Nån som har kläd problem?
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Nån som har kläd problem?

    Jag har STOOORA klädproblem med Noah.... han håller på att byta storlek nu.
    Han har 80 i byxor men är på väg att byta till 86 i tröjor. Men jag vill ju inte handla på bäbis avdelningarna längre åt han.. och där finns de ju inte direkt så mycket urval heller. Men kollar jag på oojk avdelningen på tröjor i strl 86 ja dom är dom ju mega stora. Borde inte pojk 86 och baby 86 vara samma lika? De är ju ändå 86 båda??
    Med andra ord... jag hittar inte tröjor åt grabben....
    Vart handlar ni och vilken avdelning? Storlekar?

    Annars så är allt suveränt med oss. Jag och Noah är fortfarande själva och vi trivs med det
    Han går på dagis ochaldrig gråtit en tår när jag lämnat han, dagis personalen är helt häpna över hur lugn och snäll och medgörlig han är =)
    Testade att byta til växa säng men den kände han sej otrygg i så jag böt tillbaka till spjälsängen, den får stanna ett tag till

    Jag har jobbat som en tok sedan aprill... men nu är jag äntligen ledig... är ledig fram tills den 25 då jag börjar plugga... måste dra ner på tempot lite, känner att jag orkar inte vara nån super morsa och fixa allt och jobba dygnet runt.. Så jag valde att tagga ner tempot och börja plugga några år. Skonsammanst mot både mej och Noah

    Nu vart det mycket längre än jag trodde.. men men... kul att snacka ibland :P

    Kram på er från Minna och Noah
    Prinsen Noah född 070303
  2. 1
    Nån som har kläd problem? Jag har STOOORA klädproblem med Noah.... han håller på att byta storlek nu.
    Han har 80 i byxor men är på väg att byta till 86 i tröjor. Men jag vill ju inte handla på bäbis avdelningarna längre åt han.. och där finns de ju inte direkt så mycket urval heller. Men kollar jag på oojk avdelningen på tröjor i strl 86 ja dom är dom ju mega stora. Borde inte pojk 86 och baby 86 vara samma lika? De är ju ändå 86 båda??
    Med andra ord... jag hittar inte tröjor åt grabben....
    Vart handlar ni och vilken avdelning? Storlekar?

    Annars så är allt suveränt med oss. Jag och Noah är fortfarande själva och vi trivs med det
    Han går på dagis ochaldrig gråtit en tår när jag lämnat han, dagis personalen är helt häpna över hur lugn och snäll och medgörlig han är =)
    Testade att byta til växa säng men den kände han sej otrygg i så jag böt tillbaka till spjälsängen, den får stanna ett tag till

    Jag har jobbat som en tok sedan aprill... men nu är jag äntligen ledig... är ledig fram tills den 25 då jag börjar plugga... måste dra ner på tempot lite, känner att jag orkar inte vara nån super morsa och fixa allt och jobba dygnet runt.. Så jag valde att tagga ner tempot och börja plugga några år. Skonsammanst mot både mej och Noah

    Nu vart det mycket längre än jag trodde.. men men... kul att snacka ibland :P

    Kram på er från Minna och Noah
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    Nja, både ja och nej...
    saken är den att Jonathan är så liten han är så smal så alla byxor är för stora i midjan.. Men dom kan vara bra på längden..
    Tröjor är inte några problem så. dom såg jätte stora ut! men är inte så stora..
    för när man kollar på dom han har på sej så är dom rätt små...

    Skönt att vara ledig ett tag !
    Hoppas du får de skönt !
    längtar tills 25 just nu. så man kan få lön nån gång ! de e så knapert med pengar när sambon är pappaledig! helt sjukt!!!!! Men men!

    kram på dej !
  4. 2
    Nja, både ja och nej...
    saken är den att Jonathan är så liten han är så smal så alla byxor är för stora i midjan.. Men dom kan vara bra på längden..
    Tröjor är inte några problem så. dom såg jätte stora ut! men är inte så stora..
    för när man kollar på dom han har på sej så är dom rätt små...

    Skönt att vara ledig ett tag !
    Hoppas du får de skönt !
    längtar tills 25 just nu. så man kan få lön nån gång ! de e så knapert med pengar när sambon är pappaledig! helt sjukt!!!!! Men men!

    kram på dej !
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    oj förlåt, glömde.... vi handlar mest på H&M men även liten på Lindex och kaphal... det är lite olika.

    inte på bäbis avdelningen.
  6. 3
    oj förlåt, glömde.... vi handlar mest på H&M men även liten på Lindex och kaphal... det är lite olika.

    inte på bäbis avdelningen.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Jag har motsatt problem med en liten kille som börjar växa ur bäbisavdelningens storlekar samtidigt som jag verkligen inte vill börja handla på "stora" avdelningen än, jag vill inte ha svarta kläder med döskallar till min lilla kille utan de där fina, färgglada och relativt neutrala kläderna som finns för de små. Vi gillar starka klara färger i vår familj men på 2-6 års-avdelningen är allt brunt, gråt, svart och kakifärgat.

    Jag har inte upplevt 86cl som större på storbarnsavdelningen än på bebisavdelningen, det skiljer mer mellan olika plagg/modeller än mellan avdelningarna tycker jag.
  8. 4
    Jag har motsatt problem med en liten kille som börjar växa ur bäbisavdelningens storlekar samtidigt som jag verkligen inte vill börja handla på "stora" avdelningen än, jag vill inte ha svarta kläder med döskallar till min lilla kille utan de där fina, färgglada och relativt neutrala kläderna som finns för de små. Vi gillar starka klara färger i vår familj men på 2-6 års-avdelningen är allt brunt, gråt, svart och kakifärgat.

    Jag har inte upplevt 86cl som större på storbarnsavdelningen än på bebisavdelningen, det skiljer mer mellan olika plagg/modeller än mellan avdelningarna tycker jag.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Vi blandar storlekar på tröjor ganska vilt, så vår dotter har större tröjor än hennes egentliga storlek pga att det inte ser så bylsigt ut trots att de är en till två storlekar större. ÄR de trots allt alltför stora så inget problem: hon växer i dem förr eller senare

    särskilt behändigt är detta tycker vi när det är sluttamp på rean o tröjorna bara kostar ett par tior eller så.

    ha det!
    /ingrids mor
  10. 5
    Vi blandar storlekar på tröjor ganska vilt, så vår dotter har större tröjor än hennes egentliga storlek pga att det inte ser så bylsigt ut trots att de är en till två storlekar större. ÄR de trots allt alltför stora så inget problem: hon växer i dem förr eller senare

    särskilt behändigt är detta tycker vi när det är sluttamp på rean o tröjorna bara kostar ett par tior eller så.

    ha det!
    /ingrids mor

Liknande trådar

  1. kläd problem...
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-09, 09:50
  2. Kläd-problem
    By snowfliing in forum Bebiskläder
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 13:27
  3. Kläd-problem
    By snowfliing in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 21:39
  4. Kläd råd
    By nadinne in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 19:05
  5. Vad har ni för kläd - och
    By Cissi med Gustav bf 8 okt in forum _0307 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 12:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar