Läkarbesök
_0411 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Läkarbesök

    Idag var jag hos läkaren med Zacharias för hans allergier och eksem igen. Rutinåterbesök. För första gången sedan han var nyfödd har han blivit av med sina eksem i ansiktet och det känns väldigt väldigt skönt. Den här sommaren har han blivit mycket bättre över huvudtaget.
    Tyvärr hade barnmottagningens kylskåp gått sönder så vi kunde inte göra nya allergitest (vätskorna hade frusit till is!) utan vi måste tillbaka på måndag. Idag äter han inte mjölk, fisk, äpple, citrus och tomat. Nötter får han inte heller.
    Vore väldigt skönt om allergierna försvann!
    Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

    http://www.jordochdjur.se
  2. 1
    Läkarbesök Idag var jag hos läkaren med Zacharias för hans allergier och eksem igen. Rutinåterbesök. För första gången sedan han var nyfödd har han blivit av med sina eksem i ansiktet och det känns väldigt väldigt skönt. Den här sommaren har han blivit mycket bättre över huvudtaget.
    Tyvärr hade barnmottagningens kylskåp gått sönder så vi kunde inte göra nya allergitest (vätskorna hade frusit till is!) utan vi måste tillbaka på måndag. Idag äter han inte mjölk, fisk, äpple, citrus och tomat. Nötter får han inte heller.
    Vore väldigt skönt om allergierna försvann!
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2

    Hoppas

    att de försvinner eller i allafall mildras! Inte kul att alltid vara på sin vakt och oroa sig för vad det är i maten. Du får berätta hur det går sedan.
    *kram*
    Kristina med 3♥
  4. 2
    Hoppas att de försvinner eller i allafall mildras! Inte kul att alltid vara på sin vakt och oroa sig för vad det är i maten. Du får berätta hur det går sedan.
    *kram*
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Vad skönt att han blivit bättre. Vi är förskonande från allergier som tur är, hoppas även att nu lillebror inte heller får några..

    Lycka till nästa vecka med testerna.
  6. 3
    Vad skönt att han blivit bättre. Vi är förskonande från allergier som tur är, hoppas även att nu lillebror inte heller får några..

    Lycka till nästa vecka med testerna.
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Tack Kristina och MatildaK! Nu har vi gjort förnyat test som visade negativt på fisk, så nu håller vi på och testar försiktigt. Mjölk är han fortfarande väldigt allergisk mot och en rad andra grejer tål han inte heller.
    Fast roligt är att han nu är så bra att han fungerar på förskola så vi håller på med inskolning just nu. Väldigt spännande tycker både han och jag.
  8. 4
    Tack Kristina och MatildaK! Nu har vi gjort förnyat test som visade negativt på fisk, så nu håller vi på och testar försiktigt. Mjölk är han fortfarande väldigt allergisk mot och en rad andra grejer tål han inte heller.
    Fast roligt är att han nu är så bra att han fungerar på förskola så vi håller på med inskolning just nu. Väldigt spännande tycker både han och jag.
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Härligt att han blir bättre!! Hur hahr det gått med fisktestandet??

    Och hur går det på förskolan?

    kram!
  10. 5
    Härligt att han blir bättre!! Hur hahr det gått med fisktestandet??

    Och hur går det på förskolan?

    kram!
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6
    Ja, vi har provat lite fisk, men då blossade utslagen upp igen så vi får avvakta lite till tyvärr. Men jämfört med vad han kunde äta för ett par år sedan är det ju väldigt smidigt just nu.

    Förskolan tycker han är rätt ok. Men vi försöker faktiskt byta förskola/skola för barnen just nu från en montessori till en annan. Problem med ledningen på nuvarande skola....lång och trist historia....

    Hur har ni det nu för tiden?
  12. 6
    Ja, vi har provat lite fisk, men då blossade utslagen upp igen så vi får avvakta lite till tyvärr. Men jämfört med vad han kunde äta för ett par år sedan är det ju väldigt smidigt just nu.

    Förskolan tycker han är rätt ok. Men vi försöker faktiskt byta förskola/skola för barnen just nu från en montessori till en annan. Problem med ledningen på nuvarande skola....lång och trist historia....

    Hur har ni det nu för tiden?
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Hej!

    Tråkigt med fisken, men skönt att det ändå går åt rätt håll...

    Vi har det toppenbra just nu. Jag är f-ledig med Emelina, Ebbe går sina 15 timmar på daigs, och tycker det räcker i af nästan, Wilmer har börjat förskoleklass och har även frtids, så han går till 15. Dessutom är min make ledig med oss varann fredag, så vi har det så lyxigt just nu

    Blir hemma till aug 09 tror jag.

    Hur har ni det för övrigt då?

    kram
  14. 7
    Hej!

    Tråkigt med fisken, men skönt att det ändå går åt rätt håll...

    Vi har det toppenbra just nu. Jag är f-ledig med Emelina, Ebbe går sina 15 timmar på daigs, och tycker det räcker i af nästan, Wilmer har börjat förskoleklass och har även frtids, så han går till 15. Dessutom är min make ledig med oss varann fredag, så vi har det så lyxigt just nu

    Blir hemma till aug 09 tror jag.

    Hur har ni det för övrigt då?

    kram

Liknande trådar

  1. Läkarbesök
    By cia76 in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 20:47
  2. läkarbesök!
    By lelilia in forum _0906 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 20:13
  3. Läkarbesök i dag...
    By tina m 2 in forum _0906 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 09:20
  4. läkarbesök
    By fröet in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 15:39
  5. Läkarbesök
    By Gunilla m 4 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 23:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar