Tänkte fråga lite om Gotland
_0610 Oktoberbarn
  1. Cissi med G och A
    #1

    Tänkte fråga lite om Gotland

    om det är någon som vet.....

    1. Vart badar man om det är algblomning? Hur vet man det, blir det badförbud då?

    2. Kneippbyn - har Vattenland och Sommarland separat ingångar eller sitter allt ihop? dvs - måste man gå ut från somamrland för att gå in på vattenland?

    3. Får man plats med en vanlig sittkärra på färjan eller är det så trångt med folk?

    4. Vart finns de allra mest berömda raukarna?

    5. Hur är det att bada på Åminne havsbad? Andra tips om bra stränder (med sand eller gräs)?
  2. 1
    Tänkte fråga lite om Gotland om det är någon som vet.....

    1. Vart badar man om det är algblomning? Hur vet man det, blir det badförbud då?

    2. Kneippbyn - har Vattenland och Sommarland separat ingångar eller sitter allt ihop? dvs - måste man gå ut från somamrland för att gå in på vattenland?

    3. Får man plats med en vanlig sittkärra på färjan eller är det så trångt med folk?

    4. Vart finns de allra mest berömda raukarna?

    5. Hur är det att bada på Åminne havsbad? Andra tips om bra stränder (med sand eller gräs)?
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Gullaviras dåliga svar
    Längesedan jag var på Gotland, så minnet sviker tyvärr men jag svarar lite på det jag kan så kan säkert flera fylla i
    1.I pool? Nä, jag vet inte men det brukar vara välinforemerat om algblomning på de flesta ställen, förmodligen badförbud.
    2.Jag tror man kan köpa olika typer av entrebiljetter.Antingen för enbart vattenland eller enbart sommarland eller för både-och.Minns inte om man måste gå ut för att gå över till det "andra", tror inte det.
    3.Ja, vanlig sulky/sittkärra går bra.
    4.Pass!
    5.Jag har inte badat på Åminne, men jag gillar Tofta, (åtminstone för 10 år sedan)Hoppas du får bätttre svar av någon annan, Gotland är hur som helst underbart så jag tror ni får det toppen *avis*
  4. 2
    Gullaviras dåliga svar
    Längesedan jag var på Gotland, så minnet sviker tyvärr men jag svarar lite på det jag kan så kan säkert flera fylla i
    1.I pool? Nä, jag vet inte men det brukar vara välinforemerat om algblomning på de flesta ställen, förmodligen badförbud.
    2.Jag tror man kan köpa olika typer av entrebiljetter.Antingen för enbart vattenland eller enbart sommarland eller för både-och.Minns inte om man måste gå ut för att gå över till det "andra", tror inte det.
    3.Ja, vanlig sulky/sittkärra går bra.
    4.Pass!
    5.Jag har inte badat på Åminne, men jag gillar Tofta, (åtminstone för 10 år sedan)Hoppas du får bätttre svar av någon annan, Gotland är hur som helst underbart så jag tror ni får det toppen *avis*
  5. Cissi med G och A
    #3

    Tack

    Vi får väl prova Tofta också, om inte det är algblomning. Vi bor 1 km från Åminne havsbad så det är ju nära och bra i så fall.
  6. 3
    Tack Vi får väl prova Tofta också, om inte det är algblomning. Vi bor 1 km från Åminne havsbad så det är ju nära och bra i så fall.
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Ang algblommning

    så ser man väldigt väl om det är alger, det blir som ett flera cm tjockt lager av gul sörja. Troligtvis kan ni bada på andra sidan ön, det berr på vindarna vart de lägger sig. Här i stan är det så att det räcker att åka till en annan badplats så kan man hitta en algfri. Det kan också variera från dag till dag vart de är någonstans. Än så länge har vi inte haft några i år, men gotland ligger väl lite värre till förstås. Hoppas ni får det bra!
  8. 4
    Ang algblommning så ser man väldigt väl om det är alger, det blir som ett flera cm tjockt lager av gul sörja. Troligtvis kan ni bada på andra sidan ön, det berr på vindarna vart de lägger sig. Här i stan är det så att det räcker att åka till en annan badplats så kan man hitta en algfri. Det kan också variera från dag till dag vart de är någonstans. Än så länge har vi inte haft några i år, men gotland ligger väl lite värre till förstås. Hoppas ni får det bra!

Liknande trådar

  1. Tänkte fråga er en sak
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 21:15
  2. Jag tänkte tälta på Gotland
    By Il_Capitana in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 14:41
  3. Tänkte fråga lite om Gotland
    By Cissi med G och A in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 13:58
  4. Tänkte fråga er....
    By EmEd in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 12:18
  5. hejsan! tänkte fråga om lite råd..
    By Nini med Fredrik in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 18:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar