Förändring i rum
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Förändring i rum

    Hejsan alla glada morsor...

    Jag har fundrat lite på om det är dags att förändra i vår sons rum.
    Han har en massa leksaker och de ska givet vis finnas kvar men det kanske är dags att ställa dit ett skrivbord mm.

    Hur ser det ut i ditt vinterbarns rum???
  2. 1
    Förändring i rum Hejsan alla glada morsor...

    Jag har fundrat lite på om det är dags att förändra i vår sons rum.
    Han har en massa leksaker och de ska givet vis finnas kvar men det kanske är dags att ställa dit ett skrivbord mm.

    Hur ser det ut i ditt vinterbarns rum???
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Vår kille har ett skrivbord med lådor .Det är jättebra när han ska göra läxorna eller annat pyssel han håller på med.
    Annars har vi precis satt in en loftasäng.
  4. 2
    Vår kille har ett skrivbord med lådor .Det är jättebra när han ska göra läxorna eller annat pyssel han håller på med.
    Annars har vi precis satt in en loftasäng.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Hon börjar bli stor...hon har gett alla sina barbies, bratz och dockor till lillasyster på 3 år.
    Helt tomt är det i rummet nu tycker jag...vad fyller man ut en 8 årings rum med om de inte har varken dockor eller barbies ??
    Hon har pet shops men hon leker inte mycket med dem, och böcker ...det är nog det enda hon har därinne nu.
    Hon har nämligen en 10 årig kompis som inte leker med dockor och sånt så Tova kastade ut det för då tyckte hon också det var löjligt liksom.

    Jesses vad tidigt säger jag...jag lekte med mina dockor och barbies till jag var 11-12 år eller nåt.

    Nåväl jag ska iväg idag och köpa nya möbler till henne

    * Vit malm byrå
    * vit malm sängbord
    * Vit expedit bokhylla
    * gardiner

    Hon har en stor 1.20 säng vit, ett stort vitt ikea skrivbord med sin dator och hamsterbur på.

    Teven ska hon ha på den nya byrån sen.
  6. 3
    Hon börjar bli stor...hon har gett alla sina barbies, bratz och dockor till lillasyster på 3 år.
    Helt tomt är det i rummet nu tycker jag...vad fyller man ut en 8 årings rum med om de inte har varken dockor eller barbies ??
    Hon har pet shops men hon leker inte mycket med dem, och böcker ...det är nog det enda hon har därinne nu.
    Hon har nämligen en 10 årig kompis som inte leker med dockor och sånt så Tova kastade ut det för då tyckte hon också det var löjligt liksom.

    Jesses vad tidigt säger jag...jag lekte med mina dockor och barbies till jag var 11-12 år eller nåt.

    Nåväl jag ska iväg idag och köpa nya möbler till henne

    * Vit malm byrå
    * vit malm sängbord
    * Vit expedit bokhylla
    * gardiner

    Hon har en stor 1.20 säng vit, ett stort vitt ikea skrivbord med sin dator och hamsterbur på.

    Teven ska hon ha på den nya byrån sen.
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    Hej! ;)

    Ja det är verkligen svårt nu - Athena är också i ett mellan läge när det gäller leksaker.
    Hon leker lite med dockor - men mest är det klippa, klistra, rita och fixa.. sen så gillar hon att vara aktiv (studsa, dansa etc.)

    I Athenas rum så finns:

    * Ett hörn-skrivbord där hon har sin dator.
    * Stort pyssel bord (ca 80x250) där hon även sitter och håller på med sina läxor.
    * Vanlig 90 säng
    * Studsmatta (Sport studsmatta)
    * 2 stora riskuddar (Mio möbler)
    * Stor IKEA fyrkantig luftkudde (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09838797)
    * IKEA förvaring för leksaker (Trofast)
    * Ett klädskåp där utklädningkläder finns
    * "Hoppa-hage"-matta.
    * Byrå med TV & Stereo

    Kan tillägga att Athena's rum är 45 kvm, så det är mycket golv yta.
  8. 4
    Hej! ;) Ja det är verkligen svårt nu - Athena är också i ett mellan läge när det gäller leksaker.
    Hon leker lite med dockor - men mest är det klippa, klistra, rita och fixa.. sen så gillar hon att vara aktiv (studsa, dansa etc.)

    I Athenas rum så finns:

    * Ett hörn-skrivbord där hon har sin dator.
    * Stort pyssel bord (ca 80x250) där hon även sitter och håller på med sina läxor.
    * Vanlig 90 säng
    * Studsmatta (Sport studsmatta)
    * 2 stora riskuddar (Mio möbler)
    * Stor IKEA fyrkantig luftkudde (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09838797)
    * IKEA förvaring för leksaker (Trofast)
    * Ett klädskåp där utklädningkläder finns
    * "Hoppa-hage"-matta.
    * Byrå med TV & Stereo

    Kan tillägga att Athena's rum är 45 kvm, så det är mycket golv yta.
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    Kollade i din blogg, hon har ett jättefint rum!!!
  10. 5
    Kollade i din blogg, hon har ett jättefint rum!!!
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6
    Vi gjorde så här nu i somras. Johannes sade själv att han inte ville ha kvar sina leksaker, bara legot och han har haft det största rummet så hanoch Sebastian (5 år) bytte rum. Nu har Johannes ett litet rum och vi har köpt en loftsäng med skrivbord under och så har han en mindra bokhylla och tre lådor med lego, det är allt.
  12. 6
    Vi gjorde så här nu i somras. Johannes sade själv att han inte ville ha kvar sina leksaker, bara legot och han har haft det största rummet så hanoch Sebastian (5 år) bytte rum. Nu har Johannes ett litet rum och vi har köpt en loftsäng med skrivbord under och så har han en mindra bokhylla och tre lådor med lego, det är allt.
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7

    Jisses..

    Vilket underbart stort rum Athena har! Större än halva vår lägenhet Ja, lite avis blir jag..
    Mamma till Jonna-99, Nora-02 och Stella-05.
  14. 7
    Jisses.. Vilket underbart stort rum Athena har! Större än halva vår lägenhet Ja, lite avis blir jag..
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8

    Litet!

    Jonna har ett yttepyttelitet rum, som egentligen inte heter rum utan förråd på planlösningen. Det är på ca 6 kvadrat och har ett litet fönster.

    I sitt rum har hon säng, hylla med korgar, lådor, cd-spelare osv, vägghylla med böcker över sängen, en byrå, databord (som skrivbord) och en lådhurts.

    Jonna leker inte längre så mycket med leksaker, men hon har sina petshopdjur på byrån. Sen har hon mycket pysselsaker och gillar att sitta och pyssla vid sitt skrivbord. Läsa gillar hon också!

    TV och dator är också poppis, men det får hon inte ha på sitt rum.
    Mamma till Jonna-99, Nora-02 och Stella-05.
  16. 8
    Litet! Jonna har ett yttepyttelitet rum, som egentligen inte heter rum utan förråd på planlösningen. Det är på ca 6 kvadrat och har ett litet fönster.

    I sitt rum har hon säng, hylla med korgar, lådor, cd-spelare osv, vägghylla med böcker över sängen, en byrå, databord (som skrivbord) och en lådhurts.

    Jonna leker inte längre så mycket med leksaker, men hon har sina petshopdjur på byrån. Sen har hon mycket pysselsaker och gillar att sitta och pyssla vid sitt skrivbord. Läsa gillar hon också!

    TV och dator är också poppis, men det får hon inte ha på sitt rum.

Liknande trådar

  1. Förändring
    By ulricac in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 12:12
  2. Min förändring
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 20:55
  3. Förändring..
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 15:54
  4. Förändring:)
    By compax in forum Vikt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 18:40
  5. förändring...
    By leapox in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 18:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar