Eskil har fått en lten syster!
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Eskil har fått en lten syster!

    Igår morse kl 02.37 föddes Eskils lillasyster. Blev igångsatt även denna gången och allt gick bra men lite väl snabbt tror jag, har ännu inte fattat att hon faktiskt ligger här bredvid mig och inte i magen fortfarande!

    Jag har haft en rätt hemsk graviditet med hepatos, hypotheros mm och sista tio veckorna är mest ett brus av oro och allmänt jobbig tillvaro.

    Men nu är hon alltså här, frisk och fin och jag kommer äntligen få bli frisk jag också och slippa äta en massa jobbig medicin mm.

    Lillasyster är namnlös än så länge och såhär såg hon ut ett par minuter gammal:




    Hoppas alla har det bra!

    /mie
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  2. 1
    Eskil har fått en lten syster! Igår morse kl 02.37 föddes Eskils lillasyster. Blev igångsatt även denna gången och allt gick bra men lite väl snabbt tror jag, har ännu inte fattat att hon faktiskt ligger här bredvid mig och inte i magen fortfarande!

    Jag har haft en rätt hemsk graviditet med hepatos, hypotheros mm och sista tio veckorna är mest ett brus av oro och allmänt jobbig tillvaro.

    Men nu är hon alltså här, frisk och fin och jag kommer äntligen få bli frisk jag också och slippa äta en massa jobbig medicin mm.

    Lillasyster är namnlös än så länge och såhär såg hon ut ett par minuter gammal:




    Hoppas alla har det bra!

    /mie
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Ett stort grattis Mie!

    Men vad hemlig du har varit. Fick ju nyss höra att du var gravid och nu är hon redan här...hänger inte med

    En stor kram från oss!
    /AL
  4. 2
    Ett stort grattis Mie! Men vad hemlig du har varit. Fick ju nyss höra att du var gravid och nu är hon redan här...hänger inte med

    En stor kram från oss!
    /AL
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Stort grattis till lilltjejen!! Känner igen bilden på lilltösen från ankomstgruppen! Hon är superfin!
  6. 3
    Stort grattis till lilltjejen!! Känner igen bilden på lilltösen från ankomstgruppen! Hon är superfin!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Grattis Mie, vilken underbart söt liten lillasyster. Eftersom jag även skrivit lite i ankomst junigruppen har jag förstått att det var du som skulle få tillökning. Hoppas att din kropp blir normal igen och att du får mår bra. Är lilltjejen lika snäll som Eskil var och sover mycket? Jag kommer ihåg att Eskil som jämt när han var liten. Har ni kommit på något namn? Testa Edith för det tog vi, i sånna fall skulle vi ha en Edith och en Ester var

    Kram Kajsa
  8. 4
    Grattis Mie, vilken underbart söt liten lillasyster. Eftersom jag även skrivit lite i ankomst junigruppen har jag förstått att det var du som skulle få tillökning. Hoppas att din kropp blir normal igen och att du får mår bra. Är lilltjejen lika snäll som Eskil var och sover mycket? Jag kommer ihåg att Eskil som jämt när han var liten. Har ni kommit på något namn? Testa Edith för det tog vi, i sånna fall skulle vi ha en Edith och en Ester var

    Kram Kajsa
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    blev lite fel menade naturligtvis att vi kommer ha en Edith och en Valter var om ni väljer Edith. Vet inte vart jag fick Ester ifrån hihi, kanske för att Edit hade Ester och Ines som tänkbara namn när hon låg i magen. Skyller på amningsförvirring
  10. 5
    blev lite fel menade naturligtvis att vi kommer ha en Edith och en Valter var om ni väljer Edith. Vet inte vart jag fick Ester ifrån hihi, kanske för att Edit hade Ester och Ines som tänkbara namn när hon låg i magen. Skyller på amningsförvirring
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Hon skulle hetat Ester!

    Det var "bestämt" sen innan och hon kommer ha det som andranamn nu men det blir Juno som tilltalsnamn, ingen tant alls alltså *s*

    /mie
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  12. 6
    Hon skulle hetat Ester! Det var "bestämt" sen innan och hon kommer ha det som andranamn nu men det blir Juno som tilltalsnamn, ingen tant alls alltså *s*

    /mie
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Vet inte än!

    Hon är ju bara knappt 3 dagar än så det är svårt att veta hur hon är än *s*. Men hittills har hon varit ganska lugn tycker jag, skriker inte nåt speciellt och nu när mjölken runnit till äter och sover hon mest tycker jag!

    Jag mår oförskämt bra nu trots att det blev mer eller mindre en störtförlossning av det hela. Klåda och allt sånt skrot försvann i alla fall direkt och från att ha ätit 6-8 tabletter/dag är det NOLL och inget nu *jippi*

    /mie
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  14. 7
    Vet inte än! Hon är ju bara knappt 3 dagar än så det är svårt att veta hur hon är än *s*. Men hittills har hon varit ganska lugn tycker jag, skriker inte nåt speciellt och nu när mjölken runnit till äter och sover hon mest tycker jag!

    Jag mår oförskämt bra nu trots att det blev mer eller mindre en störtförlossning av det hela. Klåda och allt sånt skrot försvann i alla fall direkt och från att ha ätit 6-8 tabletter/dag är det NOLL och inget nu *jippi*

    /mie
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    gratulerar till lillasyster :-)
    härligt med en liten bebis. Min sambon totalvägrar en till minsann :-)

    *kram*
    - jenny -
    mamma till Samuel - 00 Adrian - 05 Filippa 061106
  16. 8
    gratulerar till lillasyster :-)
    härligt med en liten bebis. Min sambon totalvägrar en till minsann :-)

    *kram*
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9
    grattis till sötis *IMT*
  18. 9
    grattis till sötis *IMT*
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10
    Men Mie då, hade inte ens koll på att du väntade en femma... Grattis!
  20. 10
    Men Mie då, hade inte ens koll på att du väntade en femma... Grattis!
  21. Medlem sedan
    Feb 1999
    #11
    Grattis till er söta tjej! Vad skönt att du redan mår bättre och känner dig pigg.
  22. 11
    Grattis till er söta tjej! Vad skönt att du redan mår bättre och känner dig pigg.

Liknande trådar

  1. Greta har fått en syster!
    By Essbe in forum _05 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 20:11
  2. Min syster har fått.........
    By Minsan79 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 20:15
  3. Alexandra har fått en syster
    By malwa in forum _01 Vårbarn
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 15:11
  4. Viking och Saga har fått en syster
    By pytteliten in forum _0606 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 22:48
  5. Nu har lilla syster fått namn...
    By Phia m Viktor & Vilma 14/10 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 07:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar