagt, många grattiskramar till er, härliga nyheter! Kram
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    Åh grattis
    Vad roligt!!! Jag blev nog lite förvånad nu
    Här har Simon sen i tisdags (en vecka före 3-årsdagen) att han skulle sluta med blöja. Så jag ska njuta sååå av att slippa blöjträsket. Så får vi se om man trivs för bra med det eller om man trillar dit igen nån gång i framtiden...

    Många kramar,
    och ta hand om dig nu, vila _kan_ du ju i alla fall göra, om du behöver, när du är hemma
  10. 5
    Åh grattis
    Vad roligt!!! Jag blev nog lite förvånad nu
    Här har Simon sen i tisdags (en vecka före 3-årsdagen) att han skulle sluta med blöja. Så jag ska njuta sååå av att slippa blöjträsket. Så får vi se om man trivs för bra med det eller om man trillar dit igen nån gång i framtiden...

    Många kramar,
    och ta hand om dig nu, vila _kan_ du ju i alla fall göra, om du behöver, när du är hemma
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6

    Tack! Jodå...

    ...jag har bara mått illa när jag har varit hungrig, och nu i vecka 15 så är det i stort sett borta, som tidigare gånger. Det är tabletterna som gör att jag inte mår så kul, och det får man ju ta. Ser fram emot min mans semester!
    Jo, nu om inte förr så inser man ju hur kort tid det är som man är ur funktion, jämfört med resten av livet, så det är bara att växla ner och försöka prioritera rätt.

    Tack för grattis!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  12. 6
    Tack! Jodå... ...jag har bara mått illa när jag har varit hungrig, och nu i vecka 15 så är det i stort sett borta, som tidigare gånger. Det är tabletterna som gör att jag inte mår så kul, och det får man ju ta. Ser fram emot min mans semester!
    Jo, nu om inte förr så inser man ju hur kort tid det är som man är ur funktion, jämfört med resten av livet, så det är bara att växla ner och försöka prioritera rätt.

    Tack för grattis!
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7

    Ja, visst är det!

    Du har ju fler, men jag tycker det ska bli kul, dels att få prova på igen när man vet ungefär vad man ger sig in på, och det behövs det nog två försökskaniner till först.
    Dels så måste det vara roligare att vara flera syskon, och inte jämföras som varandras motsatser hela tiden. Jag har bara en lillebror, FAST jag önskade mig en storebror också!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  14. 7
    Ja, visst är det! Du har ju fler, men jag tycker det ska bli kul, dels att få prova på igen när man vet ungefär vad man ger sig in på, och det behövs det nog två försökskaniner till först.
    Dels så måste det vara roligare att vara flera syskon, och inte jämföras som varandras motsatser hela tiden. Jag har bara en lillebror, FAST jag önskade mig en storebror också!
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    Haha, kan tro det!

    Misstänkte att någon skulle ha hittat mig där - det är inte världens mest hemliga nick att kalla sig för "3Ann"; när flera vet att vi ville ha en trea och någon dessutom vet att vi har försökt ett tag också!
    Meeen jag skriver ju bara saker jag kan stå för ansikte mot ansikte också, så det är inte hela världen att gravidhjärnan slog till när jag skulle välja nick. !
    Tack för lyckönskningarna! Hoppas hitta dig i en ankomstgrupp snart med, även om jag måste erkänna att jag inte har tid att luska runt i fler än de jag redan finns i idag...
    Allt gott!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  16. 8
    Haha, kan tro det! Misstänkte att någon skulle ha hittat mig där - det är inte världens mest hemliga nick att kalla sig för "3Ann"; när flera vet att vi ville ha en trea och någon dessutom vet att vi har försökt ett tag också!
    Meeen jag skriver ju bara saker jag kan stå för ansikte mot ansikte också, så det är inte hela världen att gravidhjärnan slog till när jag skulle välja nick. !
    Tack för lyckönskningarna! Hoppas hitta dig i en ankomstgrupp snart med, även om jag måste erkänna att jag inte har tid att luska runt i fler än de jag redan finns i idag...
    Allt gott!
  17. Medlem sedan
    Nov 2000
    #9

    Blöjor...

    ...jo, jag försöker vänja barnen (och mig själv, som har förträngt vissa detaljer ganska bra) vid tanken på hur bebisar egentligen är, eftersom de önskar sig en.
    Vi var in på en lekparkstoalett i förra veckan efter ett blöjbyte, och L förundrades över vad det var som luktade SÅ illa. Det var senapsbajset...
    Däremot så hade jag nog förträngt att de har blöjor så pass länge, ja... Antagligen för att jag mot slutet bara slängde ner en blöja och våtservetter i min vanliga väska. Var lite trött på skötväskan...
    Vad kul att Simon vill släppa sin blöja nu! Det är ju så mycket mer lättrest utan! Nåja, efter ett tag i alla fall, när de är pålitliga och inte glömmer sig... Det är det man har sommarängar till.

    Jaså, du misstänkte inget? Kul att man kan överraska någon! Du hör med andra ord INTE till dem som försökt få oss att skiljas från våra vagnar eller småbarnskläder eller -grejer!
    Nu har vi nog rubbet kvar, från tomtedräkter, badbyxor till virkade spetsklänningar, men SEN ska här banne mig rensas! Små pyttekläder tar en himla stor plats, när allt är i olika storlekar! För att inte tala om pottor, flaskor, leksaker, pekböcker, gunghästar, SKOR...
    Vi får hoppas att det här går vägen, bara. Det borde väl det om jag försöker vila, trots mina små huliganer/retstickor/gullungar/väggklättrare.
    Tips; berätta inte för barn att doktorn har sagt att mamma ska vila, om du inte vill ha uppvaktning dygnet runt de närmaste dygnen...

    Hoppas att allt är bra med er!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  18. 9
    Blöjor... ...jo, jag försöker vänja barnen (och mig själv, som har förträngt vissa detaljer ganska bra) vid tanken på hur bebisar egentligen är, eftersom de önskar sig en.
    Vi var in på en lekparkstoalett i förra veckan efter ett blöjbyte, och L förundrades över vad det var som luktade SÅ illa. Det var senapsbajset...
    Däremot så hade jag nog förträngt att de har blöjor så pass länge, ja... Antagligen för att jag mot slutet bara slängde ner en blöja och våtservetter i min vanliga väska. Var lite trött på skötväskan...
    Vad kul att Simon vill släppa sin blöja nu! Det är ju så mycket mer lättrest utan! Nåja, efter ett tag i alla fall, när de är pålitliga och inte glömmer sig... Det är det man har sommarängar till.

    Jaså, du misstänkte inget? Kul att man kan överraska någon! Du hör med andra ord INTE till dem som försökt få oss att skiljas från våra vagnar eller småbarnskläder eller -grejer!
    Nu har vi nog rubbet kvar, från tomtedräkter, badbyxor till virkade spetsklänningar, men SEN ska här banne mig rensas! Små pyttekläder tar en himla stor plats, när allt är i olika storlekar! För att inte tala om pottor, flaskor, leksaker, pekböcker, gunghästar, SKOR...
    Vi får hoppas att det här går vägen, bara. Det borde väl det om jag försöker vila, trots mina små huliganer/retstickor/gullungar/väggklättrare.
    Tips; berätta inte för barn att doktorn har sagt att mamma ska vila, om du inte vill ha uppvaktning dygnet runt de närmaste dygnen...

    Hoppas att allt är bra med er!
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10
    Jag har inga syskon och har alltid önskat mig... Glädjen över våra fem barn är stor och vi hoppas förstås att de ska bli en stark femklöver som vuxna. Mår du bra annars, inget illamående eller nåt sånt ?
  20. 10
    Jag har inga syskon och har alltid önskat mig... Glädjen över våra fem barn är stor och vi hoppas förstås att de ska bli en stark femklöver som vuxna. Mår du bra annars, inget illamående eller nåt sånt ?
  21. Medlem sedan
    Nov 2000
    #11

    Tjaa...

    ...allt är relativt. Inne på decembergruppen finns folk som lär spy hela graviditeten ut...
    Jag har bara mått illa vid stress eller hunger fram nu vecka 15 nu, ungefär. Klarar av det med nyttigt småätande. Det ska väl hålla sockret i schack någorlunda också, som har spökat lite tidigare gånger.
    Dessutom så har jag yrsel och en fabulös huvudvärk av mina ganska nya blodtryckstabletter, men det får jag ju ta, eftersom de gör nytta.
    De gamla tabletterna gör mig trött...
    Men jag har inte fått tillbaka mina ledproblem, så det är jag överlycklig för!

    Får jag ha det såhär, så är jag bara glad! Det är ju inte för evigt.
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  22. 11
    Tjaa... ...allt är relativt. Inne på decembergruppen finns folk som lär spy hela graviditeten ut...
    Jag har bara mått illa vid stress eller hunger fram nu vecka 15 nu, ungefär. Klarar av det med nyttigt småätande. Det ska väl hålla sockret i schack någorlunda också, som har spökat lite tidigare gånger.
    Dessutom så har jag yrsel och en fabulös huvudvärk av mina ganska nya blodtryckstabletter, men det får jag ju ta, eftersom de gör nytta.
    De gamla tabletterna gör mig trött...
    Men jag har inte fått tillbaka mina ledproblem, så det är jag överlycklig för!

    Får jag ha det såhär, så är jag bara glad! Det är ju inte för evigt.
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    Stort grattis!

    Hoppas du nu får en drömgraviditet!

    Spännande med en trea! Själv så funderar jag fram och tillbaks. Väger just nu över på att vi faktiskt är nöjda med de två vi har. Maken vill inte ha några fler men jag har varit tveksam. Suget kommer och går, speciellt sen jag numera träffar så många småttingar.

    Men med tveksamma jobbmöjligheter så avvaktar vi nu...

    Lycka till!
    Ser fram emot fler rapporter!
    Kram Mia
  24. 12
    Stort grattis!

    Hoppas du nu får en drömgraviditet!

    Spännande med en trea! Själv så funderar jag fram och tillbaks. Väger just nu över på att vi faktiskt är nöjda med de två vi har. Maken vill inte ha några fler men jag har varit tveksam. Suget kommer och går, speciellt sen jag numera träffar så många småttingar.

    Men med tveksamma jobbmöjligheter så avvaktar vi nu...

    Lycka till!
    Ser fram emot fler rapporter!
    Kram Mia
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13

    Grattis!

    Vad roligt med en trea i familjen - vi njuter för fullt av vår lillasyster som nu är nästan fem månader. Storebröderna är mycket stolta och snälla mot henne och även om det såklart är mycket jobb (våra tre har ju kommit inom loppet av 4 1/2 år..) så är det så fantastiskt kul med tre barn, lite rörigt och härligt. Ni får nog mer tid att njuta av minstingen också när Lovisa och Erik är så stora! Hoppas du får en bra graviditet och lycka till :-)
  26. 13
    Grattis! Vad roligt med en trea i familjen - vi njuter för fullt av vår lillasyster som nu är nästan fem månader. Storebröderna är mycket stolta och snälla mot henne och även om det såklart är mycket jobb (våra tre har ju kommit inom loppet av 4 1/2 år..) så är det så fantastiskt kul med tre barn, lite rörigt och härligt. Ni får nog mer tid att njuta av minstingen också när Lovisa och Erik är så stora! Hoppas du får en bra graviditet och lycka till :-)
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14

    3Ann

    såg de nicket o tänkte på dej direkt o så var de ju!! =)

    Ja du, vem vet kanske man dyker upp i en ankomstgrupp igen vem vet men just nu känns de inte aktuellt. Vet inte om jag törs igen....har en del att bearbeta! Men men, man ska aldrig säga aldrig.....o Emil är inne i en härlig 3års trots så just nu vette fan om jag vill utsätta mej för de igen!!

    Kramen
    Vivi Dennis0308 Emil0508
  28. 14
    3Ann såg de nicket o tänkte på dej direkt o så var de ju!! =)

    Ja du, vem vet kanske man dyker upp i en ankomstgrupp igen vem vet men just nu känns de inte aktuellt. Vet inte om jag törs igen....har en del att bearbeta! Men men, man ska aldrig säga aldrig.....o Emil är inne i en härlig 3års trots så just nu vette fan om jag vill utsätta mej för de igen!!

    Kramen
  29. Medlem sedan
    Aug 2001
    #15
    Grattis! Vad kul! Spännande med en liten julklapp till familjen. Här önskar sig Isabelle en bebis när hon fyller år (Vilket är när träden har tappat sina blad). En lika poppis önskan som en dockvagn eller en gunga till dockan eller en cykel till dockan. Hon frågar ofta om jag har en bebis i magen. När jag säger att jag inte har det undrar hon om jag kanske har en nalle då? Näe, inte det heller... August verkar för övrigt hellre vilja ha en storebror.
  30. 15
    Grattis! Vad kul! Spännande med en liten julklapp till familjen. Här önskar sig Isabelle en bebis när hon fyller år (Vilket är när träden har tappat sina blad). En lika poppis önskan som en dockvagn eller en gunga till dockan eller en cykel till dockan. Hon frågar ofta om jag har en bebis i magen. När jag säger att jag inte har det undrar hon om jag kanske har en nalle då? Näe, inte det heller... August verkar för övrigt hellre vilja ha en storebror.
  31. Medlem sedan
    Feb 2003
    #16
    Wow....Grattis, vad mysigt...håller mina tummar för att allt går vägen
  32. 16
    Wow....Grattis, vad mysigt...håller mina tummar för att allt går vägen
  33. Medlem sedan
    Dec 2002
    #17
    Jättegrattis, vad roligt!! Stor kram!
  34. 17
    Jättegrattis, vad roligt!! Stor kram!
  35. Medlem sedan
    Feb 2003
    #18
    Ha ha, så du har sparat allt Det har ju vi också, allt som man tror att man skulle ha användning för igen.

    Blöjor ja, Albin slutade på sin 2½-årsdag, och Simon slutade med nattblöja vid årsskiftet och dagblöja nu strax innan 3 (lite bakvänt jag vet ) . Men så har det nu inte hänt knappt olyckor alls. Han hade full koll på en gång nu, bara han bestämt sig.

    Håller verkligen tummarna att allt går bra och att du får må bra fram till ankomsten.

    Må så gott och kram från mig
    /Maria
  36. 18
    Ha ha, så du har sparat allt Det har ju vi också, allt som man tror att man skulle ha användning för igen.

    Blöjor ja, Albin slutade på sin 2½-årsdag, och Simon slutade med nattblöja vid årsskiftet och dagblöja nu strax innan 3 (lite bakvänt jag vet ) . Men så har det nu inte hänt knappt olyckor alls. Han hade full koll på en gång nu, bara han bestämt sig.

    Håller verkligen tummarna att allt går bra och att du får må bra fram till ankomsten.

    Må så gott och kram från mig
    /Maria
  37. Medlem sedan
    Jul 2002
    #19
    JAAAAAAA! GRATTIS!! Äntligen!!! =D Åh vad jag har velat se det här inlägget. Så jättestort grattis för hela vår familj till er! (Och lite avis är jag allt...)
    Kram!
  38. 19
    JAAAAAAA! GRATTIS!! Äntligen!!! =D Åh vad jag har velat se det här inlägget. Så jättestort grattis för hela vår familj till er! (Och lite avis är jag allt...)
    Kram!
  39. Medlem sedan
    Jul 2002
    #20
    Du och jag får köra på trean om några år Mia!
  40. 20
    Du och jag får köra på trean om några år Mia!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Väntar trean
    By Otålig in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 14:34
  2. Väntar på trean!
    By Ann&Lovisa Erik Alva in forum _01 Vårbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 08:42
  3. Väntar trean
    By anonymt namn in forum _0507 Julibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 23:55
  4. Väntar trean!
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 22:00
  5. Väntar trean
    By ♥Helena♥ in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 14:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar