måste ju tala om !
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    måste ju tala om !

    att de går hur bra som hälst !

    igår åt han ok. de tog 45 minuter att somna... och sov i 30 min 3 av 6 barn somnade !

    idag åt han inte lika bra typ inget.
    de tog 10 min max innan han somnade, och sov i över en timme..
    och dom satt still vid sångstunden nästan hela tiden. jätte skönt!
    och mej bryr han sej inte om. presis som jag trodde
    Carolina född 200203 - Jonathan född 200703

    http://fladerblomma.blogspot.com/
  2. 1
    måste ju tala om ! att de går hur bra som hälst !

    igår åt han ok. de tog 45 minuter att somna... och sov i 30 min 3 av 6 barn somnade !

    idag åt han inte lika bra typ inget.
    de tog 10 min max innan han somnade, och sov i över en timme..
    och dom satt still vid sångstunden nästan hela tiden. jätte skönt!
    och mej bryr han sej inte om. presis som jag trodde
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Vad skönt att det går bra Vår lilla trivs inte alls på dagis.Vi får bända lös henne från oss vuxna när vi ska lämna henne*jobbigt*
    Imåndags hade hov varit ledsen hela dan.Hon har precis fått konstaterat en maginflammation och fått medicin för det så jag hoppas att det hjälper upp hela situationen
  4. 2
    Vad skönt att det går bra Vår lilla trivs inte alls på dagis.Vi får bända lös henne från oss vuxna när vi ska lämna henne*jobbigt*
    Imåndags hade hov varit ledsen hela dan.Hon har precis fått konstaterat en maginflammation och fått medicin för det så jag hoppas att det hjälper upp hela situationen
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    För oss började inskolningen på dagis bra. Hon tyckte det var ett kul ställe med många roliga saker. Pappa lämnade första dagarna och andra dagen han skulle lämna henne en stund så var hon ledsen några minuter, sen gick det bra. Igår lämnade jag och då hade hon varit jättearg och ledsen i 20 min och sedan ville hon inte vara med på några aktiviteter utan satt för sig själv... Idag var det samma fast pappa lämnade igen... Man får ju lite ångest för vad man utsätter henne för...
  6. 3
    För oss började inskolningen på dagis bra. Hon tyckte det var ett kul ställe med många roliga saker. Pappa lämnade första dagarna och andra dagen han skulle lämna henne en stund så var hon ledsen några minuter, sen gick det bra. Igår lämnade jag och då hade hon varit jättearg och ledsen i 20 min och sedan ville hon inte vara med på några aktiviteter utan satt för sig själv... Idag var det samma fast pappa lämnade igen... Man får ju lite ångest för vad man utsätter henne för...
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    usch va jobbigt !
    men magiflammarion... vad är de ?? har aldrig hört talas om de.
    Han verkar trivas jätte bra och jag har inte hört att de har vart något konstigt ( sambon lämnar och hämtar denna veckan. jag nästa. och sen kommer de blir varannan...
  8. 4
    usch va jobbigt !
    men magiflammarion... vad är de ?? har aldrig hört talas om de.
    Han verkar trivas jätte bra och jag har inte hört att de har vart något konstigt ( sambon lämnar och hämtar denna veckan. jag nästa. och sen kommer de blir varannan...
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    jo men man får ju se lite vad det är för pedagoger och hur barnet vill ha de !
    Dessa pedagoger verkar jätte bra och hopps på att han kommer att trivas.
    men de känns inge bra, för vi letar större, och de kommer bli utanför stan, så ja, vi får se, vi kommer bli tvugna att byta dagis sen då, men man vet ju inte, vi har ju letat i 7 år, så vem säger att vi inte kommer leta 7 år till...
    men de får bli ett senare problem...

    är mer orolig för magsjukor... när dom kommer... så jag hade önskat att jag sluppit lämna av den anledgningen, annars känner jag mej helt lugn. han kommer att klara sej
    är rätt kall när de gäller lämning och sånt... *tyvärr*

    dottern fick man slita loss, men de gick över på några minuter ! så ja till 99 % går de bra, men vi vissa fall så tyvärr... då fungerar de inte...
  10. 5
    jo men man får ju se lite vad det är för pedagoger och hur barnet vill ha de !
    Dessa pedagoger verkar jätte bra och hopps på att han kommer att trivas.
    men de känns inge bra, för vi letar större, och de kommer bli utanför stan, så ja, vi får se, vi kommer bli tvugna att byta dagis sen då, men man vet ju inte, vi har ju letat i 7 år, så vem säger att vi inte kommer leta 7 år till...
    men de får bli ett senare problem...

    är mer orolig för magsjukor... när dom kommer... så jag hade önskat att jag sluppit lämna av den anledgningen, annars känner jag mej helt lugn. han kommer att klara sej
    är rätt kall när de gäller lämning och sånt... *tyvärr*

    dottern fick man slita loss, men de gick över på några minuter ! så ja till 99 % går de bra, men vi vissa fall så tyvärr... då fungerar de inte...
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Jag vet inte riktigt vad det är.En inflammation i magsäcken typ.
    Hoppas iallafall att det blir bra.
    Vad skönt att dela på hämtningarna och lämningarna,jag gör nästan allt själv.
  12. 6
    Jag vet inte riktigt vad det är.En inflammation i magsäcken typ.
    Hoppas iallafall att det blir bra.
    Vad skönt att dela på hämtningarna och lämningarna,jag gör nästan allt själv.
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Visst är det lite hemskt.Jag är övertygad om att de har det bra på dagis men jag är så rädd att personalen ska börja tycka illa om henne för att hon är skrikig
  14. 7
    Visst är det lite hemskt.Jag är övertygad om att de har det bra på dagis men jag är så rädd att personalen ska börja tycka illa om henne för att hon är skrikig
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8
    jag kommer nog hämta mestadels, för att jag kan gå och komma lite som jag vill! dock inte helt såklart, men kan gå tidigare och börja senare och så.. de e inte alltid de märks, man jobbar på så gott man kan den tiden man är på jobbet !
    Idag slutade jag.... halv ett eller nåt för att vi va klara på de jobbet vi höll på med.så ja... det är lite så.
    sambon har lite hårdare.. men kommer att få försöka lämna varannan vecka sen.
    men så är de, sen e de mycke beroende på vart vi jobbar oxå. de kan ju variera väldigt mycke !
    Men när jag gick hemma gjorde jag allt. ( om de inte va något särskillt då fick han åka och hämta och lämna hemma!
  16. 8
    jag kommer nog hämta mestadels, för att jag kan gå och komma lite som jag vill! dock inte helt såklart, men kan gå tidigare och börja senare och så.. de e inte alltid de märks, man jobbar på så gott man kan den tiden man är på jobbet !
    Idag slutade jag.... halv ett eller nåt för att vi va klara på de jobbet vi höll på med.så ja... det är lite så.
    sambon har lite hårdare.. men kommer att få försöka lämna varannan vecka sen.
    men så är de, sen e de mycke beroende på vart vi jobbar oxå. de kan ju variera väldigt mycke !
    Men när jag gick hemma gjorde jag allt. ( om de inte va något särskillt då fick han åka och hämta och lämna hemma!

Liknande trådar

  1. måste bara få tala om,!!
    By sussi57 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 11:46
  2. Nu måste jag tala lite för
    By pbsthlm in forum Ordet är fritt
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 13:49
  3. Måste få tala om
    By Kickan med A&A in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 08:35
  4. Måste få tala om
    By Kickan med A&A in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 13:17
  5. Måste bara tala om
    By Gullan m 3 ungar in forum _0307 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 13:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar