Välling eller ersättning
_0802 Februaribarn
  1. maylin
    #1

    Välling eller ersättning

    Albin blir 6 månader i morgon och jag undrar om man skall ta ersättning eller välling till honom nu? Vi tänkte pröva lite medan jag ammar för att jag skall på älgjakt (visserligen bara dagtid) i september och då skall han vara hemma med sin pappa då.
    Vad ger ni?
  2. 1
    Välling eller ersättning Albin blir 6 månader i morgon och jag undrar om man skall ta ersättning eller välling till honom nu? Vi tänkte pröva lite medan jag ammar för att jag skall på älgjakt (visserligen bara dagtid) i september och då skall han vara hemma med sin pappa då.
    Vad ger ni?
  3. Medlem sedan
    May 2008
    #2
    Vi började med välling för ca två veckor sen och han blir 6 mån. om fem dagar.
    Det tog några dagar till magen vande sig, men det går bättre nu.
    Jag har inte helammat nånting för att han inte tog bröstet och jag pumpade i 3 mån (ryser när jag tänker tillbaka). Hursomhelst, han var hungrig jämt med bara ersättning de sista veckorna så vi började med välling tidigare, nu sover han nästan hela natten, ibland vaknar en gång och får välling, att jag vaknar med alla deras ljud är en annan femma
  4. 2
    Vi började med välling för ca två veckor sen och han blir 6 mån. om fem dagar.
    Det tog några dagar till magen vande sig, men det går bättre nu.
    Jag har inte helammat nånting för att han inte tog bröstet och jag pumpade i 3 mån (ryser när jag tänker tillbaka). Hursomhelst, han var hungrig jämt med bara ersättning de sista veckorna så vi började med välling tidigare, nu sover han nästan hela natten, ibland vaknar en gång och får välling, att jag vaknar med alla deras ljud är en annan femma
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Om du ska ersätta amningen

    dagtid när du är iväg och jagar så hade jag valt ersättning. Gröt & vällingmål ska man ge max tre/dygn.

    Välling eller gröt tycker jag passar bäst som morgon eller kvällsmål.
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  6. 3
    Om du ska ersätta amningen dagtid när du är iväg och jagar så hade jag valt ersättning. Gröt & vällingmål ska man ge max tre/dygn.

    Välling eller gröt tycker jag passar bäst som morgon eller kvällsmål.
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Vi har gett ersättning några gånger när jag har varit iväg. Har inte provat välling än. Om det handlar om att just ersätta amningen skulle jag välja ersättning. Men det ena behöver ju inte utesluta det andra, och när du drar iväg på älgjakt om en månad kanske han vill ha något mål välling eller gröt eller mat också. Mycket händer ju på en månad!

    Tänk att våra småttingar redan är runt halvåret! Bara lika mycket till så fyller de ett! Wow, liksom. Jag tycker att tiden går i raketfart den här gången.
    Anna m Tim 12/9-04 och Nela 12/2-08
  8. 4
    Vi har gett ersättning några gånger när jag har varit iväg. Har inte provat välling än. Om det handlar om att just ersätta amningen skulle jag välja ersättning. Men det ena behöver ju inte utesluta det andra, och när du drar iväg på älgjakt om en månad kanske han vill ha något mål välling eller gröt eller mat också. Mycket händer ju på en månad!

    Tänk att våra småttingar redan är runt halvåret! Bara lika mycket till så fyller de ett! Wow, liksom. Jag tycker att tiden går i raketfart den här gången.

Liknande trådar

  1. Välling eller ersättning
    By nillan71 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 22:36
  2. Ersättning eller välling?
    By myskoxen in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-08, 18:30
  3. Ersättning eller välling???
    By Mamma till 4 pojkar! in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 10:22
  4. ersättning eller välling?
    By Sara med T & S in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 09:39
  5. Välling eller ersättning?
    By johi in forum _0507 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 10:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar