Men vad nu då?
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Men vad nu då?

    Nu börjar jag bli sugen på en bebis till! Är jag klok eller??

    Det kanske går över. Men så sa maken nåt häromdan. Vet inte hur vi kom in på det, för vi har inte diskuterat en 4:a. Så sa han: "Det blir väl inga fler barn här. Fast man ska väl aldrig säga aldrig i och för sig"

    Jag blev helt paff att det där kom från honom. Och det liksom ryckte en aning i livmodern

    Är man galen om man skaffar en fyra om ca 2 år? Jag 31, maken 40, de andra barnen ca 10, 7 & 4? :P
  2. 1
    Men vad nu då? Nu börjar jag bli sugen på en bebis till! Är jag klok eller??

    Det kanske går över. Men så sa maken nåt häromdan. Vet inte hur vi kom in på det, för vi har inte diskuterat en 4:a. Så sa han: "Det blir väl inga fler barn här. Fast man ska väl aldrig säga aldrig i och för sig"

    Jag blev helt paff att det där kom från honom. Och det liksom ryckte en aning i livmodern

    Är man galen om man skaffar en fyra om ca 2 år? Jag 31, maken 40, de andra barnen ca 10, 7 & 4? :P
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Inte det minsta galen om du frågar mig. Roligt att det kanske rycker lite i hans livmoder också.
  4. 2
    Inte det minsta galen om du frågar mig. Roligt att det kanske rycker lite i hans livmoder också.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    *s* nej du passa på o skaffa en till medans du kan! själv är man ju för gammal för en till o 5 barn skulle kännas alldeles för mycket också
    Fyra är så bra så,så jag tycker absolut att ni ska försöka du ångrar ju aldrig de barn du fått men kanske de du inte fick..
  6. 3
    *s* nej du passa på o skaffa en till medans du kan! själv är man ju för gammal för en till o 5 barn skulle kännas alldeles för mycket också
    Fyra är så bra så,så jag tycker absolut att ni ska försöka du ångrar ju aldrig de barn du fått men kanske de du inte fick..
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Visst är det så!

    jag skulle nog alltid undra över det där fjärde barnet. Men sen får det vara stopp..

    Nu pluggar jag ju till juni 2009, sen vill man gärna ha en fast anställning innan. Jag har visserligen det nu, är tjänstledig. Men den tjänsten vill jag inte gå tillbaks till..

    Hur länge är det man måste jobba för att få tillgodoräkna sig sin lön helt & hållet när de räknar ut SGI??
  8. 4
    Visst är det så! jag skulle nog alltid undra över det där fjärde barnet. Men sen får det vara stopp..

    Nu pluggar jag ju till juni 2009, sen vill man gärna ha en fast anställning innan. Jag har visserligen det nu, är tjänstledig. Men den tjänsten vill jag inte gå tillbaks till..

    Hur länge är det man måste jobba för att få tillgodoräkna sig sin lön helt & hållet när de räknar ut SGI??
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Vad skönt

    visserligen lär man få kommentarer av typen "ska ni ha ett eget fotbollslag" etc.
    Och en jäääkla massa lär tro att man vill ha en fyra för att få en son, efter tre töser.

    Men jag skulle gärna ha 4 prinsessor, faktiskt.
  10. 5
    Vad skönt visserligen lär man få kommentarer av typen "ska ni ha ett eget fotbollslag" etc.
    Och en jäääkla massa lär tro att man vill ha en fyra för att få en son, efter tre töser.

    Men jag skulle gärna ha 4 prinsessor, faktiskt.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    Då skulle det ju passa jättebra att få en liten om 3 år då har du pluggar klart förhoppningsvis fått jobb o 'hunnit jobba ett tag
    Tyvärr har jag ingen aning om hur länge man måste ha jobbat men mer än ett år bör det ju inte vara.Kanske någon annan vet?
    .
  12. 6
    Då skulle det ju passa jättebra att få en liten om 3 år då har du pluggar klart förhoppningsvis fått jobb o 'hunnit jobba ett tag
    Tyvärr har jag ingen aning om hur länge man måste ha jobbat men mer än ett år bör det ju inte vara.Kanske någon annan vet?
    .
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7

    Tror det kan bli bra ja

    fast nu när man väl börjat tänka i de banorna kommer man väl hinna längta halvt ihjäl sig. 2 år är ju ett tag
  14. 7
    Tror det kan bli bra ja fast nu när man väl börjat tänka i de banorna kommer man väl hinna längta halvt ihjäl sig. 2 år är ju ett tag
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8

    Definitivt inte

    galen! Tycker det är häftigt med storfamiljer jag.

    Jag är också bebissugen, känns som att "alla" i min omgivning är gravida eller försöker bli det och man blir smittad av det. Nu har jag börjat jobba, ska se vad som händer till hösten med arbete osv. Men hade gärna fått en till om .... ett drygt år? Ska dock ha med mig den andra halva av bebistillverkningen dvs sambon också. Men jag menar vi har en 03:a och en 06:a, nog får vi ha en 09:a också för att inte bryta sviten
  16. 8
    Definitivt inte galen! Tycker det är häftigt med storfamiljer jag.

    Jag är också bebissugen, känns som att "alla" i min omgivning är gravida eller försöker bli det och man blir smittad av det. Nu har jag börjat jobba, ska se vad som händer till hösten med arbete osv. Men hade gärna fått en till om .... ett drygt år? Ska dock ha med mig den andra halva av bebistillverkningen dvs sambon också. Men jag menar vi har en 03:a och en 06:a, nog får vi ha en 09:a också för att inte bryta sviten
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9
    Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge
  18. 9
    Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge
  19. Medlem sedan
    Mar 2002
    #10

    Hehe, vi med i så fall

    00, 03 & 06 har ju vi. Blir ju konstigt med en -10 mitt i allt då!
    Kanske en höst --09:a! Ja, det vore inte så tokigt. Sommarbarn blir inte bra, för då har maken sjukt mycket på jobbet. Ingen semester & massor av övertid. Så fram i september/oktober vore perfekt!

    Lycka till med din andra halva. Ingenting är omöjligt. Min ville första bara ha två. Nu pratar HAN om en fyra!
  20. 10
    Hehe, vi med i så fall 00, 03 & 06 har ju vi. Blir ju konstigt med en -10 mitt i allt då!
    Kanske en höst --09:a! Ja, det vore inte så tokigt. Sommarbarn blir inte bra, för då har maken sjukt mycket på jobbet. Ingen semester & massor av övertid. Så fram i september/oktober vore perfekt!

    Lycka till med din andra halva. Ingenting är omöjligt. Min ville första bara ha två. Nu pratar HAN om en fyra!
  21. Medlem sedan
    May 1998
    #11
    Låter ju aldeles utmärkt! Kör hårt - träna ofta ;o)
  22. 11
    Låter ju aldeles utmärkt! Kör hårt - träna ofta ;o)
  23. Medlem sedan
    Mar 2002
    #12

    Hehe, ja

    det kan ju vara bra att öva. Ingen större risk att det sker något oplanerat eftersom jag har spiral. Men man vet ju aldrig iofs
  24. 12
    Hehe, ja det kan ju vara bra att öva. Ingen större risk att det sker något oplanerat eftersom jag har spiral. Men man vet ju aldrig iofs
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar