Apropå filmer...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Apropå filmer...

    Jag gillar en del skräckisar, dock ser jag inte dem ensam!! Avskyr riktigt sliskiga amerikanska filmer, men gillar BRA filmer. Mannen och jag har dock olika åsikter ibland om vad bra filmer är. Ju äldre jag blir desto mer totalvägrar jag se våldsamma filmer. Jag orkar inte med det, där det skjuts eller dödas med kniv eller andra våldsamma grejer som man får se i detalj. Jag VILL inte se. Men jag verkar vara helt onormal vad gäller detta. Men det skiter jag i rent ut sagt, jag får bara mardrömmar och jag vill inte se en massa våld (som finns i var och varannan vanlig film)...
  2. 1
    Apropå filmer... Jag gillar en del skräckisar, dock ser jag inte dem ensam!! Avskyr riktigt sliskiga amerikanska filmer, men gillar BRA filmer. Mannen och jag har dock olika åsikter ibland om vad bra filmer är. Ju äldre jag blir desto mer totalvägrar jag se våldsamma filmer. Jag orkar inte med det, där det skjuts eller dödas med kniv eller andra våldsamma grejer som man får se i detalj. Jag VILL inte se. Men jag verkar vara helt onormal vad gäller detta. Men det skiter jag i rent ut sagt, jag får bara mardrömmar och jag vill inte se en massa våld (som finns i var och varannan vanlig film)...
  3. Medlem sedan
    Mar 1998
    #2
    Mardrömmar får jag intemen jag undrar ibland om det verkligen är nödvändigt att öka på våldet i filmerna år från år. Alltså, nån måste ju ta efter. Eller är det de som gör filmerna som tar efter sånt som redan hänt? Jag menar om ingen nu ännu kommit på att man kan ha ihjäl en massa folk på just det viset - är det inte då lite onödigt att visa det då?
  4. 2
    Mardrömmar får jag intemen jag undrar ibland om det verkligen är nödvändigt att öka på våldet i filmerna år från år. Alltså, nån måste ju ta efter. Eller är det de som gör filmerna som tar efter sånt som redan hänt? Jag menar om ingen nu ännu kommit på att man kan ha ihjäl en massa folk på just det viset - är det inte då lite onödigt att visa det då?

Liknande trådar

  1. Apropå filmer
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2020-12-14, 15:08
  2. Apropå mkt bra filmer. Favoriter?
    By lolouise in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-03-24, 07:39
  3. Apropå filmer....
    By kerstimärta in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-06-05, 12:01
  4. Bra filmer?
    By lola__ in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 10:04
  5. Apropå böcker och filmer
    By Cissi med G och A in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 11:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar