här var det dött!
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    här var det dött!

    ojj haha det var visst jag som hörde av mig senast och det var en jul hälsning så jag försöker febrilt hålla tråden vid liv ett par frågor...

    1.är era barn blöjfria? om ja hur gick det till? berätta när och hur

    2. har era barn släppt napparna ännu?
    ♥Par i prinsessor♥
  2. 1
    här var det dött! ojj haha det var visst jag som hörde av mig senast och det var en jul hälsning så jag försöker febrilt hålla tråden vid liv ett par frågor...

    1.är era barn blöjfria? om ja hur gick det till? berätta när och hur

    2. har era barn släppt napparna ännu?
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Ja, det så så dött att jag börjat vända mig till höstbarnen 05 istället! Min son är ju född i november...
    1) Ja, min son är blöjfri sedan 2 månader nu. Vi tog helt sonika av blöjan och han fick kissa ute, samt på pottan. Han var hur enkel som helst, vi behövde aldrig säga till, utan han satte sig själv. Däremot glömmer han det när vi är på Liseberg eller liknande, då kan det gå tillbaka ett steg... Nattblöja kör vi med fortfarande, eftersom det vissa nätter kommer litegrann i blöjan. Mest för att mamma inte orkar byta sängkläder så ofta...

    2) Vi ville inte ta bort nappen nu när han dels fick en lillebror och dels skulle pottränas. Tyckte att han gott kunde få ha kvar den en stund till. Däremot funderar vi på att ta bort den i höst, då alla förändringarna lagt sig...

    Hur är det för dig då???
  4. 2
    Ja, det så så dött att jag börjat vända mig till höstbarnen 05 istället! Min son är ju född i november...
    1) Ja, min son är blöjfri sedan 2 månader nu. Vi tog helt sonika av blöjan och han fick kissa ute, samt på pottan. Han var hur enkel som helst, vi behövde aldrig säga till, utan han satte sig själv. Däremot glömmer han det när vi är på Liseberg eller liknande, då kan det gå tillbaka ett steg... Nattblöja kör vi med fortfarande, eftersom det vissa nätter kommer litegrann i blöjan. Mest för att mamma inte orkar byta sängkläder så ofta...

    2) Vi ville inte ta bort nappen nu när han dels fick en lillebror och dels skulle pottränas. Tyckte att han gott kunde få ha kvar den en stund till. Däremot funderar vi på att ta bort den i höst, då alla förändringarna lagt sig...

    Hur är det för dig då???
  5. Medlem sedan
    Sep 1998
    #3

    Hej hej

    Svar på fråga 1: Ja hon är blöjfri när hon är vaken, men inte på natten eller när hon vilar middag.

    Svar på fråga 2: Napp har hon aldrig haft inte heller tumme.
  6. 3
    Hej hej Svar på fråga 1: Ja hon är blöjfri när hon är vaken, men inte på natten eller när hon vilar middag.

    Svar på fråga 2: Napp har hon aldrig haft inte heller tumme.
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    1.är era barn blöjfria? om ja hur gick det till? berätta när och hur
    Hon har varit utan blöja både dagtid och på natten sedan början av juni. Hon talade helt enkelt om att hon inte ville ha blöja längre och det har endast varit ett fåtal olyckor. Jag är chockad med tanke på hur lång tid det tog med storasyster.

    2. har era barn släppt napparna ännu?
    Hon hade napp från 3 till 9 månader och det var vi som tog bort den, men det gick bra.
  8. 4
    1.är era barn blöjfria? om ja hur gick det till? berätta när och hur
    Hon har varit utan blöja både dagtid och på natten sedan början av juni. Hon talade helt enkelt om att hon inte ville ha blöja längre och det har endast varit ett fåtal olyckor. Jag är chockad med tanke på hur lång tid det tog med storasyster.

    2. har era barn släppt napparna ännu?
    Hon hade napp från 3 till 9 månader och det var vi som tog bort den, men det gick bra.
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5
    Hihi... ja, här var det dött, och länge sedan du skrev ditt inlägg, men jag väljer ändå att svara på dina frågor:

    1.är era barn blöjfria? om ja hur gick det till? berätta när och hur - Ja, både dag och natt! Sindra slutade med blöja dagtid i våras, runt april-08 tror jag det va och det var på eget bevåg, alltså hon valde att själv gå på toaletten när det var dags. Nattetid tog vi bort blöjan i somras, men vi måste fortfarande ta upp henne en till två ggr per natt för kissning. Det händer ibland olyckor på nätterna om vi missar detta.

    2. har era barn släppt napparna ännu? - Mina barn har aldrig haft napp (däremot har jag ju ammat länge istället).
    Vid tangenterna...
    /Nadja, mamma till S-06, T-04, S-01 & B-91
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~
    Min blogg: http://busmammans.blogg.se/
  10. 5
    Hihi... ja, här var det dött, och länge sedan du skrev ditt inlägg, men jag väljer ändå att svara på dina frågor:

    1.är era barn blöjfria? om ja hur gick det till? berätta när och hur - Ja, både dag och natt! Sindra slutade med blöja dagtid i våras, runt april-08 tror jag det va och det var på eget bevåg, alltså hon valde att själv gå på toaletten när det var dags. Nattetid tog vi bort blöjan i somras, men vi måste fortfarande ta upp henne en till två ggr per natt för kissning. Det händer ibland olyckor på nätterna om vi missar detta.

    2. har era barn släppt napparna ännu? - Mina barn har aldrig haft napp (däremot har jag ju ammat länge istället).
  11. Medlem sedan
    Sep 2000
    #6
    Sporadiska men jämna besök av mig, ser jag. Det är ganska precis ett år sedan jag besökte den här snacksidan senast.
  12. 6
    Sporadiska men jämna besök av mig, ser jag. Det är ganska precis ett år sedan jag besökte den här snacksidan senast.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    Äh jag svarar väl också

    1.är era barn blöjfria? om ja hur gick det till? berätta när och hur
    Ja, han är torr både dag och natt, dag sedan i somras och natt någon månad eller två senare (fast vi har fegat och haft blöja på för säkerhets skull fast den varit torr de allra flesta nätterna.

    2. har era barn släppt napparna ännu? Han hade ju bara napp några få månader så ja, för ungefär två år sedan.
  14. 7
    Äh jag svarar väl också

    1.är era barn blöjfria? om ja hur gick det till? berätta när och hur
    Ja, han är torr både dag och natt, dag sedan i somras och natt någon månad eller två senare (fast vi har fegat och haft blöja på för säkerhets skull fast den varit torr de allra flesta nätterna.

    2. har era barn släppt napparna ännu? Han hade ju bara napp några få månader så ja, för ungefär två år sedan.

Liknande trådar

  1. har aff dött?
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-06, 19:52
  2. Här är så dött
    By tårtmamman in forum IVF-föräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 08:18
  3. Dött..
    By -Grynet- in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 21:44
  4. Vad dött det e
    By mohlina in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 11:35
  5. Dött dött härinne!
    By therese & t in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-10, 22:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar