Liten och klen???
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    Liten och klen???

    Vad vägen era snart 2,5 åringar och hur långa är dem? Tycker Agnes är så klen. Växer en massa på längden men icke på bredden. Mina andra 2 äldre barn är likadana men jag har svårt att inte oroa mig. Hon följer sin kurva. Två linjer över på längden och en under på vikten. Hon är 92 cm lång och väger knappt 11 kg. Ska jag oroa mig???Hon äter det mesta men kanske inte så mycket jämt.
  2. 1
    Liten och klen??? Vad vägen era snart 2,5 åringar och hur långa är dem? Tycker Agnes är så klen. Växer en massa på längden men icke på bredden. Mina andra 2 äldre barn är likadana men jag har svårt att inte oroa mig. Hon följer sin kurva. Två linjer över på längden och en under på vikten. Hon är 92 cm lång och väger knappt 11 kg. Ska jag oroa mig???Hon äter det mesta men kanske inte så mycket jämt.
  3. Medlem sedan
    May 1998
    #2
    ca 98cm lång o 15kg tung.
  4. 2
    ca 98cm lång o 15kg tung.
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    Ca 90 lång och drygt 13 kg. Tror inte du behöver oroa dig så länge hon följer kurvan och verkar må bra. Ville är också rätt ojämn i maten, äter bra ibland och nästan inget ibland. Men den gamla klychan stämmer nog, att de inte svälter sig själva utan äter när de är hungriga.
  6. 3
    Ca 90 lång och drygt 13 kg. Tror inte du behöver oroa dig så länge hon följer kurvan och verkar må bra. Ville är också rätt ojämn i maten, äter bra ibland och nästan inget ibland. Men den gamla klychan stämmer nog, att de inte svälter sig själva utan äter när de är hungriga.
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4

    Tippar 87-88 cm

    och ca 12 kg. Men är inte säker. Hon har strl 86 i kläder och vägermindre än storebror som väger 16 kg ungefär.
  8. 4
    Tippar 87-88 cm och ca 12 kg. Men är inte säker. Hon har strl 86 i kläder och vägermindre än storebror som väger 16 kg ungefär.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    Vet inte riktigt men tror runt 85 cm och 10-11 kg så Lily ligger i lä :-)
  10. 5
    Vet inte riktigt men tror runt 85 cm och 10-11 kg så Lily ligger i lä :-)
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    Alva är ca 82 cm och väger runt 8 kg, hon är en liten liten skrutta.
  12. 6
    Alva är ca 82 cm och väger runt 8 kg, hon är en liten liten skrutta.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    Hej!

    Nä, du behöver nog inte oroa dig! Det viktiga är ju att hon följer sin egen kurva och inte gör någon jättedipp där. Fast jag förstår hur du känner, jag ojar mig också lite när jag ser andra härligt hulliga barn och jämför dem med min lilla spinkis:/

    Salma är 89 cm lång och väger nästan 11 kg.
  14. 7
    Hej! Nä, du behöver nog inte oroa dig! Det viktiga är ju att hon följer sin egen kurva och inte gör någon jättedipp där. Fast jag förstår hur du känner, jag ojar mig också lite när jag ser andra härligt hulliga barn och jämför dem med min lilla spinkis:/

    Salma är 89 cm lång och väger nästan 11 kg.
  15. Medlem sedan
    Aug 2001
    #8

    Edvin är också rätt lång

    Vi gick förbi BVC idag så siffrorna är dagsfärska. Han är 97,5cm lång och väger 15,6kg.
    Så din tjej är väl rätt så lång och smal men knappast för smal. Jag tror nog att dom skulle ta upp det på BVC om dom ansåg att hon låg FÖR mycket efter på vikten.
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  16. 8
    Edvin är också rätt lång Vi gick förbi BVC idag så siffrorna är dagsfärska. Han är 97,5cm lång och väger 15,6kg.
    Så din tjej är väl rätt så lång och smal men knappast för smal. Jag tror nog att dom skulle ta upp det på BVC om dom ansåg att hon låg FÖR mycket efter på vikten.

Liknande trådar

  1. Klen?
    By CiNsO75 in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 13:23
  2. Känner mig klen
    By ulle75 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 19:57
  3. Bra låt - klen röst
    By helelen in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 20:38
  4. Klen tröst
    By Stoapb in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 20:36
  5. Ynklig och klen...
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 21:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar