Jag blir galen- nervryck i ögat!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Jag blir galen- nervryck i ögat!

    Nu har jag har nervryck i ögonlocket i flera veckor, från och till, mest till. Finns det nåt man kan göra för att få stopp på eländet innan jag blir galen? Vad kan det bero på?
    5barnsmor och sjuksköterska
  2. 1
    Jag blir galen- nervryck i ögat! Nu har jag har nervryck i ögonlocket i flera veckor, från och till, mest till. Finns det nåt man kan göra för att få stopp på eländet innan jag blir galen? Vad kan det bero på?
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    Stress kan det bero på, ansträngda ögon, behov av glasögon... T ex. En gång ryckte det i mitt öga i ÅTTA MÅNADER. Konstant, jag höll på att bli galen, men sen slutade det, kom tillbaka ibland och då ffa om jag var trött, hade druckit alkohol (räckte med ½ glas för att det skulle börja rycka) men då var det bara tillfälligt som tur var. Nu var det länge sen dock, tack och lov *peppar peppar*.
  4. 2
    Stress kan det bero på, ansträngda ögon, behov av glasögon... T ex. En gång ryckte det i mitt öga i ÅTTA MÅNADER. Konstant, jag höll på att bli galen, men sen slutade det, kom tillbaka ibland och då ffa om jag var trött, hade druckit alkohol (räckte med ½ glas för att det skulle börja rycka) men då var det bara tillfälligt som tur var. Nu var det länge sen dock, tack och lov *peppar peppar*.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Jaha dåså Stress kan det mycket väl vara, har varit ledig 2 dagar på 3 veckor...linserna kanske börjar bli slitna med. Trött är jag för jämnan :P Antar att jag får dras med skiten tills det ger sig då. Om jag inte sliter bort ögonlocket först i rena ilskan, haha.
  6. 3
    Jaha dåså Stress kan det mycket väl vara, har varit ledig 2 dagar på 3 veckor...linserna kanske börjar bli slitna med. Trött är jag för jämnan :P Antar att jag får dras med skiten tills det ger sig då. Om jag inte sliter bort ögonlocket först i rena ilskan, haha.
  7. anchita
    #4
    Det är garanterat magnesiumbrist. Du kan köpa magnesiumtabletter på apoteket. Jag lovar dig att det kommer försvinna efter 1 dygn!
  8. 4
    Det är garanterat magnesiumbrist. Du kan köpa magnesiumtabletter på apoteket. Jag lovar dig att det kommer försvinna efter 1 dygn!
  9. anchita
    #5
    En av biverkningarna till alkohol är magnesiumbrist, som oftast resulterar i ögonryckningar
  10. 5
    En av biverkningarna till alkohol är magnesiumbrist, som oftast resulterar i ögonryckningar
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6
    Samma problem har jag.
    Mitt vänstra har ryckt sedan början på sommaren.
    Magnesium brist`? Kan det vara det ?
    Stressad är jag inte mer än vanligt. Däremot har jag ett Skov i min reumatism.
  12. 6
    Samma problem har jag.
    Mitt vänstra har ryckt sedan början på sommaren.
    Magnesium brist`? Kan det vara det ?
    Stressad är jag inte mer än vanligt. Däremot har jag ett Skov i min reumatism.
  13. anchita
    #7
    Ja, det är ju jättevanligt med magnesiumbrist nuförtiden. Det har med födointag oftast att göra. Tror också det kan ha samband med ditt skov. Har du testat Litozin? Min reumatism försvinner så gott som helt när jag tar Litozin regelbundet. Men det tar tid, för mig tog det en månad innan jag märkte skillnad! Nu har jag käkat det i 2 år, och jag kan leva numer utan att ha ont
  14. 7
    Ja, det är ju jättevanligt med magnesiumbrist nuförtiden. Det har med födointag oftast att göra. Tror också det kan ha samband med ditt skov. Har du testat Litozin? Min reumatism försvinner så gott som helt när jag tar Litozin regelbundet. Men det tar tid, för mig tog det en månad innan jag märkte skillnad! Nu har jag käkat det i 2 år, och jag kan leva numer utan att ha ont
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Magnesium. imt.
  16. 8
    Magnesium. imt.
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #9
    Inte testat det.
    Ska googla det, men frågar ändå dig vad det är och vart det finns.
    Jag är extremt svårbehandlad. Jag har nu (tilldags dato) provat 16 mediciner utan att det hjälp mig nämnvärt.
    Tråkigt.
    Så nu provar jag gärna allt som bara kan göra det en mikrometers bättre ;-)
  18. 9
    Inte testat det.
    Ska googla det, men frågar ändå dig vad det är och vart det finns.
    Jag är extremt svårbehandlad. Jag har nu (tilldags dato) provat 16 mediciner utan att det hjälp mig nämnvärt.
    Tråkigt.
    Så nu provar jag gärna allt som bara kan göra det en mikrometers bättre ;-)
  19. anchita
    #10
    Det finns på hälsokosten och har blivit godkänt av Läkemedelsstyrelsen. Du kan mao få det på recept och därmed sänka kostnaden (för det är rätt dyrt). Det bestor eg av nyponpulver som är rikt på gopo. Gopo har en inflammationshämmande effekt på leder och är apeffektivt just hos reumatiker. I Litzin finns, förutom gopo en binge vitaminer o mineraler (bla magnesium )
    Jag tror också att just magnesium har en lindrande effekt iom att det är basiskt, neutraliserande.

    Hoppas det funkar och att det blir bättre för dig!
  20. 10
    Det finns på hälsokosten och har blivit godkänt av Läkemedelsstyrelsen. Du kan mao få det på recept och därmed sänka kostnaden (för det är rätt dyrt). Det bestor eg av nyponpulver som är rikt på gopo. Gopo har en inflammationshämmande effekt på leder och är apeffektivt just hos reumatiker. I Litzin finns, förutom gopo en binge vitaminer o mineraler (bla magnesium )
    Jag tror också att just magnesium har en lindrande effekt iom att det är basiskt, neutraliserande.

    Hoppas det funkar och att det blir bättre för dig!
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11
    Jaha ja, då får jag sluta med vinet o börja käka magnesium då
  22. 11
    Jaha ja, då får jag sluta med vinet o börja käka magnesium då
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12
    Jaså? Helt klart värt att testa, tack!
  24. 12
    Jaså? Helt klart värt att testa, tack!
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13
    Ska prova, tack!
  26. 13
    Ska prova, tack!

Liknande trådar

  1. jag blir galen, GALEN!!
    By -Helena m AoM- in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 14:54
  2. Jag blir GALEN
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 20:31
  3. Blir galen på kläder som inte blir rena
    By PetraKalmar in forum En bra idé
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 06:50
  4. Jag blir galen, galen
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 19:31
  5. Jag blir (är?) galen!!!
    By katwah in forum Känsliga snack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 08:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar