huvud upp? huvud ner?ingen vet
_0808 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    huvud upp? huvud ner?ingen vet

    ingen vet !! hmmmmm

    min ordinarie bm va liiite osäker förrförra gången,sen har vi gjort ett tillväxt UL efter det som visade huvud ner-skönt!

    förra gången en vikarie,oxå mycket osäker,kändes ruckbart o med hjärtljudens läge "konstaterade" hon huvud ner.....

    denna gång nästan fixerad o huvud ner.....tills hon bökade med bebisen o han slank upp....hmmm....inte alls så säker längre.Hjärtljuden ovan naveln(tyder på huvud upp).En annan bm fick oxå känna,böka o lyssna.....går på ett litet MVC på landet,finns ej UL.....båda äldre med mycket erfarenhet men ingen av dem kunde säga.....

    SÅ fick tid inne på Akademiska månd morgon för att kolla hur denna busbebis verkligen ligger.....
    Förr var förr...Nu är nu!
  2. 1
    huvud upp? huvud ner?ingen vet ingen vet !! hmmmmm

    min ordinarie bm va liiite osäker förrförra gången,sen har vi gjort ett tillväxt UL efter det som visade huvud ner-skönt!

    förra gången en vikarie,oxå mycket osäker,kändes ruckbart o med hjärtljudens läge "konstaterade" hon huvud ner.....

    denna gång nästan fixerad o huvud ner.....tills hon bökade med bebisen o han slank upp....hmmm....inte alls så säker längre.Hjärtljuden ovan naveln(tyder på huvud upp).En annan bm fick oxå känna,böka o lyssna.....går på ett litet MVC på landet,finns ej UL.....båda äldre med mycket erfarenhet men ingen av dem kunde säga.....

    SÅ fick tid inne på Akademiska månd morgon för att kolla hur denna busbebis verkligen ligger.....
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2

    Här bökas det runt

    hejvilt, men hittills har huvudet alltid varit neråt på alla kontroller. Sen flera månader tillbaka. Men vår yngsta son vände sig i sätesläge i vecka 38+3, fast han redan vägde omkring 4,6 kilo då. Så allt är möjligt, även under slutsekunderna!

    Jag ska på ett tillväxtUL den 21 juli. Det ska bli intressant att se hur stor de uppskattar att vår busbebbe är då. Imorgon ska vi besöka sjukhuset där jag planerar att föda! Jag har inte fött barn här i södra Finland tidigare. Det blir säkert att damma av min extremt dammiga finska inför den BB-vistelsen. Det finns ett svenskspråkigt sjukhus här också, men det ligger längre bort och är betydligt mindre. Skulle jag veta att jag kommer att få en lätt förlossning skulle jag absolut välja det stället. Men lätta förlossningar existerar inte i min värld, så därför får det nog bli det stora och tyvärr starkt finskspråkiga sjukhuset.

    Det blev mycket svammel.. Hoppas att du får nån rätsida på din bebis tillvaro i magen! Det underlättar ju själva förlossningen betydligt om man vet vilken väg bebisen kommer ut.
  4. 2
    Här bökas det runt hejvilt, men hittills har huvudet alltid varit neråt på alla kontroller. Sen flera månader tillbaka. Men vår yngsta son vände sig i sätesläge i vecka 38+3, fast han redan vägde omkring 4,6 kilo då. Så allt är möjligt, även under slutsekunderna!

    Jag ska på ett tillväxtUL den 21 juli. Det ska bli intressant att se hur stor de uppskattar att vår busbebbe är då. Imorgon ska vi besöka sjukhuset där jag planerar att föda! Jag har inte fött barn här i södra Finland tidigare. Det blir säkert att damma av min extremt dammiga finska inför den BB-vistelsen. Det finns ett svenskspråkigt sjukhus här också, men det ligger längre bort och är betydligt mindre. Skulle jag veta att jag kommer att få en lätt förlossning skulle jag absolut välja det stället. Men lätta förlossningar existerar inte i min värld, så därför får det nog bli det stora och tyvärr starkt finskspråkiga sjukhuset.

    Det blev mycket svammel.. Hoppas att du får nån rätsida på din bebis tillvaro i magen! Det underlättar ju själva förlossningen betydligt om man vet vilken väg bebisen kommer ut.

Liknande trådar

  1. Huvud ner!
    By Tinysmamma in forum _0905 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 17:31
  2. huvud upp? huvud ner?ingen vet
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 10:44
  3. huvud upp? huvud ner?ingen vet
    By xaramia in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 10:37
  4. Just ja, huvud upp
    By ~Ida~ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 20:28
  5. YES! huvud ner
    By fröet in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 19:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar