BF idag...
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    BF idag...

    och ännu ingen bebis - jag vill att den ska komma nuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
  2. 1
    BF idag... och ännu ingen bebis - jag vill att den ska komma nuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    *styrkekramar* till tusen, gick ju över med putten.. tre dagar och jag satt och bölade i soffan minns jag för att han envisades att komma ut.

    kram kram kram och måtte du inte läsa det här förrän du kommer hem igen

    =)
    R
  4. 2
    *styrkekramar* till tusen, gick ju över med putten.. tre dagar och jag satt och bölade i soffan minns jag för att han envisades att komma ut.

    kram kram kram och måtte du inte läsa det här förrän du kommer hem igen

    =)
    R
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Fler styrkekramar kommer här! Snart snart snart har du bebis utanför magen! *peppar*
  6. 3
    Fler styrkekramar kommer här! Snart snart snart har du bebis utanför magen! *peppar*
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Äschlans, hoppas h*n fattar vinken snart och kommer ut
  8. 4
    Äschlans, hoppas h*n fattar vinken snart och kommer ut
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Tack! Känns konstigt med tanke på att Eric är född i vecka 35+6 att gå över tiden den här gången men men...
  10. 5
    Tack! Känns konstigt med tanke på att Eric är född i vecka 35+6 att gå över tiden den här gången men men...
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Tack, det hoppas jag också
  12. 6
    Tack, det hoppas jag också
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    Tack, det får vi verkligen hoppas!
  14. 7
    Tack, det får vi verkligen hoppas!
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8
    Lilla bebis kom ut!!!!!!!! Du får sätta igång med "operation vräkning"!
  16. 8
    Lilla bebis kom ut!!!!!!!! Du får sätta igång med "operation vräkning"!
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9

    Håller tummarna för att

    du inte behöver vänta så många dagar till! Kom ut bebis!
  18. 9
    Håller tummarna för att du inte behöver vänta så många dagar till! Kom ut bebis!
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10
    Ja, det börjar väl bli dags - usch, denna värmen osv tar kål på mig så jag hoppas innerligt att h*n vill titta ut snart!
  20. 10
    Ja, det börjar väl bli dags - usch, denna värmen osv tar kål på mig så jag hoppas innerligt att h*n vill titta ut snart!
  21. Medlem sedan
    Sep 2005
    #11
    Tack, hoppas att den lyssnar på alla kloka människor här inne och kommer snart - jag vill ha min bebis i famnen och inte i magen!
  22. 11
    Tack, hoppas att den lyssnar på alla kloka människor här inne och kommer snart - jag vill ha min bebis i famnen och inte i magen!
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12
    Nu när jag skriver detta så hoppas jag att du ligger inne på bb och föder barn!
    Om nu inte detta skulle vara fallet så hoppas jag att den lill* snart tittar ut och att du får gosa bebis!
    Hoppas att allt är bra med dig/er! Stort lycka till!
    Kram
  24. 12
    Nu när jag skriver detta så hoppas jag att du ligger inne på bb och föder barn!
    Om nu inte detta skulle vara fallet så hoppas jag att den lill* snart tittar ut och att du får gosa bebis!
    Hoppas att allt är bra med dig/er! Stort lycka till!
    Kram
  25. Medlem sedan
    Sep 2005
    #13
    Nej, ingen bebis än men jag hade väldiga sammandragningar tätt i flera timmar igår så det känns som att det börjar bli dags för bebisen att titta ut...! För övrigt är allt bara bra! Ska ge mig in till stan om en stund och titta på bebisfilt med mera på POP, de hade reat ut sina gamla så det fanns inga kvar när jag var där sist så nu känns det som sista chansen att köpa en innan bebisen kommer... Ha det så bra! *kram*
  26. 13
    Nej, ingen bebis än men jag hade väldiga sammandragningar tätt i flera timmar igår så det känns som att det börjar bli dags för bebisen att titta ut...! För övrigt är allt bara bra! Ska ge mig in till stan om en stund och titta på bebisfilt med mera på POP, de hade reat ut sina gamla så det fanns inga kvar när jag var där sist så nu känns det som sista chansen att köpa en innan bebisen kommer... Ha det så bra! *kram*
  27. Medlem sedan
    Feb 2006
    #14
    Håller alla tummar att bäbis inte blir långrandig!!!!

    Kram! (f.d Junipingla)
  28. 14
    Håller alla tummar att bäbis inte blir långrandig!!!!

    Kram! (f.d Junipingla)
  29. Medlem sedan
    Sep 2005
    #15
    Tack, jag tycker också att den kan bestämma sig för att komma ut nu Hur är det själv med magen?
  30. 15
    Tack, jag tycker också att den kan bestämma sig för att komma ut nu Hur är det själv med magen?
  31. Medlem sedan
    Feb 2006
    #16
    Det är bra! Kanske bara 7 veckor kvar ca eftersom jag förhoppningsvis får igångsättning denna gången (föder så snabbt och nu har jag GBS och vill hinna få antibiotika dropp i tid)
    Får snart kallelse till samtal med läkare, tror iofs inte jag blir nekad induktion.
  32. 16
    Det är bra! Kanske bara 7 veckor kvar ca eftersom jag förhoppningsvis får igångsättning denna gången (föder så snabbt och nu har jag GBS och vill hinna få antibiotika dropp i tid)
    Får snart kallelse till samtal med läkare, tror iofs inte jag blir nekad induktion.
  33. Medlem sedan
    Sep 2005
    #17
    Oj, är det så snart för din del, trodde det var betydligt längre än så kvar...! Igångsättning? GBS? Förklara gärna!
  34. 17
    Oj, är det så snart för din del, trodde det var betydligt längre än så kvar...! Igångsättning? GBS? Förklara gärna!
  35. Medlem sedan
    Feb 2006
    #18
    Ja jag går in i vecka 32 om två dagar =)

    GBS är ju streptokocker som kan vara farligt för barnet under förlossningen därför ger man antibiotika intravenöst hos en del riskgrupper, bla tilld e som haft GBS i urinen.
    Då ska man helst sätta antibiotikan minst 2 timmar innan barnet kommer ut.
    Jag har ju aldrig haft förlossningar som varit längre än 2 timmar, sist tog det 47 min från första värken och vi hann precis in.
    Så jag ska be om igångsättning denna gången för att slippa oron opch stressen att föda hemma eller i bilen.
  36. 18
    Ja jag går in i vecka 32 om två dagar =)

    GBS är ju streptokocker som kan vara farligt för barnet under förlossningen därför ger man antibiotika intravenöst hos en del riskgrupper, bla tilld e som haft GBS i urinen.
    Då ska man helst sätta antibiotikan minst 2 timmar innan barnet kommer ut.
    Jag har ju aldrig haft förlossningar som varit längre än 2 timmar, sist tog det 47 min från första värken och vi hann precis in.
    Så jag ska be om igångsättning denna gången för att slippa oron opch stressen att föda hemma eller i bilen.
  37. Medlem sedan
    Oct 2005
    #19
    Det hör med GBS och antibiotika... Hur farligt är det om man inte får antibiotika tid? Jg har GBS, och eftersom vi bara var på förlossningen en halvtimme innan lillebror kom hann jag inte få antibiotika. Först var det tal om att vi skulle komma till BB-avdelningen pga det, men sen kom de fram till att de kunde hålla extra koll på oss på patienthotellet.

    Men när jag frågade sköterskorna och läkarna där var de helt frågande " nja, det är nog ingen fara, håll koll på förkylningssymptom bara" var ungefär vad de sa.

    Va kan egentligen hända om man har GBS och inte får antibiotika vid förlossningen?
  38. 19
    Det hör med GBS och antibiotika... Hur farligt är det om man inte får antibiotika tid? Jg har GBS, och eftersom vi bara var på förlossningen en halvtimme innan lillebror kom hann jag inte få antibiotika. Först var det tal om att vi skulle komma till BB-avdelningen pga det, men sen kom de fram till att de kunde hålla extra koll på oss på patienthotellet.

    Men när jag frågade sköterskorna och läkarna där var de helt frågande " nja, det är nog ingen fara, håll koll på förkylningssymptom bara" var ungefär vad de sa.

    Va kan egentligen hända om man har GBS och inte får antibiotika vid förlossningen?
  39. Medlem sedan
    Feb 2006
    #20
    Om man inte får antibiotika vid förlossningen så kan barnet bli väldigt sjukt. Hjärhinneinflammation, lunginflammation, blodförgiftning,
    Det är få barn som blir sjuka av bakterien ca 1 barn på 1000 födslar men man villf ånga upp de som blir sjuka.

    Här är en bra sida om GBS: http://www.medscinet.se/infpreg/alli...in.asp?topic=6
    Lycklig mamma till fem!
    http://asefredrikson.se
  40. 20
    Om man inte får antibiotika vid förlossningen så kan barnet bli väldigt sjukt. Hjärhinneinflammation, lunginflammation, blodförgiftning,
    Det är få barn som blir sjuka av bakterien ca 1 barn på 1000 födslar men man villf ånga upp de som blir sjuka.

    Här är en bra sida om GBS: http://www.medscinet.se/infpreg/alli...in.asp?topic=6
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Räddar vi för många idag sjuka idag?
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 14:18
  2. mctur idag igen och idag ahr jag....
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 18:52
  3. Nu lämnar jag er för idag, tack för idag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 17:37
  4. 1 vecka idag & hade bf idag...
    By malmötösen in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 17:41
  5. Tack för idag, slut för idag
    By sterna in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 15:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar