Lite om oss!
_0207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Lite om oss!

    Oliver börjar i 6-års den 20/8. Det ligger vägg i vägg med dagis så det blir ingen stor omställning för honom. Han hade bara gått ett år på dagis. Sen hade han varit hemma med syskon i omgångar.
    Oliver är den av barnen som har lätt för sig, han är duktig och framåt.
    Gustav som bara är 16 månader yngre, han har tuffare. Han försöker ständigt vara lika stor som storebror men han är inte det! Det är svårt att lyfta han för den han är då han jämför sig med storebror och ligger då alltid efter. Han är min stora oro, att han ska få tillräckligt med självförtroende.
    Lovisa hon är ett omster i en ängels kropp. Hon ser ut som en prinsessa men är inte så snäll. Hon lindar sina bröder kring lillfingret, tyvärr.

    Jag kämpar med min egen oro och ångest att inte räcka till som mamma. Jag har det tufft med mig själv.

    Hoppas det är bra med alla er andra!

    Jag har tänkt på er.
    /Therese
    Mamma till Oliver -02, Gustav -03 och Lovisa -06
  2. 1
    Lite om oss! Oliver börjar i 6-års den 20/8. Det ligger vägg i vägg med dagis så det blir ingen stor omställning för honom. Han hade bara gått ett år på dagis. Sen hade han varit hemma med syskon i omgångar.
    Oliver är den av barnen som har lätt för sig, han är duktig och framåt.
    Gustav som bara är 16 månader yngre, han har tuffare. Han försöker ständigt vara lika stor som storebror men han är inte det! Det är svårt att lyfta han för den han är då han jämför sig med storebror och ligger då alltid efter. Han är min stora oro, att han ska få tillräckligt med självförtroende.
    Lovisa hon är ett omster i en ängels kropp. Hon ser ut som en prinsessa men är inte så snäll. Hon lindar sina bröder kring lillfingret, tyvärr.

    Jag kämpar med min egen oro och ångest att inte räcka till som mamma. Jag har det tufft med mig själv.

    Hoppas det är bra med alla er andra!

    Jag har tänkt på er.
    /Therese
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2
    Hej Therese!

    Ajabaja! Sluta upp med att oroa dig! Du ska se att det barnen gör nu, är att ta sina egna platser i familjen, man ska nog inte analysera allt som händer för mycket. Vet, det är lättare sagt än gjort!
    Du är dina barns bästa mamma - glöm aldrig det!

    Gör som jag, gör så gott du kan - vilket du redan gör! Sen kan du bara hänvisa dina barn till att göra det du gjorde sämre till att ta det som en lärdom och göra saken bättre för deras barn! (*vis av erfarenheter!*
    Det är min filosofi i a f. JAG vet ju att jag gjorde det som var bäst/nödvändigt just då/nu. Efteråt med facit i handen är det lätt att vara människa och göra "rätt".

    Har du läst om vår ev. kommande flytt? Kanske ska vi träffas om du hinner en gång snart innan allvaret sätter igång?

    KRAM! // Titti m. Alexandra som börjat fritids i torsdags.
  4. 2
    Hej Therese!

    Ajabaja! Sluta upp med att oroa dig! Du ska se att det barnen gör nu, är att ta sina egna platser i familjen, man ska nog inte analysera allt som händer för mycket. Vet, det är lättare sagt än gjort!
    Du är dina barns bästa mamma - glöm aldrig det!

    Gör som jag, gör så gott du kan - vilket du redan gör! Sen kan du bara hänvisa dina barn till att göra det du gjorde sämre till att ta det som en lärdom och göra saken bättre för deras barn! (*vis av erfarenheter!*
    Det är min filosofi i a f. JAG vet ju att jag gjorde det som var bäst/nödvändigt just då/nu. Efteråt med facit i handen är det lätt att vara människa och göra "rätt".

    Har du läst om vår ev. kommande flytt? Kanske ska vi träffas om du hinner en gång snart innan allvaret sätter igång?

    KRAM! // Titti m. Alexandra som börjat fritids i torsdags.

Liknande trådar

  1. Lite ledsen inlägg *lite lågt oxå*
    By Malou in forum Vikt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 14:54
  2. Lite fundersam och kanske lite ledsen.
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 18:52
  3. Lite Smålfolk, lite Katvig, lite Po.p...
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 16:21
  4. Tips önskas!*lite långt+lite despo*
    By lia me F. in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 13:20
  5. Lite blandat.... o lite lite långt...
    By sandra & co in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 08:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar