alkohol
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. fundering
    #1

    alkohol

    Om ett barns förälder luktar alkohol och verkar ha drukigt men inte ragglande- vid hämtningen på dagis-ska personalen reagera då?
  2. 1
    alkohol Om ett barns förälder luktar alkohol och verkar ha drukigt men inte ragglande- vid hämtningen på dagis-ska personalen reagera då?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2

    Absolut tycker jag!

    Speciellt om vederbörande hämtat barnet med bil!!!!!!!!
    "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Hoho, kan någon ge mig lift!"
  4. 2
    Absolut tycker jag! Speciellt om vederbörande hämtat barnet med bil!!!!!!!!
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Klart att personalen ska reagera, de ska inte lämna ut barnet utan att tala med den andra föräldern innan de gör ett beslut, men det är en av anledningarna varför man vill minimera hämtning och lämning på dagis för att minska personalens ansvar. De ska ta hand om barnen i skolans värld och inte agera poliser inför föräldrarna, men sen finns det tragiskt nog , mest mammor med dåligt självförtroende och EV, som tar alla chanser tillsammans med personalen att påstå saker för att "sätta" dit den andra föräldern, men det får pappor och mammor leva med..
    Ha en bra dag.

    Lite mycket där eller...med tanke på stavningen.....
  6. 3
    Klart att personalen ska reagera, de ska inte lämna ut barnet utan att tala med den andra föräldern innan de gör ett beslut, men det är en av anledningarna varför man vill minimera hämtning och lämning på dagis för att minska personalens ansvar. De ska ta hand om barnen i skolans värld och inte agera poliser inför föräldrarna, men sen finns det tragiskt nog , mest mammor med dåligt självförtroende och EV, som tar alla chanser tillsammans med personalen att påstå saker för att "sätta" dit den andra föräldern, men det får pappor och mammor leva med..
    Ha en bra dag.

    Lite mycket där eller...med tanke på stavningen.....
  7. After Shave
    #4
    Detta påstående måste vara dagens "the grej of the day".
    Med dagens parfymer och lukter folk har på sig, hur ska man avgöra om det luktar sprit eller luktar gott utan att göra ett alkotest....

    Förstår att personalen börjar vackla inför det faktum att de kan göra tjänstefel pga. en god doft från en parfym......

    Problemet löses via en skylt vid ingången, "Inga lukter tillåtna som personalen kan hänvisa till alkohol!"

    Är TS en mamma med EV ?
  8. 4
    Detta påstående måste vara dagens "the grej of the day".
    Med dagens parfymer och lukter folk har på sig, hur ska man avgöra om det luktar sprit eller luktar gott utan att göra ett alkotest....

    Förstår att personalen börjar vackla inför det faktum att de kan göra tjänstefel pga. en god doft från en parfym......

    Problemet löses via en skylt vid ingången, "Inga lukter tillåtna som personalen kan hänvisa till alkohol!"

    Är TS en mamma med EV ?
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5

    Hrrrmm....

    vad har TS kön och vårdnadsformen med frågan att göra?

    Den frågan är ju minst lika ointressant som om vi behöver veta vilket kön du tillhör och vilken vårdnadsform du har.

    Förstår inte varför DU väljer att göra denna frågan här inne till en könsfråga istället för FÖRÄLRARFRÅGA?
    "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Hoho, kan någon ge mig lift!"
  10. 5
    Hrrrmm.... vad har TS kön och vårdnadsformen med frågan att göra?

    Den frågan är ju minst lika ointressant som om vi behöver veta vilket kön du tillhör och vilken vårdnadsform du har.

    Förstår inte varför DU väljer att göra denna frågan här inne till en könsfråga istället för FÖRÄLRARFRÅGA?
  11. Medlem sedan
    Oct 2003
    #6
    Dagispersonalen skall reagera om den bedömer det sannolikt att det finns en risk för barnets väl och ve och detta oavsett om det gäller alkohol eller något annat.

    Rent hypotetiskt så är det mindre risk att efter ett par glas vin hämta barnet och ta bussen hem än när den stressade, trötta föräldern med mobilen i högsta hugg hämtar barnet och spänner fast det i bilen för att skynda sig hem innan storasyster skall skjutsas till träningen.

    Allt är relativt och det är upp till personalens omdöme att reagera när de tror att fara föreligger.
    Vad gör man om det luktar minttabletter istället?
  12. 6
    Dagispersonalen skall reagera om den bedömer det sannolikt att det finns en risk för barnets väl och ve och detta oavsett om det gäller alkohol eller något annat.

    Rent hypotetiskt så är det mindre risk att efter ett par glas vin hämta barnet och ta bussen hem än när den stressade, trötta föräldern med mobilen i högsta hugg hämtar barnet och spänner fast det i bilen för att skynda sig hem innan storasyster skall skjutsas till träningen.

    Allt är relativt och det är upp till personalens omdöme att reagera när de tror att fara föreligger.
    Vad gör man om det luktar minttabletter istället?
  13. After Shave
    #7
    "Hrrrmm....
    vad har TS kön och vårdnadsformen med frågan att göra?"

    INGET !
  14. 7
    "Hrrrmm....
    vad har TS kön och vårdnadsformen med frågan att göra?"

    INGET !
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    #8

    ja det tycker jag...

    för kommer man till dagis o luktar alkohol en vardagseftermiddag så har man nog problem...
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  16. 8
    ja det tycker jag... för kommer man till dagis o luktar alkohol en vardagseftermiddag så har man nog problem...
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    ...vem är den personen som ska avgöra om det luktar alkohol, minttabletter, rakvatten eller Stimorol mint, krävs det "Tungkyssar" för att personalen ska vara nöjd.

    Oboy, verkar kul att hämta barnen framöver, mötas av en kyssande personal, men måste det inte informeras av Skolförvaltningen till respektive så inga oklarheter uppstår.

    Alla vill väl nu hämta och lämna på dagis...!
    Det finns ju även manlig personal för mammorna....!

    Lycka Till, men de som beskyller utan bevis ska sparkas med omedelbar verkan, de är ju inte trovärdiga och de ska inte ta hand om mitt barn iallafall......
  18. 9
    ...vem är den personen som ska avgöra om det luktar alkohol, minttabletter, rakvatten eller Stimorol mint, krävs det "Tungkyssar" för att personalen ska vara nöjd.

    Oboy, verkar kul att hämta barnen framöver, mötas av en kyssande personal, men måste det inte informeras av Skolförvaltningen till respektive så inga oklarheter uppstår.

    Alla vill väl nu hämta och lämna på dagis...!
    Det finns ju även manlig personal för mammorna....!

    Lycka Till, men de som beskyller utan bevis ska sparkas med omedelbar verkan, de är ju inte trovärdiga och de ska inte ta hand om mitt barn iallafall......
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    #10

    menar du verklgien...

    att du måste tungkyssa någon för att kunna avgöra om de luktar alkohol?...

    jag känner direkt om någon luktar öl...vin...eller sprit...eller har rökt...eller har ätit surströmming...eller vitlök...

    tror inte det behövs ett geni till att känna lukten av alkohol så de flesta av sveriges dagispersonal klarar nog av att avgöra om någon gör det eller inte....o enligt anmälningsplikten som de har så räcker de att det finns en grundad misstanke o efter anmälan är det inte deras beslut längre (om de nu är rädda för att göra fel)...jag tycker absolut att de ska anmäla för hellre anmäla en gång för mycket än en gång för lite o om det inte finns några alkholproblem så har ju föräldern ingenting att frukta i alla fall...

    så jag tycker som jag skrev...dyker man upp på dagis en vardagseftermiddag o luktar alkohol så har man nog problem för en smart förälder hade ju sett till att någon annan hämtar om man själv är lite/mycket berusad...man är ju egentligen totalt korkad om man dyker upp påverkad när man ska hämta sitt barn på dagis...o man är direkt korkad om man dricker alkohol när man vet om att man ska hämta sitt barn på dagis...
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  20. 10
    menar du verklgien... att du måste tungkyssa någon för att kunna avgöra om de luktar alkohol?...

    jag känner direkt om någon luktar öl...vin...eller sprit...eller har rökt...eller har ätit surströmming...eller vitlök...

    tror inte det behövs ett geni till att känna lukten av alkohol så de flesta av sveriges dagispersonal klarar nog av att avgöra om någon gör det eller inte....o enligt anmälningsplikten som de har så räcker de att det finns en grundad misstanke o efter anmälan är det inte deras beslut längre (om de nu är rädda för att göra fel)...jag tycker absolut att de ska anmäla för hellre anmäla en gång för mycket än en gång för lite o om det inte finns några alkholproblem så har ju föräldern ingenting att frukta i alla fall...

    så jag tycker som jag skrev...dyker man upp på dagis en vardagseftermiddag o luktar alkohol så har man nog problem för en smart förälder hade ju sett till att någon annan hämtar om man själv är lite/mycket berusad...man är ju egentligen totalt korkad om man dyker upp påverkad när man ska hämta sitt barn på dagis...o man är direkt korkad om man dricker alkohol när man vet om att man ska hämta sitt barn på dagis...
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    #11
    sedan tycker jag inte alls att dagispersonal som enligt mig själv tar sitt jobb på allvar (att ansvara för andras barn) ska sparkas för att de gör det som de är anställda för...även om de gör ett misstag o en "oskyldig" förälder blir anmäld...alla kan göra misstag...o om det sedan visar sig att det var ett misstag (för jag vägrar tror att dagispersonal anmäler bara för att jävlas med föräldrar) så är ju ingen skada skedd egentligen...

    skulle det däremot visa sig att dagispersonalen inte har anmält när de borde ha anmält...då kan de gott se sig om efter ett annat jobb...typ ansvar över en maskin eller nåt...
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  22. 11
    sedan tycker jag inte alls att dagispersonal som enligt mig själv tar sitt jobb på allvar (att ansvara för andras barn) ska sparkas för att de gör det som de är anställda för...även om de gör ett misstag o en "oskyldig" förälder blir anmäld...alla kan göra misstag...o om det sedan visar sig att det var ett misstag (för jag vägrar tror att dagispersonal anmäler bara för att jävlas med föräldrar) så är ju ingen skada skedd egentligen...

    skulle det däremot visa sig att dagispersonalen inte har anmält när de borde ha anmält...då kan de gott se sig om efter ett annat jobb...typ ansvar över en maskin eller nåt...
  23. Anonym
    #12
    Inte behövs det tungkyssar för att avgöra om någon luktar alkohol.
    Det känns tydligt! Om det inte är så att man druckit själv (just då), då kanske det är svårare att känna just den lukten.
    Jag kan åka hiss efter att en som druckit åkt och känner direkt!
  24. 12
    Inte behövs det tungkyssar för att avgöra om någon luktar alkohol.
    Det känns tydligt! Om det inte är så att man druckit själv (just då), då kanske det är svårare att känna just den lukten.
    Jag kan åka hiss efter att en som druckit åkt och känner direkt!
  25. Medlem sedan
    Feb 2008
    #13
    Vilket fullständigt meningslöst snackande om att det luktar alkohol om någon. Har TS problem med det för sina barn, så lös det då och var med vid hämtning och lämning och lämna inte över ansvaret till personalen, är du det minsta orolig och känner för ditt barn eller dina barn så ställ upp för dom så att barnen inte far illa, detta var det mest meningslösa TS jag läst, men vill man använda personal och barn som vapen mot den andra föräldern, vad tar man inte till för trix för att själv framstå som den perfekta föräldern och förväntar sig klappar och omfammningar på gården hur ansvarsfull och duktig man är....Fy Fan jag spyr hur vissa använder sin bokstavskombination på vårdnaden för att förstöra för barnen......
  26. 13
    Vilket fullständigt meningslöst snackande om att det luktar alkohol om någon. Har TS problem med det för sina barn, så lös det då och var med vid hämtning och lämning och lämna inte över ansvaret till personalen, är du det minsta orolig och känner för ditt barn eller dina barn så ställ upp för dom så att barnen inte far illa, detta var det mest meningslösa TS jag läst, men vill man använda personal och barn som vapen mot den andra föräldern, vad tar man inte till för trix för att själv framstå som den perfekta föräldern och förväntar sig klappar och omfammningar på gården hur ansvarsfull och duktig man är....Fy Fan jag spyr hur vissa använder sin bokstavskombination på vårdnaden för att förstöra för barnen......
  27. Medlem sedan
    Jan 2000
    #14

    men snälla nån...

    varför så aggresiv ang någons problem?...om denna TS är det mest meningslösa inlägg du har läst så är nog ditt inlägg det mest meningslösa svar på en fråga som jag har läst...spy gärna men inte här inne för här skriver folk som undrar saker o ting o kan eventuellt ha problem o då behöver de inte läsa inlägg som ditt...var finns din empati för människor?...
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  28. 14
    men snälla nån... varför så aggresiv ang någons problem?...om denna TS är det mest meningslösa inlägg du har läst så är nog ditt inlägg det mest meningslösa svar på en fråga som jag har läst...spy gärna men inte här inne för här skriver folk som undrar saker o ting o kan eventuellt ha problem o då behöver de inte läsa inlägg som ditt...var finns din empati för människor?...
  29. Medlem sedan
    Feb 2008
    #15
    men detta kan ju inte vara något problem för TS, hämta och lämna barnet/barnen själv om det är så att h*n får signaler från personalen att h*n luktar alkohol, är ju inget problem, söker bara anledning att starta bråk och tror sig få med dagispersonal...herregud....em pati...finns det i denna värld, kanske ligger hos FRA....
  30. 15
    men detta kan ju inte vara något problem för TS, hämta och lämna barnet/barnen själv om det är så att h*n får signaler från personalen att h*n luktar alkohol, är ju inget problem, söker bara anledning att starta bråk och tror sig få med dagispersonal...herregud....em pati...finns det i denna värld, kanske ligger hos FRA....
  31. Medlem sedan
    Jan 2000
    #16

    kan du inte ta o...

    läsa TS inlägg igen o sedan komma med ett ordentligt svar utan att spy galla?...det står ingenstans att TS är ute efter bråk...det kan ju lika väl vara den som hämtar o som eventuellt luktar alkohol som frågar eller hur?...personen vill kanske veta om det är ok att lukta alkohol o hämta barnen på dagis...om personalen ...bör agera...måste agera...eller kanske dom inte bryr sig...
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  32. 16
    kan du inte ta o... läsa TS inlägg igen o sedan komma med ett ordentligt svar utan att spy galla?...det står ingenstans att TS är ute efter bråk...det kan ju lika väl vara den som hämtar o som eventuellt luktar alkohol som frågar eller hur?...personen vill kanske veta om det är ok att lukta alkohol o hämta barnen på dagis...om personalen ...bör agera...måste agera...eller kanske dom inte bryr sig...
  33. fundering
    #17
    Jag undrade detta eftersom min väninnans barns pappa. De bor inte ihop dricker ibland när han har barnen. Och jag är orolig.

    Om nån tycker att det var ett dåligt inlägg så rör det mig inte i ryggen för mig är det angeläget.
  34. 17
    Jag undrade detta eftersom min väninnans barns pappa. De bor inte ihop dricker ibland när han har barnen. Och jag är orolig.

    Om nån tycker att det var ett dåligt inlägg så rör det mig inte i ryggen för mig är det angeläget.
  35. Medlem sedan
    Jan 2000
    #18

    Du drar..

    iväg med dina teser som vanligt utan att tänka dig för....

    VARFÖR tror du alltid det värsta om folk som skriver inlägg här? Varför kan du inte bara luta dig tillbaka i soffan och komma med konstruktiva förslag istället för att racka ner på mäniskor som har frågor?
    Vem/vad säger att det är TS´s barn???????
    TS kanske jobbar på en förskola och har stött på problemet där!
    TS kanske har en vän (manlig/kvinnlig) som uppvisar alkoholproblem!

    Ursäkta nu men du har visat mååånga gånger att du inte verkar kunna skilja på sakfrågor utan att dra in annat i dina inlägg... Många av dem har inte ens varit relevanta så var i hela friden har FRA med detta att göra???

    Säger som Ellen..... Sluta spy ut din galla här!
    Sen tillägger jag själv: Svara på frågan utan inblandning av annat humbug!
    "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Hoho, kan någon ge mig lift!"
  36. 18
    Du drar.. iväg med dina teser som vanligt utan att tänka dig för....

    VARFÖR tror du alltid det värsta om folk som skriver inlägg här? Varför kan du inte bara luta dig tillbaka i soffan och komma med konstruktiva förslag istället för att racka ner på mäniskor som har frågor?
    Vem/vad säger att det är TS´s barn???????
    TS kanske jobbar på en förskola och har stött på problemet där!
    TS kanske har en vän (manlig/kvinnlig) som uppvisar alkoholproblem!

    Ursäkta nu men du har visat mååånga gånger att du inte verkar kunna skilja på sakfrågor utan att dra in annat i dina inlägg... Många av dem har inte ens varit relevanta så var i hela friden har FRA med detta att göra???

    Säger som Ellen..... Sluta spy ut din galla här!
    Sen tillägger jag själv: Svara på frågan utan inblandning av annat humbug!
  37. Medlem sedan
    Jan 2000
    #19

    Du behöver..

    inte försvara ditt inlägg!! Självklart har du din förklaring och så är det med det!

    Det räcker med att Du vet varför Du skriver
    "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Hoho, kan någon ge mig lift!"
  38. 19
    Du behöver.. inte försvara ditt inlägg!! Självklart har du din förklaring och så är det med det!

    Det räcker med att Du vet varför Du skriver
  39. anonymt namn
    #20

    Precis!! *nada* (imt)

    .
  40. 20
    Precis!! *nada* (imt) .
Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. ang alkohol..
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 14:19
  2. Alkohol
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 12:16
  3. alkohol
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 09:01
  4. alkohol
    By anonymt namn in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 08:01
  5. Alkohol?
    By vicketick, Stockholm in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar