kräks bara på natten
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    Jun 2008
    #1

    kräks bara på natten

    Min 4-åriga dotter har en tendens att bara kräkas på natten när hon blir magsjuk, och då kommer hela dagens matintag upp. Sen sover hon resten av natten, vaknar på morgonen och äter ok, är lite trött förstås och leker under dagen. Sen är det samma visa nästa natt igen. Är det någon som känner igen sig/ vet vad detta beror på? Det håller oftast på i minst en vecka vilket gör att hon blir rätt tagen i slutet förstås. Hon har känslig mage (glutenintolerant) ska tilläggas.

    Tacksam över att höra om någon har hört om något liknande.
  2. 1
    kräks bara på natten Min 4-åriga dotter har en tendens att bara kräkas på natten när hon blir magsjuk, och då kommer hela dagens matintag upp. Sen sover hon resten av natten, vaknar på morgonen och äter ok, är lite trött förstås och leker under dagen. Sen är det samma visa nästa natt igen. Är det någon som känner igen sig/ vet vad detta beror på? Det håller oftast på i minst en vecka vilket gör att hon blir rätt tagen i slutet förstås. Hon har känslig mage (glutenintolerant) ska tilläggas.

    Tacksam över att höra om någon har hört om något liknande.
  3. Anonym
    #2
    Min dotter om har känslig mage, hon har en mjölkallergi...hon kräks också på nätterna ibland, men när vi "striktade" upp kosten så har hon nästan slutat!
  4. 2
    Min dotter om har känslig mage, hon har en mjölkallergi...hon kräks också på nätterna ibland, men när vi "striktade" upp kosten så har hon nästan slutat!
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Hon borde nog låta bli att äta en hel dag om hon är magsjuk, bara dricka. För magen behöver vila när den ska slänga ut virus och det går ju inte om man petar ned mat hela tiden. På det sättet förlänger ni också magsjukan till en hel vecka. En magsjuka brukar gå över på en eller två dagar om man inte äter, utan bara dricker.

    Att hon har glutenintolerans har ingen betydelse.
  6. 3
    Hon borde nog låta bli att äta en hel dag om hon är magsjuk, bara dricka. För magen behöver vila när den ska slänga ut virus och det går ju inte om man petar ned mat hela tiden. På det sättet förlänger ni också magsjukan till en hel vecka. En magsjuka brukar gå över på en eller två dagar om man inte äter, utan bara dricker.

    Att hon har glutenintolerans har ingen betydelse.
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4

    Jag har fått råd tvärtemot..

    Att det är bra att äta om man vill ha, bättre att ha något att kräkas upp än att kräka galla. Magsjukan försvinner inte fortare för att man inte äter och dessutom brukar kroppen hinna få ur ngt ur maten innan den åker upp igen vilket gör att man inte blir lika utmattad jämfört med om man bara hade druckit.

    Traditionellt, när jag var liten så skulle man alltid låta bli att äta för rädslan att kräkas. men jag fick höra att det var en sådan gammal "sanning" i klass med att man ska luta huvudet bakåt när man har näsblod etc som inte riktigt stämmer med verkligheten.
  8. 4
    Jag har fått råd tvärtemot.. Att det är bra att äta om man vill ha, bättre att ha något att kräkas upp än att kräka galla. Magsjukan försvinner inte fortare för att man inte äter och dessutom brukar kroppen hinna få ur ngt ur maten innan den åker upp igen vilket gör att man inte blir lika utmattad jämfört med om man bara hade druckit.

    Traditionellt, när jag var liten så skulle man alltid låta bli att äta för rädslan att kräkas. men jag fick höra att det var en sådan gammal "sanning" i klass med att man ska luta huvudet bakåt när man har näsblod etc som inte riktigt stämmer med verkligheten.

Liknande trådar

  1. kräks nästan på natten
    By Nizza2001 in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-11, 09:07
  2. Kräks på natten...
    By Jeany in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 14:57
  3. Hon bara kräks..
    By YoCheri in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 17:47
  4. Juni bara kräks och kräks
    By bibbi_ in forum _0307 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 22:44
  5. Äter på natten så hon kräks
    By Lööv_choklad in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 11:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar