Pool - min kompis...
_0401 Januaribarn
  1. Anonymous today
    #1

    Pool - min kompis...

    låter sin dotter och min dotter, båda 4,5 år, bada i deras uppblåsbara pool utan att hon är med och kollar.

    Poolen är inte jättestor men det är ingen liten barnpool. Vattnet når tjejerna till midjan när de står upp. Min kompis tycker dessutom att det är så konstigt att min dotter som är lite försiktig av sej vill ha armpuffar! Hon försökte få henne att inte ha det! Du behöver inte det! sa hon till henne framför mej när jag kom för att hämta! Hennes dotter är som en fisk i vattnet men ändå.

    Detta känns inte okey. Min kompis är inne i huset medan dom badar i trädgården på baksidan av huset, själva.

    Min kompis är känslig för kritik så jag vet inte hur jag ska säga men jag VILL INTE att min dotter är där och badar mer utan mej. Det kommer hon inte få göra. Min kompis kommer att bli sur jag vet det och tycka att jag är en jäkla larvpotta, överbeskyddande. För hon kan liksom inte göra fel, speciellt inte när det kommer till barnen.
    Om jag funnit mej hade jag sagt nåt DÅ men jag blev bara paff.

    Tacksam för input.
  2. 1
    Pool - min kompis... låter sin dotter och min dotter, båda 4,5 år, bada i deras uppblåsbara pool utan att hon är med och kollar.

    Poolen är inte jättestor men det är ingen liten barnpool. Vattnet når tjejerna till midjan när de står upp. Min kompis tycker dessutom att det är så konstigt att min dotter som är lite försiktig av sej vill ha armpuffar! Hon försökte få henne att inte ha det! Du behöver inte det! sa hon till henne framför mej när jag kom för att hämta! Hennes dotter är som en fisk i vattnet men ändå.

    Detta känns inte okey. Min kompis är inne i huset medan dom badar i trädgården på baksidan av huset, själva.

    Min kompis är känslig för kritik så jag vet inte hur jag ska säga men jag VILL INTE att min dotter är där och badar mer utan mej. Det kommer hon inte få göra. Min kompis kommer att bli sur jag vet det och tycka att jag är en jäkla larvpotta, överbeskyddande. För hon kan liksom inte göra fel, speciellt inte när det kommer till barnen.
    Om jag funnit mej hade jag sagt nåt DÅ men jag blev bara paff.

    Tacksam för input.
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Jag har sett vad som kan hända med ett litet barn på bara 30 cm djup. Jag låter absolut inte Victoria bada obevakat.

    Det är inget att diskutera, på samma nivå som att hon inte får åka bil utan bälte eller cykla utan hjälm. Det är minimal risk att ngt ska hända, men är olyckan framme..hur ska man orka leva vidare då?

    Stå på dig!
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  4. 2
    Jag har sett vad som kan hända med ett litet barn på bara 30 cm djup. Jag låter absolut inte Victoria bada obevakat.

    Det är inget att diskutera, på samma nivå som att hon inte får åka bil utan bälte eller cykla utan hjälm. Det är minimal risk att ngt ska hända, men är olyckan framme..hur ska man orka leva vidare då?

    Stå på dig!

Liknande trådar

  1. Ni som har pool
    By Furiosa* in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 14:23
  2. Pool - min kompis...
    By Anonymous today in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 22:55
  3. Ny pool
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-09, 15:21
  4. Ang. pool
    By Ullis in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 18:11
  5. Pool eller inte pool?
    By Badankan in forum Resesnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 11:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar