Badbyxor?
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Badbyxor?

    Hej kära vänner
    På fredag åker vi till skara Sommarland,ska bli jätte mysigt och Adrian sa ju självklart bada
    Är det någon som har provat såna där badbyxor som dom kan ha OM dom skulle bajsa?
    Eller hur har ni gjort/haft på era vid bad på offentlig plats?

    Tacksam för svar
    Tess&Adrian
  2. 1
    Badbyxor? Hej kära vänner
    På fredag åker vi till skara Sommarland,ska bli jätte mysigt och Adrian sa ju självklart bada
    Är det någon som har provat såna där badbyxor som dom kan ha OM dom skulle bajsa?
    Eller hur har ni gjort/haft på era vid bad på offentlig plats?

    Tacksam för svar
  3. Medlem sedan
    Mar 1999
    #2
    Badblöjor har vi kört o d e KANON! Mkt bättre än badbyxor som gärna blir lite "äckliga" efter några bad tycker jag. Vi köpte liberos badblöjor kostar runt 50-lappen för tio stk. Perfekta eftersom man bara slänger dom efter användning o slipper blöta badbyxor o smidigt om dom bajsar för då slänger man som sagt dom bara.
    Ett tips bara
  4. 2
    Badblöjor har vi kört o d e KANON! Mkt bättre än badbyxor som gärna blir lite "äckliga" efter några bad tycker jag. Vi köpte liberos badblöjor kostar runt 50-lappen för tio stk. Perfekta eftersom man bara slänger dom efter användning o slipper blöta badbyxor o smidigt om dom bajsar för då slänger man som sagt dom bara.
    Ett tips bara
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Åhhh vad bra,dom låter ju verkligen KANON
    Men vart löper man dom?Har inte sett dom någonstans,finns dom i flera storlekar?
    Har ju en ganska rund kille på 13 kg och det mesta fördelat runt magen
  6. 3
    Åhhh vad bra,dom låter ju verkligen KANON
    Men vart löper man dom?Har inte sett dom någonstans,finns dom i flera storlekar?
    Har ju en ganska rund kille på 13 kg och det mesta fördelat runt magen
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Men gud kan ju inte stava,köper dom ska det stå istället för löper
  8. 4
    Men gud kan ju inte stava,köper dom ska det stå istället för löper
  9. Medlem sedan
    Mar 2007
    #5
    Hej.. Jag jobbar ju på badhuset här i stan. :-) Så jag kan kanske hjälpa lite.. ;-)

    Engångsbadbyxor går att köpa på tex konsum eller ica, beror lite på om affären har tagit hem det bara.. :-) De finns i tre st tror jag, S M och L vet tyvärr inte kg på dom.. Annars så rekomenderar vi en fodrad badbyxa men vilken badbyxa som helst är ok.. Det är faktist inte så ofta som dom bajsar i vattnet, men det är ju tråkigt när det väl händer.. Bara att badbyxan sitter tätt vid benen och runt magen så spelar sorten ingen roll..

    Hoppas ni får det trevligt och att du hittar det du söker!
  10. 5
    Hej.. Jag jobbar ju på badhuset här i stan. :-) Så jag kan kanske hjälpa lite.. ;-)

    Engångsbadbyxor går att köpa på tex konsum eller ica, beror lite på om affären har tagit hem det bara.. :-) De finns i tre st tror jag, S M och L vet tyvärr inte kg på dom.. Annars så rekomenderar vi en fodrad badbyxa men vilken badbyxa som helst är ok.. Det är faktist inte så ofta som dom bajsar i vattnet, men det är ju tråkigt när det väl händer.. Bara att badbyxan sitter tätt vid benen och runt magen så spelar sorten ingen roll..

    Hoppas ni får det trevligt och att du hittar det du söker!
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Vad snäll du är,Tack så mycket för din hjälp
    Tror det lutar åt engångbadblöjor..
    Men blir inte dom tunga när dom blir helt genomblöta?
    Fast det kanske man får leva med
  12. 6
    Vad snäll du är,Tack så mycket för din hjälp
    Tror det lutar åt engångbadblöjor..
    Men blir inte dom tunga när dom blir helt genomblöta?
    Fast det kanske man får leva med
  13. Medlem sedan
    Mar 1999
    #7
    Nä, dom blir typ tunga som en kissig blöja bara. Så tar man ju av dom direkt när dom badat klart. Absolut inte särskilt tunga. Vi köper våra på City Gross, Maxi, coop, tempo, konsum ja lite var stans. Dom finns till din kille m, d lovar jag. Men OM du hellre väljer pampers så tänk till en extra gång bara för dom e inte alls lika "stretchiga" i midjan som liberos o sitter därför åt ganska ordentligt. Thelmas badbyxor ser precis ut som up n go blöjor (fast sött blåa m sjöstjärnor på)
  14. 7
    Nä, dom blir typ tunga som en kissig blöja bara. Så tar man ju av dom direkt när dom badat klart. Absolut inte särskilt tunga. Vi köper våra på City Gross, Maxi, coop, tempo, konsum ja lite var stans. Dom finns till din kille m, d lovar jag. Men OM du hellre väljer pampers så tänk till en extra gång bara för dom e inte alls lika "stretchiga" i midjan som liberos o sitter därför åt ganska ordentligt. Thelmas badbyxor ser precis ut som up n go blöjor (fast sött blåa m sjöstjärnor på)
  15. Medlem sedan
    Mar 1999
    #8
    Fyller på (glömsk som man e) Dom e ju gjorda i ett speciellt material som gör att dom inte suger upp vattnet som en vanlig blöja skulle göra, DÄRFÖR blir dom inte tunga. (Thelma har haft kissiga blöjor som varit betydligt tyngre kan jag lova
  16. 8
    Fyller på (glömsk som man e) Dom e ju gjorda i ett speciellt material som gör att dom inte suger upp vattnet som en vanlig blöja skulle göra, DÄRFÖR blir dom inte tunga. (Thelma har haft kissiga blöjor som varit betydligt tyngre kan jag lova
  17. Medlem sedan
    Jan 2006
    #9
    Jo men jag kom ju på en stund efter jag skrivit inlägget att självklart måste dom väl vara gjorda i ett sånt material som inte väger bly (går lite långsamt ibland )

    Jag ska kika efter dom imorgon på Kvantum och se vad dom har..

    Jag har alltid haft Libero till Adrian pga som du skriver är stretchigare än pampers och bredare över rumpan..Vi provade faktiskt pampers up n´go och dom var så smala att hans skinkor tittade ut en bra bit på båda sidorna
  18. 9
    Jo men jag kom ju på en stund efter jag skrivit inlägget att självklart måste dom väl vara gjorda i ett sånt material som inte väger bly (går lite långsamt ibland )

    Jag ska kika efter dom imorgon på Kvantum och se vad dom har..

    Jag har alltid haft Libero till Adrian pga som du skriver är stretchigare än pampers och bredare över rumpan..Vi provade faktiskt pampers up n´go och dom var så smala att hans skinkor tittade ut en bra bit på båda sidorna
  19. Medlem sedan
    Dec 2006
    #10
    Vi har kört med sånna babtbadbyxor, dom funkar finfint och ser ut som "vanliga" badbyxor. Bara att skölja ur efter badet - torkar snabbt gör dom också. Men det har bara skett en olycka en enda gång, när hon typ var fyra månader, så jag tror det är sällan dom verkligen behövs. Nu kör vi ofta med bara vanliga långa snygga badbyxor, ibland även babybadbyxan under.
    Trevlig resa!
  20. 10
    Vi har kört med sånna babtbadbyxor, dom funkar finfint och ser ut som "vanliga" badbyxor. Bara att skölja ur efter badet - torkar snabbt gör dom också. Men det har bara skett en olycka en enda gång, när hon typ var fyra månader, så jag tror det är sällan dom verkligen behövs. Nu kör vi ofta med bara vanliga långa snygga badbyxor, ibland även babybadbyxan under.
    Trevlig resa!

Liknande trådar

  1. badbyxor
    By tarantella in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 09:56
  2. Badbyxor?
    By Zelda. in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 15:34
  3. Badbyxor......
    By Lina_83 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 17:08
  4. Badbyxor?!
    By Lulle79 m Idun 22/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 21:19
  5. badbyxor
    By Tesza in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 13:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar