90-tals kläder???
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    90-tals kläder???

    Såg frågan nedan om 1982 och spinner vidare på samma tema. Jag ska nämligen på 90-talsfest imorgon. Men vad i all världen hade man på sig på 90-talet. Tidigt 90-tal kan jag komma på spräckliga skjortor, farfarströjor och eventuellt gubbvästar. Men vad hände sedan? Vad hände typ 1994, 95, 96, 97?? Jag kan för mitt liv inte komma på vad jag ska ta på mig imorgon.
  2. 1
    90-tals kläder??? Såg frågan nedan om 1982 och spinner vidare på samma tema. Jag ska nämligen på 90-talsfest imorgon. Men vad i all världen hade man på sig på 90-talet. Tidigt 90-tal kan jag komma på spräckliga skjortor, farfarströjor och eventuellt gubbvästar. Men vad hände sedan? Vad hände typ 1994, 95, 96, 97?? Jag kan för mitt liv inte komma på vad jag ska ta på mig imorgon.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Jag vet inte heller, men jag vet att du sminka dig såhär: Likblek, med röda läppar och liksom platt men väldigt väääldigt glansig frisyr.
  4. 2
    Jag vet inte heller, men jag vet att du sminka dig såhär: Likblek, med röda läppar och liksom platt men väldigt väääldigt glansig frisyr.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Och och! Vad du än ska ha på dig så ska du stoppa ner toppen i underdelen. Mkt viktigt.
  6. 3
    Och och! Vad du än ska ha på dig så ska du stoppa ner toppen i underdelen. Mkt viktigt.
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Hua! Men jag kommer ihåg toppen innanför jeansen... Herrejisses Men det måste jag absolut ha. Med ett skärp i midjan!
  8. 4
    Hua! Men jag kommer ihåg toppen innanför jeansen... Herrejisses Men det måste jag absolut ha. Med ett skärp i midjan!
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5
    Grunge! Trasigt och slitet. Kolla musikvideor från 90-talet.
  10. 5
    Grunge! Trasigt och slitet. Kolla musikvideor från 90-talet.
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Tajts och cykelbxor. 90-talet var ju egentligen ett ganska tråkigt modeår, och det var mycket som hämtades från 80-talet.

    Men starka lite hårda färger och mönster, mycket svart och stora mönster. Långa kjolar nedanför knät. Klänningarna var också lite vida, fluffiga och halvlånga.
    Funderar lite till.
  12. 6
    Tajts och cykelbxor. 90-talet var ju egentligen ett ganska tråkigt modeår, och det var mycket som hämtades från 80-talet.

    Men starka lite hårda färger och mönster, mycket svart och stora mönster. Långa kjolar nedanför knät. Klänningarna var också lite vida, fluffiga och halvlånga.
    Funderar lite till.
  13. Medlem sedan
    Apr 2007
    #7
    Svart body till jeans med brett skärp. Zick-zack bena. Boots och lite nitar. Allt färgglatt och plastigt är bannlyst. Hellre mocca och jeanstyg. Grådaskigt sminkad, läppglans. Lite glitter, mer och mer ju närmare millenieskiftet. Håret ska vara allt annat än fluffigt. Wetlook i håret var poppis ett tag.
  14. 7
    Svart body till jeans med brett skärp. Zick-zack bena. Boots och lite nitar. Allt färgglatt och plastigt är bannlyst. Hellre mocca och jeanstyg. Grådaskigt sminkad, läppglans. Lite glitter, mer och mer ju närmare millenieskiftet. Håret ska vara allt annat än fluffigt. Wetlook i håret var poppis ett tag.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Ffa Nirvana. Rutiga skjortor, inte insvängda, t-shirt under. Jeans som är lite för långa så att de trampats sönder baktill, stripigt hår.

    Så såg jag ut...
  16. 8
    Ffa Nirvana. Rutiga skjortor, inte insvängda, t-shirt under. Jeans som är lite för långa så att de trampats sönder baktill, stripigt hår.

    Så såg jag ut...
  17. Medlem sedan
    Sep 2001
    #9
    Så ser jag fortfarande ut. Nä, skoja' bara.
  18. 9
    Så ser jag fortfarande ut. Nä, skoja' bara.
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10

    kolla Spice Girls video?

    Där hittar du 90 tals mode. Annars leggings, väst och skjorta,farfarströja
  20. 10
    kolla Spice Girls video? Där hittar du 90 tals mode. Annars leggings, väst och skjorta,farfarströja
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11
    Då var du nog lite coolare än vad jag var Jo, de rutiga skjortorna kommer jag också ihåg!
  22. 11
    Då var du nog lite coolare än vad jag var Jo, de rutiga skjortorna kommer jag också ihåg!
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12
    Tajts hade man ju, men cykelbyxor max till -90/-91. Jag vill minnas att jag hade ett par skinnbrallor som jag hade stickad tröja till. Träskor var inne i England då när jag bodde där. Och vit tajt t-shirt med svart klänning som såg ut som ett långt linne med spagettistraps över. Och piercad navel.
  24. 12
    Tajts hade man ju, men cykelbyxor max till -90/-91. Jag vill minnas att jag hade ett par skinnbrallor som jag hade stickad tröja till. Träskor var inne i England då när jag bodde där. Och vit tajt t-shirt med svart klänning som såg ut som ett långt linne med spagettistraps över. Och piercad navel.
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #13
    Jupp, ska göra det. Men just nu kan jag inte ens komma på någon artist mer än NKOTB... (och jag var på tok för gammal för att ens lyssna på något sådant)
  26. 13
    Jupp, ska göra det. Men just nu kan jag inte ens komma på någon artist mer än NKOTB... (och jag var på tok för gammal för att ens lyssna på något sådant)
  27. Medlem sedan
    Sep 2001
    #14
    Spice girls ja: Buffaloskor! Fy fan vad fula de var. Redan då.
  28. 14
    Spice girls ja: Buffaloskor! Fy fan vad fula de var. Redan då.
  29. Medlem sedan
    Apr 2000
    #15
    Jo tightsen hade jag - ribbade. Till långa spräckliga tröjor med en gigantisk polokrage som liksom hängde ned vill jag minnas.
  30. 15
    Jo tightsen hade jag - ribbade. Till långa spräckliga tröjor med en gigantisk polokrage som liksom hängde ned vill jag minnas.
  31. Medlem sedan
    Nov 1998
    #16
    Jag vet hur JAg såg ut: Röd och svartrandiga strumpbyxor, kort svart kjol, svart tröja (otajt), doc martens-kängor och motorcykelskinnjacka. Typ. Hårt blonderat hår med utväxt, mycket svart runt ögonen. Kanske 90 - 95. Sen blev jag väl lite mer.... vuxen...
  32. 16
    Jag vet hur JAg såg ut: Röd och svartrandiga strumpbyxor, kort svart kjol, svart tröja (otajt), doc martens-kängor och motorcykelskinnjacka. Typ. Hårt blonderat hår med utväxt, mycket svart runt ögonen. Kanske 90 - 95. Sen blev jag väl lite mer.... vuxen...
  33. Medlem sedan
    Apr 2000
    #17
    Zick-zackbena... Det skulle se ut det. Jag undrar om jag kan få till något sådant idag...
  34. 17
    Zick-zackbena... Det skulle se ut det. Jag undrar om jag kan få till något sådant idag...
  35. Medlem sedan
    Apr 2004
    #18
    Lite sjuttiotalsretro var det väl ett tag om jag inte minns fel,varvat med bodys,tights och sådant.Hade 90-talet något distinkt mode egentligen?Var det inte det första årtiondet som INTE hade något typiskt mode?
  36. 18
    Lite sjuttiotalsretro var det väl ett tag om jag inte minns fel,varvat med bodys,tights och sådant.Hade 90-talet något distinkt mode egentligen?Var det inte det första årtiondet som INTE hade något typiskt mode?
  37. Medlem sedan
    Apr 2004
    #19
    Dito^^.fast det var ännu mer svart för mig
  38. 19
    Dito^^.fast det var ännu mer svart för mig
  39. Medlem sedan
    Apr 2000
    #20
    Spice Girls förstås!! Idag sitter jag och är lite bitter över att jag slängt mina farfarströjor!
  40. 20
    Spice Girls förstås!! Idag sitter jag och är lite bitter över att jag slängt mina farfarströjor!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. 60-tals kläder
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-08, 17:04
  2. Apropå folk i 1800-tals kläder
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:31
  3. 90 tals kläder??
    By victoria75 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 18:27
  4. Hilfe bitte - 60-tals kläder
    By Angeliqua in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 19:40
  5. 70-tals kläder
    By Elsa in forum Feminism & jämställdhet
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar