Hur många tänder
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Hur många tänder

    har era barn? Vi fick svaret på Emmys gnäll och gnaglusta häromdagen. Vi har inte sett några tänder på G, hon har två uppe och fyra nere. Men det var inte nummer 3 och 4 uppe som kom, utan två kindtänder, en på var sida, i överkäken! Emmy är nog den som är senast med sina tänder, om jag tittar på foton med Linus och Alva. Hon hade bara två nere i typ tre månader innan hon fick fyra till på en gång och nu två till på en gång. Verkar som hon får dem i rejäla "skov", vår lilla dam!
    Kristina med 3♥
  2. 1
    Hur många tänder har era barn? Vi fick svaret på Emmys gnäll och gnaglusta häromdagen. Vi har inte sett några tänder på G, hon har två uppe och fyra nere. Men det var inte nummer 3 och 4 uppe som kom, utan två kindtänder, en på var sida, i överkäken! Emmy är nog den som är senast med sina tänder, om jag tittar på foton med Linus och Alva. Hon hade bara två nere i typ tre månader innan hon fick fyra till på en gång och nu två till på en gång. Verkar som hon får dem i rejäla "skov", vår lilla dam!
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    A har nu 11 tänder och den 12:e på gång men för en månad sedan hade han bara 6 tänder. Han saknar alla fyra hörntänderna så det är fyra fram både uppe och nere och så två kindtänder uppe resp. nere.

    Här kommer också tänderna i omgångar.
  4. 2
    A har nu 11 tänder och den 12:e på gång men för en månad sedan hade han bara 6 tänder. Han saknar alla fyra hörntänderna så det är fyra fram både uppe och nere och så två kindtänder uppe resp. nere.

    Här kommer också tänderna i omgångar.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Gurra hade 8 tänder (4uppe 4nere). men under sommaren har det kommit ytterligare 4 uppe & 4 nere samtidigt så nu e det 16 som tittar fram...
  6. 3
    Gurra hade 8 tänder (4uppe 4nere). men under sommaren har det kommit ytterligare 4 uppe & 4 nere samtidigt så nu e det 16 som tittar fram...
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    Lillen har fyra uppe och tre nere, men jag tycker mig se att det försöker komma två kindtänder. det kan ju förklara varför han är så gnällig!!
  8. 4
    Lillen har fyra uppe och tre nere, men jag tycker mig se att det försöker komma två kindtänder. det kan ju förklara varför han är så gnällig!!
  9. Medlem sedan
    Sep 2007
    #5
    izzy har nu 4 framtänder uppe + 2 kindtänder uppe och tre framtänder nere + 2 kindtänder nere...
  10. 5
    izzy har nu 4 framtänder uppe + 2 kindtänder uppe och tre framtänder nere + 2 kindtänder nere...
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    12 stycken här

    Fyra kindtänder och resten fram uppe & nere...
  12. 6
    12 stycken här Fyra kindtänder och resten fram uppe & nere...
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Sess har 15!!!
    Och man ser att den 16e trycker på så snart är det över för ett bra tag framöver (hoppas jag..)
  14. 7
    Sess har 15!!!
    Och man ser att den 16e trycker på så snart är det över för ett bra tag framöver (hoppas jag..)

Liknande trådar

  1. hur många tänder har era nu?
    By -AT- in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-05-27, 11:34
  2. Hur många tänder?
    By ksna in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 19:47
  3. Hur många tänder
    By ksna in forum _01 Vårbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 22:35
  4. hur många tänder?
    By Mia m Max + tvåan in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 21:58
  5. Hur många tänder
    By Sabina m barnen in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 11:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar