Vad köper jag till ettårig flicka?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Vad köper jag till ettårig flicka?

    Ska köpa present till en flicka som fyller ett år - inte kläder för det har hon. Gärna något lite finare eller ovanligare som inte finns "överallt" - pris upp till ca 300kr. Någon med bra förslag?
  2. 1
    Vad köper jag till ettårig flicka? Ska köpa present till en flicka som fyller ett år - inte kläder för det har hon. Gärna något lite finare eller ovanligare som inte finns "överallt" - pris upp till ca 300kr. Någon med bra förslag?
  3. Medlem sedan
    May 2008
    #2
    Jag gillar leksakerna som kommer från Jabadabado:
    http://www.jabadabado.se/
    Och så förstås Mailegs kaniner med alla tillbehör som finns på många olika ställen, bland annat här:
    http://www.elsashem.se/showProducts....AND&bID=Maileg

    Om du googlar på namnet kommer det upp en massa webshoppar som säljer det märket.
    Om jag hade en liten tjej att köpa saker till så skulle det nog bli något från Maileg - det finns så mycket fint där att man kan fortsätta samla från år till år, möbler och tillbehör. *suckar saligt*
  4. 2
    Jag gillar leksakerna som kommer från Jabadabado:
    http://www.jabadabado.se/
    Och så förstås Mailegs kaniner med alla tillbehör som finns på många olika ställen, bland annat här:
    http://www.elsashem.se/showProducts....AND&bID=Maileg

    Om du googlar på namnet kommer det upp en massa webshoppar som säljer det märket.
    Om jag hade en liten tjej att köpa saker till så skulle det nog bli något från Maileg - det finns så mycket fint där att man kan fortsätta samla från år till år, möbler och tillbehör. *suckar saligt*
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    En personlig bok. en sån där bok där barnet är huvudpersonen.

    En vacker fotobok

    ett personligt gosedjur. en sån där nalle som man får designa som man kan spela in ett eget medelande på o välja kläder till.

    Ett halsband med ett fyrklöver (kan hon ha när hon blir större).

    Ett smyckeskrin att samla sina små skatter i.

    en sån där lerfototavla. dvs en ram som man fäller upp. o på motsvarande sida mot fotoramen är det en lertavla där man kan göra hand/fotavtryck.

    i den åldern är ju inte leksaker så roliga, då leker man bäst med en pinne o en kotte. så köp hellre ngåot som kan bli ett fint minne.
  6. 3
    En personlig bok. en sån där bok där barnet är huvudpersonen.

    En vacker fotobok

    ett personligt gosedjur. en sån där nalle som man får designa som man kan spela in ett eget medelande på o välja kläder till.

    Ett halsband med ett fyrklöver (kan hon ha när hon blir större).

    Ett smyckeskrin att samla sina små skatter i.

    en sån där lerfototavla. dvs en ram som man fäller upp. o på motsvarande sida mot fotoramen är det en lertavla där man kan göra hand/fotavtryck.

    i den åldern är ju inte leksaker så roliga, då leker man bäst med en pinne o en kotte. så köp hellre ngåot som kan bli ett fint minne.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
  8. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #5
    Om du bor i Stockholm så finns det leksaksaffär (som jag inte kommer på namnet på) på Kungsgatan ganska nära Vasagatan, de har fina. lite dyrare leksaker som man inte hittar på BR etc
  9. 5
    Om du bor i Stockholm så finns det leksaksaffär (som jag inte kommer på namnet på) på Kungsgatan ganska nära Vasagatan, de har fina. lite dyrare leksaker som man inte hittar på BR etc
  10. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Krabat? eller Knulp?
  11. 6
    Krabat? eller Knulp?
  12. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #7
    Kan vara Krabat, är lite osäker
  13. 7
    Kan vara Krabat, är lite osäker
  14. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    den butiken finns så att säga på bägge sidor av gatan. om man går nerifrån vasagatan så ligger den ena dels på vänster sida, ganska långt ner. dom har mycket lite udda leksaker, träleksaker, väskor, regnbågsfägade drakar, muminsaker o diverse. en liten butik som e totalt översållad med udda leksaker. på andra sidan (höger) så ligger den lite högre upp brevid en skoaffär tror jag det e.
  15. 8
    den butiken finns så att säga på bägge sidor av gatan. om man går nerifrån vasagatan så ligger den ena dels på vänster sida, ganska långt ner. dom har mycket lite udda leksaker, träleksaker, väskor, regnbågsfägade drakar, muminsaker o diverse. en liten butik som e totalt översållad med udda leksaker. på andra sidan (höger) så ligger den lite högre upp brevid en skoaffär tror jag det e.
  16. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #9
    Men bra ställen för TS skulle jag tro, de är ju inte billiga och ha mycket annorlunda saker
  17. 9
    Men bra ställen för TS skulle jag tro, de är ju inte billiga och ha mycket annorlunda saker
  18. Medlem sedan
    May 2008
    #10
    Krabat har båda butikerna på Kungsgatan! De finns även på Folkungagatan.
    Om Kella bor i Stockholm (?) så kan jag också rekommendera Rödbroka på Hornsgatspuckeln - där har de bara jättefina klassiska leksaker. Har köpt många fina barnpresenter där!
  19. 10
    Krabat har båda butikerna på Kungsgatan! De finns även på Folkungagatan.
    Om Kella bor i Stockholm (?) så kan jag också rekommendera Rödbroka på Hornsgatspuckeln - där har de bara jättefina klassiska leksaker. Har köpt många fina barnpresenter där!

Liknande trådar

  1. Vad köper man till
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 17:12
  2. Ettårig blomma?
    By Neta in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 21:05
  3. Snart ettårig bröllopsdag, vad köpa?
    By happy83 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 11:08
  4. Snygg overall till ettårig tös
    By Mineo in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 11:43
  5. Ettårig bröllopsdag
    By Jeanette med Wille in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 21:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar