Angående amning...
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Angående amning...

    Jisses,tycker de är få som är amningsmaffia i inlägget nedan,mer av dem som inte vill amma har gjort sig hörda.

    Jag ammade båda mina barn,men de andra barnet hade jag svåra smärtor i det ena bröstet när jag ammade,hade det varit i dag hade jag nog bytt till flaska.

    Min lilla 3a ska få amma om inte mina bröst strular.

    Är för ammning och tycker i alla fall att man ska ge det ett försök,funkar det inte så fine då kan man med fördel ge flaska,men varför rata något innan man har testat? det undrar jag?

    så kalla mig amningsmaffia eller vad ni vill men så här tycker jag.

    Kram
    fånga dagen.=)
  2. 1
    Angående amning... Jisses,tycker de är få som är amningsmaffia i inlägget nedan,mer av dem som inte vill amma har gjort sig hörda.

    Jag ammade båda mina barn,men de andra barnet hade jag svåra smärtor i det ena bröstet när jag ammade,hade det varit i dag hade jag nog bytt till flaska.

    Min lilla 3a ska få amma om inte mina bröst strular.

    Är för ammning och tycker i alla fall att man ska ge det ett försök,funkar det inte så fine då kan man med fördel ge flaska,men varför rata något innan man har testat? det undrar jag?

    så kalla mig amningsmaffia eller vad ni vill men så här tycker jag.

    Kram
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Jag vill inte ge det en chans för jag tycker flaska verkar funka bäst för mig.

    det är som att säga till dom som ammar: Varför inte med flaska först o se om det funkar?

    Valet är fritt o var o en gör sm dom vill.

    Jag väljer bort ammandet.
  4. 2
    Jag vill inte ge det en chans för jag tycker flaska verkar funka bäst för mig.

    det är som att säga till dom som ammar: Varför inte med flaska först o se om det funkar?

    Valet är fritt o var o en gör sm dom vill.

    Jag väljer bort ammandet.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Tycker bara det var ett inlägg från Ullevh som var lite amningsmaffia över. Men hon har ju sina åsikter och de ska hon kunna ha.

    Alla andra verkar vara för att var och en gör som de vill. Precis som jag är.

    Jag skulle aldrig be nån som ammar att tänka sig för eller ge tips o råd om att ta flaskan istället!!

    Var och en beslutar själv.

    Jag vill inte amma och jag ser ingen anledning nu till att försöka heller om flaskan går bra.
  6. 3
    Tycker bara det var ett inlägg från Ullevh som var lite amningsmaffia över. Men hon har ju sina åsikter och de ska hon kunna ha.

    Alla andra verkar vara för att var och en gör som de vill. Precis som jag är.

    Jag skulle aldrig be nån som ammar att tänka sig för eller ge tips o råd om att ta flaskan istället!!

    Var och en beslutar själv.

    Jag vill inte amma och jag ser ingen anledning nu till att försöka heller om flaskan går bra.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Klart valet är fritt,men det naturliga är ju sedan alla tider att man ammar,därför är det ju inte självklart att testa flaskan först.
    jag dissar inte dem som vill flask amma saknar bara bra argument till att inte försöka testa att amma först.
  8. 4
    Klart valet är fritt,men det naturliga är ju sedan alla tider att man ammar,därför är det ju inte självklart att testa flaskan först.
    jag dissar inte dem som vill flask amma saknar bara bra argument till att inte försöka testa att amma först.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    jag ger heller inga råd till vad var och en ska göra alla bestämmer över sig och sitt liv.
    hade bara velat höra varför just flaskan är bäst,jag kommer oxå ta till flaskan om inte min amnning funkar denna gången.
  10. 5
    jag ger heller inga råd till vad var och en ska göra alla bestämmer över sig och sitt liv.
    hade bara velat höra varför just flaskan är bäst,jag kommer oxå ta till flaskan om inte min amnning funkar denna gången.
  11. Lincoln
    #6
    Upp till var och en!! Vill du inte amma Emelie_ så låt bli!

    Jag tar med flaska till BB..så får vi se hur det blir. Det lutar mest åt att inte amma men jag är långt ifrån säker.

    Mina argument är enkla:

    *Jag vill att pappan o jag ska kunna dela på matningen.
    *Jag anser att flaska är mer praktiskt.
    *Man ser hur mycket barnet får i sig.
    *Det är lättare att kunna lämna bort bebsien om man ska nånstans.
    *Att hålla på och pumpa ut mjölk o spara den lockar inte mig ett dugg. Känns bara äckligt.

    Vad sen andra väljer att göra är upp till dom. Jag dömer inte folk som ammar.

    Att man valde att amma förr i tiden var för att det inte fanns ersätnning som det finns nu. Så folk hade inget att välja på. Nu finns det val att göra.

    Jag har många personer som runt mig som valt bort amningen och deras barn mår kanon och det gör föräldrarna också. =)

    Hur jag sen gör avgör JAG i november.
  12. 6
    Upp till var och en!! Vill du inte amma Emelie_ så låt bli!

    Jag tar med flaska till BB..så får vi se hur det blir. Det lutar mest åt att inte amma men jag är långt ifrån säker.

    Mina argument är enkla:

    *Jag vill att pappan o jag ska kunna dela på matningen.
    *Jag anser att flaska är mer praktiskt.
    *Man ser hur mycket barnet får i sig.
    *Det är lättare att kunna lämna bort bebsien om man ska nånstans.
    *Att hålla på och pumpa ut mjölk o spara den lockar inte mig ett dugg. Känns bara äckligt.

    Vad sen andra väljer att göra är upp till dom. Jag dömer inte folk som ammar.

    Att man valde att amma förr i tiden var för att det inte fanns ersätnning som det finns nu. Så folk hade inget att välja på. Nu finns det val att göra.

    Jag har många personer som runt mig som valt bort amningen och deras barn mår kanon och det gör föräldrarna också. =)

    Hur jag sen gör avgör JAG i november.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Japp det är upp till var och en det skrev jag ju.
    det argumentet jag tycker är bra argument är att pappan kan mata och att man vet hur mycket barnet får i sig.

    tror att vad man än väljer så är det ju bäst för just den individen,så flask mata du om det känns bäst.
  14. 7
    Japp det är upp till var och en det skrev jag ju.
    det argumentet jag tycker är bra argument är att pappan kan mata och att man vet hur mycket barnet får i sig.

    tror att vad man än väljer så är det ju bäst för just den individen,så flask mata du om det känns bäst.
  15. Lincoln
    #8
    =) Precis!

    Man får se vad man kommer fram till när de väl gäller.
  16. 8
    =) Precis!

    Man får se vad man kommer fram till när de väl gäller.
  17. Linda bf. 30 okt.
    #9
    Jag räknar med att amma. Har ammat mina 4 killar och det har funkat bra. Visst i början måste man lära känna varandra innan det funkar helt smärtfritt. Men med mitt första barn fick jag ett bra tips och det var att dricka mycket. Och det funka. När jag druckit dåligt kom det heller inte mycket mjölk. Så minst 3 liter dricker jag när jag ammar. Men det är som nu när jag är gravid då dricker jag 3-4 liter vätska. Skulle inte amning av nån anledning funka är jag inte stängd för flaskmatning. Men jag tycker många är slöa och bekväma och inte tänker på barnets bästa utan ska flasmata på en gång. Så visst är det upp till var och en men man måste nog räkna med att få "försvara" varför man valt att inte amma. Precis som jag som valt att amma jämt med varje barn måste förklara mig för vänner, släktingar och totalt främmande om varför jag valt att amma
  18. 9
    Jag räknar med att amma. Har ammat mina 4 killar och det har funkat bra. Visst i början måste man lära känna varandra innan det funkar helt smärtfritt. Men med mitt första barn fick jag ett bra tips och det var att dricka mycket. Och det funka. När jag druckit dåligt kom det heller inte mycket mjölk. Så minst 3 liter dricker jag när jag ammar. Men det är som nu när jag är gravid då dricker jag 3-4 liter vätska. Skulle inte amning av nån anledning funka är jag inte stängd för flaskmatning. Men jag tycker många är slöa och bekväma och inte tänker på barnets bästa utan ska flasmata på en gång. Så visst är det upp till var och en men man måste nog räkna med att få "försvara" varför man valt att inte amma. Precis som jag som valt att amma jämt med varje barn måste förklara mig för vänner, släktingar och totalt främmande om varför jag valt att amma
  19. Medlem sedan
    Jul 2008
    #10
    Nåt amningsförespråkare bör lära sig väldigt noga. Varje kvinna har bröst o gör vad hon vill med dem oavsett om hon har bebis eller ej. Och varför är det så himla viktigt att försöka?
  20. 10
    Nåt amningsförespråkare bör lära sig väldigt noga. Varje kvinna har bröst o gör vad hon vill med dem oavsett om hon har bebis eller ej. Och varför är det så himla viktigt att försöka?
  21. Medlem sedan
    Jul 2008
    #11
    Med den inställningen slpper du nog det mesta tjatet. Stark tjej du är.
  22. 11
    Med den inställningen slpper du nog det mesta tjatet. Stark tjej du är.
  23. Medlem sedan
    Jul 2008
    #12
    För vissa är flaskan bäst o för vissa amningen, för vissa en kombination. Konstigt att det predikas att vi är olika, men när det gäller att mata bebis får man på huvet om man frångår det sk naturliga.
  24. 12
    För vissa är flaskan bäst o för vissa amningen, för vissa en kombination. Konstigt att det predikas att vi är olika, men när det gäller att mata bebis får man på huvet om man frångår det sk naturliga.
  25. Medlem sedan
    Jul 2008
    #13
    Fast åsikter om att man bör ge det en chans är sånt man bör va tyst om, tycker jag. Att fråga varför man inte vill, må kanske gå för sig. om man vill veta hur de som inte vill resonerar.
  26. 13
    Fast åsikter om att man bör ge det en chans är sånt man bör va tyst om, tycker jag. Att fråga varför man inte vill, må kanske gå för sig. om man vill veta hur de som inte vill resonerar.
  27. Medlem sedan
    Jul 2008
    #14
    Det naturliga är inte bäst för alla. Trodde vi hade kommit längre än att tänka så.
  28. 14
    Det naturliga är inte bäst för alla. Trodde vi hade kommit längre än att tänka så.
  29. Medlem sedan
    Jul 2008
    #15
    Nej och de mammor som inte hade mjölk fick be andra att amma deras barn eller använda sockervatten, vilket det också blev folk av.
  30. 15
    Nej och de mammor som inte hade mjölk fick be andra att amma deras barn eller använda sockervatten, vilket det också blev folk av.
  31. Medlem sedan
    Jul 2008
    #16
    Vi får inte glömma barnen. Vissa barn får inget bra grepp, vissa VILL inte ammas.
  32. 16
    Vi får inte glömma barnen. Vissa barn får inget bra grepp, vissa VILL inte ammas.
  33. Medlem sedan
    Jul 2008
    #17
    Folk med respekt ifrågasätter inte hur man matar sitt barn.
  34. 17
    Folk med respekt ifrågasätter inte hur man matar sitt barn.
  35. Medlem sedan
    Mar 2003
    #18
    Jag tycker att du är väldigt emot oss som vill amma,var det inte varje kvinnas val????
  36. 18
    Jag tycker att du är väldigt emot oss som vill amma,var det inte varje kvinnas val????
  37. Medlem sedan
    Oct 2007
    #19
    Det är varje kvinnas val!!

    De som vill amma tycker det känns det rätt och de som inte vill amma ska inte ha nån maffa efter sig heller.
  38. 19
    Det är varje kvinnas val!!

    De som vill amma tycker det känns det rätt och de som inte vill amma ska inte ha nån maffa efter sig heller.
  39. Medlem sedan
    Jul 2008
    #20
    Har jag sagt att jag är emot det? Jag gjorde en jämförelse. Ytterst få ammare får påhopp jämfört med flaskamtare.
  40. 20
    Har jag sagt att jag är emot det? Jag gjorde en jämförelse. Ytterst få ammare får påhopp jämfört med flaskamtare.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. angående amning
    By fridahill in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 19:58
  2. Angående amning
    By Winnertaco in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 12:26
  3. Angående amning och WHO
    By MH in forum Föräldraskap
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 09:26
  4. Angående amning
    By Naddi in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 14:33
  5. Angående amning....
    By Mary_girl in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 09:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar