Tips!
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Tips!

    Tänkte bara säga till alla er som bor söder om stockholm (jag vet inte hur det är oss er andra) att om ni ska ha barnen på förskolan mindre än 25 timmar i veckan så får ni halva vårdnadsbidraget, dvs 1500 kronor.
    Jag fick själv reda på det häromdagen, så det var jätte bra för oss som bara ska ha Maja några timmar per dag mån-tors.

    Ett till tips, de har jätte mycket fina skor till 50% i farsta centrum, på prinsar och prinsessor (tror jag att det heter)!
    Köpte ett par fina Kavat skor till Maja för 225kronor, perfekt!
    Mamma till världens finaste döttrar, Maja 22/5 -07 och Ellen 27/7 -10.

    Följ vår vardag på bloggen : http://vartvardagsliv.blogg.se/
  2. 1
    Tips! Tänkte bara säga till alla er som bor söder om stockholm (jag vet inte hur det är oss er andra) att om ni ska ha barnen på förskolan mindre än 25 timmar i veckan så får ni halva vårdnadsbidraget, dvs 1500 kronor.
    Jag fick själv reda på det häromdagen, så det var jätte bra för oss som bara ska ha Maja några timmar per dag mån-tors.

    Ett till tips, de har jätte mycket fina skor till 50% i farsta centrum, på prinsar och prinsessor (tror jag att det heter)!
    Köpte ett par fina Kavat skor till Maja för 225kronor, perfekt!
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Vaddå? är det så i alla kommuner då? Vi ska inte heller ha så mycket på dagis ju....ja ja det får man ju kolla upp då! tACK FÖR TIPSET! Fan jag kommer alltid åt capslock.....Ha en trevlig kväll kram
  4. 2
    Vaddå? är det så i alla kommuner då? Vi ska inte heller ha så mycket på dagis ju....ja ja det får man ju kolla upp då! tACK FÖR TIPSET! Fan jag kommer alltid åt capslock.....Ha en trevlig kväll kram
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Nä, inte i alla kommuner. Vår kommun t ex, ska inte införa vårdnadsbidraget.
  6. 3
    Nä, inte i alla kommuner. Vår kommun t ex, ska inte införa vårdnadsbidraget.
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4
    jag vet att vår kommun ska ha v bidrag iaf men om det fungerar så med dagis vet jag inte....
  8. 4
    jag vet att vår kommun ska ha v bidrag iaf men om det fungerar så med dagis vet jag inte....
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    Men om man har FP-dgr kvar så får man inte vårdnadsbidrag va? Jag har ganska många kvar, och dessutom massor av semester dgr (65 för att vara exakt) så det går väl ingen nöd...Kommer nog vara hemma tom maj -09...Jag köpte jätte fina Kavat skor till Martin på Coop för 99:-, de hade kostat 399:- så snacka om fynd
  10. 5
    Men om man har FP-dgr kvar så får man inte vårdnadsbidrag va? Jag har ganska många kvar, och dessutom massor av semester dgr (65 för att vara exakt) så det går väl ingen nöd...Kommer nog vara hemma tom maj -09...Jag köpte jätte fina Kavat skor till Martin på Coop för 99:-, de hade kostat 399:- så snacka om fynd
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    Jo, man kan ha föräldradagar kvar men man måste ha tagit ut minst 250 dagar.
    Gud så skönt at ha så mycket dagar och semester kvar

    Åh, det var ju super bra pris!
  12. 6
    Jo, man kan ha föräldradagar kvar men man måste ha tagit ut minst 250 dagar.
    Gud så skönt at ha så mycket dagar och semester kvar

    Åh, det var ju super bra pris!
  13. Medlem sedan
    Dec 2006
    #7
    Ingen aning faktiskt! Jag vet bara att stockholm kommun har infört det från 1 juli i år.
    Kram
  14. 7
    Ingen aning faktiskt! Jag vet bara att stockholm kommun har infört det från 1 juli i år.
    Kram
  15. Medlem sedan
    Apr 2007
    #8
    Jaha, då e jag mer insatt...
  16. 8
    Jaha, då e jag mer insatt...
  17. Medlem sedan
    Mar 1999
    #9
    Oxå skillnad från kommun till kommun va? För här får man inte ha några dagar kvar alls. Knasigt, borde vara lika överallt tycker man.
  18. 9
    Oxå skillnad från kommun till kommun va? För här får man inte ha några dagar kvar alls. Knasigt, borde vara lika överallt tycker man.
  19. Medlem sedan
    Apr 2007
    #10
    Jag hade nog en svag aning om det , jag och Nina bor tyvärr inte i samma kommun, och jag tror att vår fattiga (haninge) inte tillåter att man får ha fp dgr kvar...bläää
  20. 10
    Jag hade nog en svag aning om det , jag och Nina bor tyvärr inte i samma kommun, och jag tror att vår fattiga (haninge) inte tillåter att man får ha fp dgr kvar...bläää

Liknande trådar

  1. vätske tips ??? äta själv tips??
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 21:35
  2. ge mig tips ert bästa tips
    By mathilda in forum Mat & dryck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 11:44
  3. Tips, tips efterlyses.....
    By sienna in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 21:18
  4. Tips, tips önskas.
    By e in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 02:22
  5. vill ha tips + ett tips till er
    By Petra-4barn in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 16:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar