Vad bära under tunna blusar?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Vad bära under tunna blusar?

    Jag har köpt två blusar i jättetunn bomullsbatist, båda är vintervita... eller ser ut som gulnat gammalt tyg ungefär. Vad ska man ha under dom? Bara bh räcker inte. (Det är ok att bh:n syns igenom lite, men när min navel syns rakt igenom tyget så är det definitivt för genomskinligt.)

    Ett tunt linne? Eller vad? Vilken färg blir snyggast i så fall - vit, hudfärgad...?
    Vad har ni andra under genomskinliga plagg? Jag har aldrig haft så här tunna ljusa blusar förut, så det här är ett helt nytt "problem" för mig.
  2. 1
    Vad bära under tunna blusar? Jag har köpt två blusar i jättetunn bomullsbatist, båda är vintervita... eller ser ut som gulnat gammalt tyg ungefär. Vad ska man ha under dom? Bara bh räcker inte. (Det är ok att bh:n syns igenom lite, men när min navel syns rakt igenom tyget så är det definitivt för genomskinligt.)

    Ett tunt linne? Eller vad? Vilken färg blir snyggast i så fall - vit, hudfärgad...?
    Vad har ni andra under genomskinliga plagg? Jag har aldrig haft så här tunna ljusa blusar förut, så det här är ett helt nytt "problem" för mig.
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2

    Vitt linne

    tycker jag är det enda som funkar eller en vit body.
  4. 2
    Vitt linne tycker jag är det enda som funkar eller en vit body.
  5. Medlem sedan
    May 2008
    #3
    Finns det vita linnen som mer är... faded white?
    Jag passar inte i bländvitt och tror inte att det skulle bli så lyckat med kritvitt under de här blusarna - som jag köpte just för att jag gillade att de ser lätt gulnade ut.

    Var köper man bra linnen som finns i många färger?
  6. 3
    Finns det vita linnen som mer är... faded white?
    Jag passar inte i bländvitt och tror inte att det skulle bli så lyckat med kritvitt under de här blusarna - som jag köpte just för att jag gillade att de ser lätt gulnade ut.

    Var köper man bra linnen som finns i många färger?
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4

    Har du kollat

    la redoute, nelly.com eller asos? Annars skulle jag gissa på NK eller specialaffärer för underkläder. Vi har ett par i Gbg och borde väl finnas en del i Sthlm också (har för mig du är därifrån, men kan ha fel).

    Tips: googla på underkläder så får du upp en hel del .
  8. 4
    Har du kollat la redoute, nelly.com eller asos? Annars skulle jag gissa på NK eller specialaffärer för underkläder. Vi har ett par i Gbg och borde väl finnas en del i Sthlm också (har för mig du är därifrån, men kan ha fel).

    Tips: googla på underkläder så får du upp en hel del .
  9. Medlem sedan
    May 2008
    #5
    Nej, där har jag inte kollat, men jag gör det! Tack för tips!
  10. 5
    Nej, där har jag inte kollat, men jag gör det! Tack för tips!
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6

    kolla noa noa

    eller en underklädesaffär, kanske tom åhlens kan funka
    Kärlek och respekt. Ska det vara så jävla svårt?
  12. 6
    kolla noa noa eller en underklädesaffär, kanske tom åhlens kan funka
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Har flera tunna blusar och har vita eller beiga/hudfärgade linnen under. Har köpt på HM, Lindex, MQ.
    Jag gillar verkligen såna härliga tunna blusar, särskilt nu!
  14. 7
    Har flera tunna blusar och har vita eller beiga/hudfärgade linnen under. Har köpt på HM, Lindex, MQ.
    Jag gillar verkligen såna härliga tunna blusar, särskilt nu!
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    Jag tycker att man måste ha ett antal tunna "camisoles" i allt från hudfärg (som jag personligen skulle valt till tunna vintervita blusar) via creme till nougat och brunt och svart i sin garderob. Jag har nästan alltid ett sånt tunt linne under mina kläder.

    Fatta vad skönt att ha ett sånt litet slinkigt plagg närmast kroppen, nedstoppat i byx- eller kjollinningen så att man ALDRIG behöver visa sin blekfeta maghud när man sträcker på sig!

    Det finns att köpa lite varstans, vackra, exklusiva med spetsar och infällningar på t ex NK och dyra underklädesaffärer. Billiga slit-och-släng på HM, MQ och liknande. Jag köper högvis när jag är i USA på Gap, Victorias Secret och Banana Republic och liknande. Gillar när det är tunt och har lite stretch i tyget.
  16. 8
    Jag tycker att man måste ha ett antal tunna "camisoles" i allt från hudfärg (som jag personligen skulle valt till tunna vintervita blusar) via creme till nougat och brunt och svart i sin garderob. Jag har nästan alltid ett sånt tunt linne under mina kläder.

    Fatta vad skönt att ha ett sånt litet slinkigt plagg närmast kroppen, nedstoppat i byx- eller kjollinningen så att man ALDRIG behöver visa sin blekfeta maghud när man sträcker på sig!

    Det finns att köpa lite varstans, vackra, exklusiva med spetsar och infällningar på t ex NK och dyra underklädesaffärer. Billiga slit-och-släng på HM, MQ och liknande. Jag köper högvis när jag är i USA på Gap, Victorias Secret och Banana Republic och liknande. Gillar när det är tunt och har lite stretch i tyget.
  17. Medlem sedan
    May 2008
    #9
    Ja, Noa Noa är ju en jättebra idé, där har de ju kläder i den stilen. Ska kolla där - tack!
  18. 9
    Ja, Noa Noa är ju en jättebra idé, där har de ju kläder i den stilen. Ska kolla där - tack!
  19. Medlem sedan
    Feb 2002
    #10
    Ett tunt, tight spagettilinne. Jag använder Esprits egna - har ett i varje färg :-) Under en vit blus skulle jag antingen ha vitt eller ljusrosa eller ljusblatt.
  20. 10
    Ett tunt, tight spagettilinne. Jag använder Esprits egna - har ett i varje färg :-) Under en vit blus skulle jag antingen ha vitt eller ljusrosa eller ljusblatt.
  21. Medlem sedan
    May 2008
    #11
    Jättesköna att ha i kvalmet nu och så gillar jag att de är så skira och lite gulnade - de ser ut som blusar från sekelskiftet.
    Jag får ta en tur i kedjorna och kolla, tack!
  22. 11
    Jättesköna att ha i kvalmet nu och så gillar jag att de är så skira och lite gulnade - de ser ut som blusar från sekelskiftet.
    Jag får ta en tur i kedjorna och kolla, tack!
  23. Medlem sedan
    Feb 2002
    #12
    Esprit har ett i off-white och alla andra färger med som man kan tänkas behöva :-)
  24. 12
    Esprit har ett i off-white och alla andra färger med som man kan tänkas behöva :-)
  25. Medlem sedan
    May 2008
    #13
    Kanonidé, såna ska jag köpa en bunt! Om de nu finns utan spetsar på. Jag vet att jag letat efter såna för ett par år sedan men hittade inte - inte ens på NK. Jag beställer från USA istället, tack för tipset!
  26. 13
    Kanonidé, såna ska jag köpa en bunt! Om de nu finns utan spetsar på. Jag vet att jag letat efter såna för ett par år sedan men hittade inte - inte ens på NK. Jag beställer från USA istället, tack för tipset!
  27. Medlem sedan
    May 2008
    #14
    Åh, vad bra - Espirit har ju kanonbaskläder. Jag kollar där - tack!
  28. 14
    Åh, vad bra - Espirit har ju kanonbaskläder. Jag kollar där - tack!
  29. Medlem sedan
    May 2008
    #15
    Perfekt! Är det typ de här du har?

    http://www.esprit-online.com/?camp=SE_IC_GG_SK_40_001
  30. 15
    Perfekt! Är det typ de här du har?

    http://www.esprit-online.com/?camp=SE_IC_GG_SK_40_001
  31. Medlem sedan
    Dec 2006
    #16
    Ivoryfärgat linne med tunna band.
  32. 16
    Ivoryfärgat linne med tunna band.
  33. Medlem sedan
    May 2008
    #17
    Tack - det blir nog såna. Ska ut och leta till veckan!
  34. 17
    Tack - det blir nog såna. Ska ut och leta till veckan!
  35. Medlem sedan
    Sep 1999
    #18

    jag köpte på lindex

    jättefina linnen med inbyggd BH men jag ahr BH också för det behövs...) de var i microfiber och man fick riktigt fin figur i dem, minns inte färgerna just nu men det var bra pris...
  36. 18
    jag köpte på lindex jättefina linnen med inbyggd BH men jag ahr BH också för det behövs...) de var i microfiber och man fick riktigt fin figur i dem, minns inte färgerna just nu men det var bra pris...
  37. Medlem sedan
    May 2008
    #19
    Tack för tipset - jag har haft såna förut och de var kanonbra! Ska kolla där!
  38. 19
    Tack för tipset - jag har haft såna förut och de var kanonbra! Ska kolla där!

Liknande trådar

  1. Tunna, tunna täcken
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:28
  2. Att ha under tunna vita blusar?
    By pallella in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 14:24
  3. Linne under tunna blusar
    By -Camelia- in forum Hem & fritid
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 16:11
  4. Fråga om vit tunna blusar
    By vovv in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 20:26
  5. Bära, bära, bära,och bära lite till
    By Linnie m L-06, R-02, E-00 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 09:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar