huvud upp? huvud ner?ingen vet
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    huvud upp? huvud ner?ingen vet

    ingen vet !! hmmmmm

    min ordinarie bm va liiite osäker förrförra gången,sen har vi gjort ett tillväxt UL efter det som visade huvud ner-skönt!

    förra gången en vikarie,oxå mycket osäker,kändes ruckbart o med hjärtljudens läge "konstaterade" hon huvud ner.....

    denna gång nästan fixerad o huvud ner.....tills hon bökade med bebisen o han slank upp....hmmm....inte alls så säker längre.Hjärtljuden ovan naveln(tyder på huvud upp).En annan bm fick oxå känna,böka o lyssna.....går på ett litet MVC på landet,finns ej UL.....båda äldre med mycket erfarenhet men ingen av dem kunde säga.....

    SÅ fick tid inne på Akademiska månd morgon för att kolla hur denna busbebis verkligen ligger.....
    Förr var förr...Nu är nu!
  2. 1
    huvud upp? huvud ner?ingen vet ingen vet !! hmmmmm

    min ordinarie bm va liiite osäker förrförra gången,sen har vi gjort ett tillväxt UL efter det som visade huvud ner-skönt!

    förra gången en vikarie,oxå mycket osäker,kändes ruckbart o med hjärtljudens läge "konstaterade" hon huvud ner.....

    denna gång nästan fixerad o huvud ner.....tills hon bökade med bebisen o han slank upp....hmmm....inte alls så säker längre.Hjärtljuden ovan naveln(tyder på huvud upp).En annan bm fick oxå känna,böka o lyssna.....går på ett litet MVC på landet,finns ej UL.....båda äldre med mycket erfarenhet men ingen av dem kunde säga.....

    SÅ fick tid inne på Akademiska månd morgon för att kolla hur denna busbebis verkligen ligger.....
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Så hade jag också det för två veckor sedan. BM trodde han hade vänt sej och låg med rumpan ner och detta var på specialmödra i Lund, läkare tillkallades för dom har ju alltid en tillgänglig där. Han gjorde ett ultra men lille herrn låg så fint med huvudet ner, dock rörlig och det var därför dom blev osäkra. Din gosse ligger förhoppningsvis rätt men är en luring som min;-D och det är ju kanon att det tas på allvar och kollas upp innan man ska föda.
  4. 2
    Så hade jag också det för två veckor sedan. BM trodde han hade vänt sej och låg med rumpan ner och detta var på specialmödra i Lund, läkare tillkallades för dom har ju alltid en tillgänglig där. Han gjorde ett ultra men lille herrn låg så fint med huvudet ner, dock rörlig och det var därför dom blev osäkra. Din gosse ligger förhoppningsvis rätt men är en luring som min;-D och det är ju kanon att det tas på allvar och kollas upp innan man ska föda.

Liknande trådar

  1. Huvud ner!
    By Tinysmamma in forum _0905 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 17:31
  2. huvud upp? huvud ner?ingen vet
    By xaramia in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 19:39
  3. huvud upp? huvud ner?ingen vet
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 10:44
  4. Just ja, huvud upp
    By ~Ida~ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 20:28
  5. YES! huvud ner
    By fröet in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 19:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar