Vagn eller inte?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Vagn eller inte?

    Vi åker till Mallorca (Alcudia) i sommar och nu undrar jag om ni tycker att vi ska ta med vagnen? Barnen är 5 och 2,5 år. 5-åringen har inte åkt vagn på väldigt länge och 2.5-åringen är en kavat tuffing som inte gärna åker vagn utan hellre springer efter brorsan. Fast ibland får hon tokbryt och vill bli buren. Vi använder aldrig vagnen hemma, å andra sidan så promenerar vi ju inte heller så mycket hemma som vi kanske kommer att göra på semestern. Jag tänker framförallt på kvällarna när man går ut och äter och sen kanske går en runda. Men då vill nog barnen gå själva.....eller kommer de att vara trötta och vilja åka vagn? Kommer de kanske t o m att bråka om vem som ska åka? Eller kommer vagnen bara att stå på hotellrummet helt oanvänd? Jag förstår att ni såklart inte kan svara på dessa frågor, men hur hade ni gjort?
  2. 1
    Vagn eller inte? Vi åker till Mallorca (Alcudia) i sommar och nu undrar jag om ni tycker att vi ska ta med vagnen? Barnen är 5 och 2,5 år. 5-åringen har inte åkt vagn på väldigt länge och 2.5-åringen är en kavat tuffing som inte gärna åker vagn utan hellre springer efter brorsan. Fast ibland får hon tokbryt och vill bli buren. Vi använder aldrig vagnen hemma, å andra sidan så promenerar vi ju inte heller så mycket hemma som vi kanske kommer att göra på semestern. Jag tänker framförallt på kvällarna när man går ut och äter och sen kanske går en runda. Men då vill nog barnen gå själva.....eller kommer de att vara trötta och vilja åka vagn? Kommer de kanske t o m att bråka om vem som ska åka? Eller kommer vagnen bara att stå på hotellrummet helt oanvänd? Jag förstår att ni såklart inte kan svara på dessa frågor, men hur hade ni gjort?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Jag skulle nog inte ta med någon vagn, men mina barn är vana vid att gå ganska så långa sträckor. Femåringen tycker jag är för stor för att åka vagn (min fyraåring har inte åkt vagn på väldigt länge), men för 2,5 åringen kan det kanske vara bekvämt med vagn?
  4. 2
    Jag skulle nog inte ta med någon vagn, men mina barn är vana vid att gå ganska så långa sträckor. Femåringen tycker jag är för stor för att åka vagn (min fyraåring har inte åkt vagn på väldigt länge), men för 2,5 åringen kan det kanske vara bekvämt med vagn?
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Vi hade med oss vagn jättelänge till vår dotter. För det första gav det oss en helt annan frihet att ta långa promenader. Jag vet inte hur det ser ut på Mallorca men på många resmål saknas det trottoarer och är det då trafikerat är det skönt att kunna ha full koll på barnet utan att behöva bära. Vår dotter var dessutom mycket kvällstrött länge. Med vagnen med sov vår tjej skönt medan vi njöt av kvällarna på restauranger och uteserveringar. Vi behövde heller aldrig kämpa med att bära hem en övertrött.
  6. 3
    Vi hade med oss vagn jättelänge till vår dotter. För det första gav det oss en helt annan frihet att ta långa promenader. Jag vet inte hur det ser ut på Mallorca men på många resmål saknas det trottoarer och är det då trafikerat är det skönt att kunna ha full koll på barnet utan att behöva bära. Vår dotter var dessutom mycket kvällstrött länge. Med vagnen med sov vår tjej skönt medan vi njöt av kvällarna på restauranger och uteserveringar. Vi behövde heller aldrig kämpa med att bära hem en övertrött.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Jag hade absolut tagit vagn. Vi går gärna ut och går på stan på kvällarna när vi är utomlands och då är det perfekt med vagn om barnen blir trötta. Tarfikaspekten är också en grej. Jag vet inte hur det ser ut just i Alcudia men vanligtvis är det ju jättedåliga om ens några, trottoarer vid medelhavet och det är skönt att veta vart man har barnen.

    Båda våra barn (3 och drygt 4) är vana att gå långt utan vagn men utomlands hade jag absolut tagit med den, åtminstone till 3-åringen.

    Trevlig resa!
  8. 4
    Jag hade absolut tagit vagn. Vi går gärna ut och går på stan på kvällarna när vi är utomlands och då är det perfekt med vagn om barnen blir trötta. Tarfikaspekten är också en grej. Jag vet inte hur det ser ut just i Alcudia men vanligtvis är det ju jättedåliga om ens några, trottoarer vid medelhavet och det är skönt att veta vart man har barnen.

    Båda våra barn (3 och drygt 4) är vana att gå långt utan vagn men utomlands hade jag absolut tagit med den, åtminstone till 3-åringen.

    Trevlig resa!
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5
    Jag hade tagit med en vagn. imt
    I much prefer whining to counting my blessings!
  10. 5
    Jag hade tagit med en vagn. imt
  11. Medlem sedan
    May 2007
    #6
    Jag hade tagit vagn just att ha något att sova i om middagen blir sen.
  12. 6
    Jag hade tagit vagn just att ha något att sova i om middagen blir sen.
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    Jag hade tagit med vagn.
  14. 7
    Jag hade tagit med vagn.
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8
    Vi provade att lämna vagnen hemma en semester och kunde konstatera att vi faktiskt saknade den, för första gången någonsin. Våra barn har aldrig varit vagnåkare och båda är bra på att promenera, men när vi var i Bangkok utan den så saknade vi den verkligen.

    Förstår hur du tänker och mitt svar är: ta med vagnen. Det är så lite extra bekymmer. Det gör väl ingenting om den bara blir stående på hotellrummet?
  16. 8
    Vi provade att lämna vagnen hemma en semester och kunde konstatera att vi faktiskt saknade den, för första gången någonsin. Våra barn har aldrig varit vagnåkare och båda är bra på att promenera, men när vi var i Bangkok utan den så saknade vi den verkligen.

    Förstår hur du tänker och mitt svar är: ta med vagnen. Det är så lite extra bekymmer. Det gör väl ingenting om den bara blir stående på hotellrummet?
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9

    Lätt val.

    Vi tar med oss vagnen för det underlättar mycket. Har inte barnen velat sitta i den så går de, och det gör inget att man får köra vagnen utan barn.
    Någon gång har det större barnet haft ont i benet och då har han fått sitta i vagn trots att han är stor, men alternativet att få sitta kvar på hotellet är inte aktuellt.

    Sedan har vi använt vagnen till att köra hem vattendunkar.
  18. 9
    Lätt val. Vi tar med oss vagnen för det underlättar mycket. Har inte barnen velat sitta i den så går de, och det gör inget att man får köra vagnen utan barn.
    Någon gång har det större barnet haft ont i benet och då har han fått sitta i vagn trots att han är stor, men alternativet att få sitta kvar på hotellet är inte aktuellt.

    Sedan har vi använt vagnen till att köra hem vattendunkar.
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    HEJ!
    det är ju en smaksak och hur mkt man vill släpa.
    Vi åkte till GC då barna var 5,5 samt 2 år och vi ångrar att vi tog sulkyn istället för paraplyvagnen m fällbart ryggstöd. Så mkt bök och släp då man gott sku klarat sig med paraplyvagnen.
    Men som sagt olika på barn och tycke och smak!
  20. 10
    HEJ!
    det är ju en smaksak och hur mkt man vill släpa.
    Vi åkte till GC då barna var 5,5 samt 2 år och vi ångrar att vi tog sulkyn istället för paraplyvagnen m fällbart ryggstöd. Så mkt bök och släp då man gott sku klarat sig med paraplyvagnen.
    Men som sagt olika på barn och tycke och smak!
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11

    Vi är i samma sits

    har en 5åring och en 2,5 åring. VArken den ena eller det andra åker vagnen hemma, båda två går mycket och bra så det är inget problem.
    MEN; vi åker till Spanien på onsdag och tar TVÅ vagnar med oss....och dem skall vi (försöka) använda på kvällen....när barnen blir trötta och när är dags att sova...Jag skulle tycka att det är otroligt skönt om de somnar i vagn ngn kväll så maken och jag kan promenera/äta/dricka vin eller bara sitta på stranden! Om jag inte hade ett sådant behöv skulle jag inte tagit vagn med!
    Lycka ttill med beslutet och trevlig resa!
    Jelena med L,MoA
  22. 11
    Vi är i samma sits har en 5åring och en 2,5 åring. VArken den ena eller det andra åker vagnen hemma, båda två går mycket och bra så det är inget problem.
    MEN; vi åker till Spanien på onsdag och tar TVÅ vagnar med oss....och dem skall vi (försöka) använda på kvällen....när barnen blir trötta och när är dags att sova...Jag skulle tycka att det är otroligt skönt om de somnar i vagn ngn kväll så maken och jag kan promenera/äta/dricka vin eller bara sitta på stranden! Om jag inte hade ett sådant behöv skulle jag inte tagit vagn med!
    Lycka ttill med beslutet och trevlig resa!
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12

    Vi har bara haft med vagn..

    ..när dottern var runt året och inte ens då användes den speciellt mycket. Men vi har å andra sidan aldrig rest till Mallis med barn och där är det ju ofta lätt att köra med vagn (inte massor med mellanlandningar eller runtresande gissar jag). Sen har jag en tjej som med lätthet kunde hålla sig vaken till 22-23 även som liten..jag röstar personligen emot vagn men hade jag haft ett annat barn hade jag röstat för.
  24. 12
    Vi har bara haft med vagn.. ..när dottern var runt året och inte ens då användes den speciellt mycket. Men vi har å andra sidan aldrig rest till Mallis med barn och där är det ju ofta lätt att köra med vagn (inte massor med mellanlandningar eller runtresande gissar jag). Sen har jag en tjej som med lätthet kunde hålla sig vaken till 22-23 även som liten..jag röstar personligen emot vagn men hade jag haft ett annat barn hade jag röstat för.
  25. Medlem sedan
    Oct 1999
    #13

    Ta med!

    Vagnen är ju alltid bra att lasta grejor på om inte annat. Sen har vi haft tur så våra barn har somnat i den på kvällarna när vi varit på resturang, då behöver man inte stressa hem pga övertrött barn. Det tar på krafterna att sola o bada
  26. 13
    Ta med! Vagnen är ju alltid bra att lasta grejor på om inte annat. Sen har vi haft tur så våra barn har somnat i den på kvällarna när vi varit på resturang, då behöver man inte stressa hem pga övertrött barn. Det tar på krafterna att sola o bada

Liknande trådar

  1. Vagn eller inte vagn... (hjälp)
    By Lurpan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 16:07
  2. Vagn eller inte
    By stockholm... in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 13:07
  3. Ny vagn eller inte?
    By -Line- in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 20:10
  4. Sälja vagn eller inte?
    By Anonym pga frågan in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 17:39
  5. Vagn eller inte???
    By Jeswi in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-05, 15:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar