Sommarhälsning!
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Sommarhälsning!

    Hej på er allihop!

    Tänk att våra småttingar är "stora" 1-åringar nu! Tiden går otroligt fort, tycker jag!

    Vi har varit en månad i Turkiet. Först två veckor på hotell (härligt med sol och bad, tyckte vi alla!) och sedan två veckor hos familjen som bor i en mindre stad en bit ifrån turistorterna.

    Barnen har blivit bortskämda till tusen av farmor och farfar och alla andra släktingar och det kändes jättekonstigt att komma hem igen till en tyst och tom lägenhet. Förhoppningsvis blir ett en solig och fin sommar härhemma för jag och barnen ska roa oss själva eftersom älsklingen ska jobba. Han har ingen semester kvar och i aug går ju han på föräldraledighet och jag ska börja jobba!

    Det känns ju väldigt konstigt att denna (troligtvis sista) föräldraledighet snart är slut men jag ser fram emot att få börja jobba igen. Men först har vi sommaren framför oss.

    Noah har inte börjat gå ännu, han är 13 månader imorgon så han är senare med att börja gå än båda sina syskon. Det trodde jag aldrig för han har varit väldigt "rörlig" och tidig med mycket annat. Troligtvis så gillar han känslan av att krypa snabbt och då är det ju ingen vits med att gå, det är ju ostadig och långsamt.

    Nåja, med mat och sömn är allt som det ska. Han sover bra och äter allt i stora mängder. Jätteskönt, tycker jag som är van vid matvägrare och barn som skriker hela nätterna.

    Idag ska jag åka iväg och storhandla lite inför helgens festligheter. Jag fyller 35 år idag och ska ha en liten grillkväll imorgon för de få vänner som är hemma. Det är trist att fylla år på sommaren för alla är alltid bortresta.

    Hoppas allt är bra med er alla!

    Varma sommarkramar!
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  2. 1
    Sommarhälsning! Hej på er allihop!

    Tänk att våra småttingar är "stora" 1-åringar nu! Tiden går otroligt fort, tycker jag!

    Vi har varit en månad i Turkiet. Först två veckor på hotell (härligt med sol och bad, tyckte vi alla!) och sedan två veckor hos familjen som bor i en mindre stad en bit ifrån turistorterna.

    Barnen har blivit bortskämda till tusen av farmor och farfar och alla andra släktingar och det kändes jättekonstigt att komma hem igen till en tyst och tom lägenhet. Förhoppningsvis blir ett en solig och fin sommar härhemma för jag och barnen ska roa oss själva eftersom älsklingen ska jobba. Han har ingen semester kvar och i aug går ju han på föräldraledighet och jag ska börja jobba!

    Det känns ju väldigt konstigt att denna (troligtvis sista) föräldraledighet snart är slut men jag ser fram emot att få börja jobba igen. Men först har vi sommaren framför oss.

    Noah har inte börjat gå ännu, han är 13 månader imorgon så han är senare med att börja gå än båda sina syskon. Det trodde jag aldrig för han har varit väldigt "rörlig" och tidig med mycket annat. Troligtvis så gillar han känslan av att krypa snabbt och då är det ju ingen vits med att gå, det är ju ostadig och långsamt.

    Nåja, med mat och sömn är allt som det ska. Han sover bra och äter allt i stora mängder. Jätteskönt, tycker jag som är van vid matvägrare och barn som skriker hela nätterna.

    Idag ska jag åka iväg och storhandla lite inför helgens festligheter. Jag fyller 35 år idag och ska ha en liten grillkväll imorgon för de få vänner som är hemma. Det är trist att fylla år på sommaren för alla är alltid bortresta.

    Hoppas allt är bra med er alla!

    Varma sommarkramar!
  3. Medlem sedan
    Mar 1999
    #2
    Grattis på födelsedagen! Hoppas ni får en mysig grillkväll! Ja, d e lite trist för dom som fyller på sommaren som du säger är d flesta bortresta.

    Va härligt att ni hade d så mysigt i turkiet! Låter jättehärligt! Då får du njuta d sista av mammaledigheten nu Känns både härligt o trist tycker jag. Lillan börjar på dagis i mitten av augusti o d e m blandade känslor. Samtidigt behöver hon d för hon älskar att "leka" m barn i sin egen ålder o behöver nog stimulansen. O samtidigt tycker jag ju min lilla e just så liten. Ja, ja d går nog bra!
    Men du ha nu en jättemysig födelsedag!
    KRAM
  4. 2
    Grattis på födelsedagen! Hoppas ni får en mysig grillkväll! Ja, d e lite trist för dom som fyller på sommaren som du säger är d flesta bortresta.

    Va härligt att ni hade d så mysigt i turkiet! Låter jättehärligt! Då får du njuta d sista av mammaledigheten nu Känns både härligt o trist tycker jag. Lillan börjar på dagis i mitten av augusti o d e m blandade känslor. Samtidigt behöver hon d för hon älskar att "leka" m barn i sin egen ålder o behöver nog stimulansen. O samtidigt tycker jag ju min lilla e just så liten. Ja, ja d går nog bra!
    Men du ha nu en jättemysig födelsedag!
    KRAM
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Grattis på fördelsedagen då! Det låter som ni hade det härligt i Turkiet...lite avundsjuk bara

    Kram (från Gyllyan som fyllde 34 år i går)
  6. 3
    Grattis på fördelsedagen då! Det låter som ni hade det härligt i Turkiet...lite avundsjuk bara

    Kram (från Gyllyan som fyllde 34 år i går)
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Trots min hedervärda ålder har jag inte lärt mig stava tydligen
  8. 4
    Trots min hedervärda ålder har jag inte lärt mig stava tydligen
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Hej!
    Varma grattiskramar på födelsedagen! Vilken härlig dag att fylla år på .

    Ofelia har inte heller börjat gå än... Hon är 14 månader. Hon är alldeles för försiktig av sig, vill inte ramla och göra sig illa.

    Hoppas att du har en underbar kväll!

    Kram!
  10. 5
    Hej!
    Varma grattiskramar på födelsedagen! Vilken härlig dag att fylla år på .

    Ofelia har inte heller börjat gå än... Hon är 14 månader. Hon är alldeles för försiktig av sig, vill inte ramla och göra sig illa.

    Hoppas att du har en underbar kväll!

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6

    Tack! Ja, det är...

    ... med dubbla känslor man avslutar denna mammalediga epok. Och visst känns de lite för små för dagis på sätt och vis.

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  12. 6
    Tack! Ja, det är... ... med dubbla känslor man avslutar denna mammalediga epok. Och visst känns de lite för små för dagis på sätt och vis.

    Kram,
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7

    Hahaha, jag skulle aaaaldrig..

    ... kunna gissa att du var 34 år med den stavningen!

    Skojar bara, tack för grattishälsningen!

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  14. 7
    Hahaha, jag skulle aaaaldrig.. ... kunna gissa att du var 34 år med den stavningen!

    Skojar bara, tack för grattishälsningen!

    Kram,
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8

    Tack så mycket!

    Det är ju nästan alltid fint väder på min födelsedag.

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  16. 8
    Tack så mycket! Det är ju nästan alltid fint väder på min födelsedag.

    Kram,
  17. Medlem sedan
    Oct 2005
    #9
    Stort grattis på födelsedagen!!
    Hoppas ni har en trevlig grillkväll...

    Kram kram
  18. 9
    Stort grattis på födelsedagen!!
    Hoppas ni har en trevlig grillkväll...

    Kram kram
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Grattis på födelsedagen!!!
    Då är du ca 3 mån äldre än mig....jag är ett höstbarn!

    Nåja det kommer det där med att gå...det måste det ju göra till slut!!!

    Ja, det är också med blandande känslor det här med mammaledigheten, eftersom Alice är vårt sista barn.... men jag är änså så nöjd och längtar lite tillbaka till jobbet.

    Ha en bra sommar!!!
    Kram Johanna
  20. 10
    Grattis på födelsedagen!!!
    Då är du ca 3 mån äldre än mig....jag är ett höstbarn!

    Nåja det kommer det där med att gå...det måste det ju göra till slut!!!

    Ja, det är också med blandande känslor det här med mammaledigheten, eftersom Alice är vårt sista barn.... men jag är änså så nöjd och längtar lite tillbaka till jobbet.

    Ha en bra sommar!!!
    Kram Johanna
  21. Medlem sedan
    Apr 2001
    #11

    Ja, tack!

    Vi hade en jättetrevlig grillkväll!

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  22. 11
    Ja, tack! Vi hade en jättetrevlig grillkväll!

    Kram,
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12

    Tack! Ja, det är...

    ... lite blandade känslor men jag är också rätt nöjd och det ska bli rätt skönt att få börja jobba.

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  24. 12
    Tack! Ja, det är... ... lite blandade känslor men jag är också rätt nöjd och det ska bli rätt skönt att få börja jobba.

    Kram,
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13
    Ja visst blir semestern extra fartfylld! Vi var på Kreta i en vecka och det var jättekul att se Ludvigs min när vi kom hem. Han satt bland sina leksaker och såg förvånat glad ut och gick liksom igenom dem och fixade och pillade

    Ludvig går inte heller, står ganska ostadigt. Men det löser väl sig det så småningom!
  26. 13
    Ja visst blir semestern extra fartfylld! Vi var på Kreta i en vecka och det var jättekul att se Ludvigs min när vi kom hem. Han satt bland sina leksaker och såg förvånat glad ut och gick liksom igenom dem och fixade och pillade

    Ludvig går inte heller, står ganska ostadigt. Men det löser väl sig det så småningom!

Liknande trådar

  1. Sommarhälsning
    By thess705 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-20, 21:56
  2. Sommarhälsning
    By Alida-73 in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 06:47
  3. Sommarhälsning
    By sara79 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 21:47
  4. Sommarhälsning!
    By Malinda in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 10:57
  5. Sommarhälsning
    By Glittra in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 12:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar