Då var det dags att börja på dagis
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Då var det dags att börja på dagis

    å än så länge verkar det gå bra, har klarat av en veckas inskolning ( eller vecka och vecka måndag blev inget för pedagogen är ledig och på fredagen var det studiedag) och det går faktiskt bra.
    SJälva har jag jobbat i två veckor och det känns faktiskt också jättebra, riktigt roligt. OCh det trodde jag inte att det skulle bli, hade världens ångest dan innan och ville inte alls, men sen kom ju det härliga höstvädret och då kändes det helt ok. ´

    Fast jag jobbar på förskola så hela dygnet ser i princip likadant ut, först ska man till jobbet och vara med andras barn och sen ska man hem och ta hand om sina egna. Det lustiga är att ibland är det lugnare på jobbet med 17 barn än hemma med två barn.

    jaja det är väl i alla fall nu det riktiga livet börjar på allvar, lämna och hämta två barn, hem och laga mat, diska, tvätta och sen är man väl helt slut på kvällar och helger.

    trevlig lördagskväll allihoppa, själv e jag själv då sambon e på 30-årsfest
  2. 1
    Då var det dags att börja på dagis å än så länge verkar det gå bra, har klarat av en veckas inskolning ( eller vecka och vecka måndag blev inget för pedagogen är ledig och på fredagen var det studiedag) och det går faktiskt bra.
    SJälva har jag jobbat i två veckor och det känns faktiskt också jättebra, riktigt roligt. OCh det trodde jag inte att det skulle bli, hade världens ångest dan innan och ville inte alls, men sen kom ju det härliga höstvädret och då kändes det helt ok. ´

    Fast jag jobbar på förskola så hela dygnet ser i princip likadant ut, först ska man till jobbet och vara med andras barn och sen ska man hem och ta hand om sina egna. Det lustiga är att ibland är det lugnare på jobbet med 17 barn än hemma med två barn.

    jaja det är väl i alla fall nu det riktiga livet börjar på allvar, lämna och hämta två barn, hem och laga mat, diska, tvätta och sen är man väl helt slut på kvällar och helger.

    trevlig lördagskväll allihoppa, själv e jag själv då sambon e på 30-årsfest
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Ja, Ronja har gjort sina två veckors inskolning nu och börjar på allvar imorgon. Inskolningen har gått bra och hennes storasyster går på avdelningen brevid. Så jag kan bara hålla med om att man kommer va trött på kvällarna.
  4. 2
    Ja, Ronja har gjort sina två veckors inskolning nu och börjar på allvar imorgon. Inskolningen har gått bra och hennes storasyster går på avdelningen brevid. Så jag kan bara hålla med om att man kommer va trött på kvällarna.

Liknande trådar

  1. Börja på dagis...
    By vicketick, Stockholm in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 16:45
  2. När börja dagis?
    By k m E *E* & E in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 10:45
  3. När börja dagis?
    By salsa in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 09:47
  4. När ska era små börja på dagis/dag-
    By Io in forum _05 Höstbarn
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 17:43
  5. Börja på dagis
    By Cicci in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 18:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar