Lärt sig gunga
_0411 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Lärt sig gunga

    och Alva är så stolt och glad! Hon har övat och försökt sedan i våras, men det har bara inte gått. Men så häromdagen så gungade hon bara plötsligt och gladare tjej får man väl leta efter! Hur har era barn det med gungandet? Vill minnas att Linus lärde sig ungefär när han var i den här åldern, han också.
    Kristina med 3♥
  2. 1
    Lärt sig gunga och Alva är så stolt och glad! Hon har övat och försökt sedan i våras, men det har bara inte gått. Men så häromdagen så gungade hon bara plötsligt och gladare tjej får man väl leta efter! Hur har era barn det med gungandet? Vill minnas att Linus lärde sig ungefär när han var i den här åldern, han också.
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Nej, jag har en otrolig lat son
    han bara vägrar gunga själv. Vill absolut inte sitta på en däckgunga. Han har gungat i bebisgungarna ända tills i våras, då sa jag nej...nu väger du för mycket! sedan dess har han hittat på andra saker i parken.

    Men din Alva verkar va en härlig liten kämpe med allt....
    Hoppas ni får en fortsatt härlig sommar..

  4. 2
    Nej, jag har en otrolig lat son
    han bara vägrar gunga själv. Vill absolut inte sitta på en däckgunga. Han har gungat i bebisgungarna ända tills i våras, då sa jag nej...nu väger du för mycket! sedan dess har han hittat på andra saker i parken.

    Men din Alva verkar va en härlig liten kämpe med allt....
    Hoppas ni får en fortsatt härlig sommar..

  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Vad duktigt av henne! Det krävs en god kroppskännedom och balans för att kunna ta fart själv på gungan.
    Zacharias kan inte gunga själv ännu. Vi bor långt ifrån någon lekplats så lite mer barnvänliga gungor har han sällan tränat på. Storasyster Claudia gungar på¨en platt trägunga under oxeln här i trädgården, men den är lite för läskig för Zacharias (han är rädd att han ska trilla av).
    När de stora barnen var i 4-årsåldern bodde vi fortfarande i radhus med stor fin lekplats utanför dörren. Det blev en helt annan typ av lekar där. Mycket gungande, klättrande i klätterställning, rutchkana...här på villagatan invid skogen bygger barnen kojor, cyklar, spelar kubb och sånt. Ibland saknar jag lekplatsens sociala fuktion - både för barn och vuxna. Där är väldigt lätt att träffa nya vänner och kompisar och leken blir oftast väldigt otvungen även om den begränsas av lekverktygen och den fysiska miljön.
  6. 3
    Vad duktigt av henne! Det krävs en god kroppskännedom och balans för att kunna ta fart själv på gungan.
    Zacharias kan inte gunga själv ännu. Vi bor långt ifrån någon lekplats så lite mer barnvänliga gungor har han sällan tränat på. Storasyster Claudia gungar på¨en platt trägunga under oxeln här i trädgården, men den är lite för läskig för Zacharias (han är rädd att han ska trilla av).
    När de stora barnen var i 4-årsåldern bodde vi fortfarande i radhus med stor fin lekplats utanför dörren. Det blev en helt annan typ av lekar där. Mycket gungande, klättrande i klätterställning, rutchkana...här på villagatan invid skogen bygger barnen kojor, cyklar, spelar kubb och sånt. Ibland saknar jag lekplatsens sociala fuktion - både för barn och vuxna. Där är väldigt lätt att träffa nya vänner och kompisar och leken blir oftast väldigt otvungen även om den begränsas av lekverktygen och den fysiska miljön.

Liknande trådar

  1. FÅr vi gå och gunga?
    By Mimisoul in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-03-09, 22:19
  2. Ut och gunga!
    By Senga in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 19:09
  3. Bra gunga?
    By Ina m 2 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 22:17
  4. Gunga HJÄLP
    By Zilvia in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 09:00
  5. Sömn - Gunga???
    By Maybe-baby in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 21:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar